Skocz do zawartości

[E36 3xx]Jaki Olej?Płukanka?-Wszystko o olejach silnikowych.


mmaario89

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 236
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 4 tygodnie później...
Sory Panowie poprostu chcialem uzyskac opinie, ale widze ze moze niepotrzebnie zadalem pytanie sory ale o ile sie nie myle po to jest forum, ogolnie mam google i moge sobie wystukac gole fakty poprostu chciałem spytac expertow... a widze kazdemu ciezko cokolwiek napisac procz "loknij se do instrukcji" badz " przewertuj sobie forum" ps na tablecie jest to troszke uciazliwe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo temat o tym jaki olej wlać może ciągnąć się bez końca...

Jeden leje Millers'a(bo nie szkoda mu wydać kasy na dobry olej), a drógi Castrola(wymienia olej bo czasami trzeba)

Odpowiedz na to jest prosta: Lać dobrej jakości olej, taki jaki poleca producent. Czyli zajrzeć do instrukcji (specyfikacji)

a pózniej już zostaje wybór Producenta, ale to już według uznania....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

I ciągnie się bez końca :wink: .

W sumie to nie dziwię się, że niektórzy mają zagwozdkę. Sam miałem pewne obawy zalewając "Bada" 5W40 kiedy wg. kartki która widniała na oleju 10W było zrobione ponad 20tk.

Nie do końca jest tak z tymi producentami. Czasami ludzie wydziwiają najróżniejsze, a np. z różnych opinii wynika, że dość dobrym olejem jest nasz rodzimy Lotos. Tak samo jest z filtrami Filtrona czy Sędziszowa. Kupowałem wielokrotnie i żadnych negatywnych skutków nie zauważyłem. Filtron też produkuje dobre filtry pod marką WIX. Dlatego to trochę taki stereotyp z lat 90, że to co zrobione w Polsce to be, a zagranicą to cacy.

Na Castrolu silnik brał mi olej od wymiany do wymiany (12tk) dolewałem ok 2l, po zastosowaniu płukanki Motula i zalaniu Shella zużycie jest znikome.

Niczym szczególnym nie wyróżnił się olej Valvoline. W sumie taki zachwalany, ale pewnie powód tego zachwalania to program SMKiZ i wszyscy się rzucili jak muchy na miód.

Biorę oleje od gorika79 memberlist.php?mode=viewprofile&u=38826 i zawsze sprzedaje przystępnie cenowo. Butelki to się nie opłaci, ale jak bierzemy komplet + filtry to oszczędność jest naprawdę duża.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zmienia się oleju dlatego że jest wyciek. Opanuj się kolego. Jak na gorszym oleju zacznie cieknąc to czym zalejesz ? lepikiem ? żeby to uszczelnić ?

 

wymienia się cieknące uszczelki i po sprawie.

 

Jak rozetniesz łape to lykasz tabletki żeby zwiekszyć krzepliwość krwi ? czy może jednak łatasz wyciek krwi :P

 

powinni zabronić posiadania samochodu bez zdania egzaminu z wiedzy mechanicznej. :cry2:

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Olej jest po to żeby dobrze smarował trące o siebie części i dobiera się go pod wymagania silnika, a nie pod to czy leci na uszczelniaczu.

Wycieki się likwiduje wymieniając uszczelki. Myślisz, że po zalaniu 15W nie będzie ciekło? Będzie tylko wyciek będzie tańszy :mrgreen:

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Dlatego mechanika widać czas stanął w czasie Prlu.

Eeee tam. Nawet w maluchu jak mi leciało to regularnie wymieniałem uszczelniacze na wale, a latałem na Lotosie 10W Semi :D

Więcej problemu było ze znaczącą teren skrzynią, ale ten typ już tak miał i nic nie pomagało na wycieki po półosiach.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Witam, od niedawna jestem posiadaczem E36 compact 316i 1.9. rocznik 99, przejechane 203 tys. km. Auto sprowadzane z niemiec, zadbane, silnik chodzi cicho. nie wiem co do niego nalać, czy ktoś wie?

 

Mam tak samo przejeździłem 30 kkm na Castolu Edge 0W40 / 5W40. Po poprzednim właścicielu spuściłem bryję i maź. Na tej bryji silnik nic nie cykał (popychacze), ale chyba napinacz w nienajlepszej kondycji , bo ok 1 s po odpaleniu dziwny dźwięk. Zalałem od razu 0W40. Po ok. 6- 7 kkm ciekło spod uszczelki podstawy filtra konkretnie. Cykanie się nie pojawiło, a 1 s dźwięk po odpaleniu nie zmienił się. Wtedy nie wiedziałem o płukanakach, zresztą i tak bym się bał. Ostatnio na Castrolu po przebiegu 8 kkm i prawie półtorej roku od ostatniej wymiany (olej LL04 i wg zaleceń wymiana max co dwa lata) zaczął lekko cykać 1 popychacz (nie zaraz po odpaleniu ale jakieś 20 - 30 s po odpaleniu i na biegu jałowym cykał ok minuty potem ok. Wymieniłem testowo olej na Valvoline VR1 5W50 i na razie nie ma dodatkowych sensacji.

 

Albo ten castrol zdecydowanie już gorszy (olej kupiony w Makro - więc powinien być ori) albo trzeba wymieniać max co rok i nie patrzeć na żadne tam zalecenia LL i przebieg. Standardowo wymieniam co 10 kkm nie patrząc na żadne cegiełki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.