Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów,

 

Ostatnio stałem się posiadaczem E91 320D 163KM z 2006r (246tyś km przebiegu). Niestety auto zawiodło mnie już od samego początku brakiem mocy (w porównaniu do poprzedniej e46 320d 150km to mam wrażenie jakbym jeździł z podczepioną przyczepą kempingową). Z początku myślałem, że to wina DPF ale w menu serwisowym nawigacji jest informacja, że filtr wystarczy jeszcze na 100000tyś km. Auto nie zbiera się tak jak powinno, jako takie odczucie przyrostu mocy jest od około 2600-2700 obrotów, spalanie średnie na kompie jakieś nienaturalne w granicach 13-14 litrów na trasie (fizycznie sporo mniejsze bo lałem pod korek i wyszło 5,3litra na 100km)

 

Nie wiem od czego zacząć poszukiwania może od błędów DPF (480A - partikelfiltersystem) z inpy

http://imageshack.us/a/img51/425/61ts.jpg

 

live data na rozgrzanym silniku

 

http://imageshack.us/a/img199/9089/a4bc.jpg

http://imageshack.us/a/img713/1537/mmpy.jpg

http://imageshack.us/a/img12/6342/jk8z.jpg

 

Nie wiem gdzie szukać przyczyny, może turbo (wymieniałem ostatnio świece na cylindrach 2 i 4 to ponoć kolektor jest mocno zaolejony ale może to już wynika z przebiegu) Zastanawia mnie tylko ten błąd DPF bo był już wcześniej kasowany jakoś 1000km i dynamika jazdy lekko się poprawiła bo auto zbierało się od 2200-2300 i spalanie średnie było tak jak w rzeczywistości, teraz znów powrócił i mimo ponownego skasowania dynamika już się nie poprawiła.

 

Będę wdzięczny za listę do sprawdzenia, najlepiej od czego zacząć EGR, elektorozawory, sterownik turbiny, turbina, przewody ciśnieniowe??

 

dziękuję.

  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam,te silniki tak mają też z tym walczę i nic mimo że dpf już jest wycięty. Problem oleju w ssącym na 99% to wadliwa odma. Ja mam nowe turbo i też był olej,zamontowałem oil catch tank i problemu nie ma. Masz dość duże korekty na dwóch cylindrach. Wypal dpf disem wszystko masz na you tube.
Opublikowano
Nie, te silniki tak nie mają :duh:. One mają jeździć normalnie a nie od 2700 ani od 2400. Ja bym proponował sprawdzić turbinę, może sterowanie padło, może łopatki się zapiekły a może turbina już nie dmucha tak jak trzeba bo się już konczy.
http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano

A ja obstawiam przepływke na jej podstawie jest liczone te właśnie zawyżone spalanie.

Spróbuj ja wcale odłączyć i zobaczysz co się będzie działo...

A jeżeli to nie pomorze musisz szukać coś w sterowaniu turbiny o ile ona jest ok...

Aha to ze pokazuje ze dpf starczy jeszcze na ileś tyś.km to nie ma nic do rzeczy nawet jak będzie zapchany tak moze pokazywać...

Opublikowano
Przed wypalaniem proponuje sprawdzić czy termostaty są ok. Sprawdź temperaturę rozgrzanego silnika w ukrytym menu. U mnie miałem ten sam błąd okazało się że termostat padnięty i filtr nie mógł się wypalić.
Opublikowano
Kolego bbrys poczytaj ile osób ma ten problem w m47 i m47n2 czy to w 150konnym czy 163 konnym. Nikt nie potrafi dojść co jest grane. Ja mam nową turbinę i jest to samo dmucha tak samo,a sterownik pracuje prawnie i auto ciśnie od 2300 obr.w dodatku mam po programie. Dodatkowo zamieniałem przepływkę z poprawnie jeżdżącego po adaptacji i jest tak samo.
Opublikowano
Ogarnij termostaty, napisałeś że robisz pomiary przy rozgrzanym silniku, a jak widać temperatura płynu chłodzącego to nawet nie 60 stopni. Błąd też został zapisany przy 63 stopniach. Bez sprawnych termostatów nie ma mowy o wypaleniu filtra.
Opublikowano
trzeba przeczyścić kolektor ( lub wymienić na nowy) i egr i będzie dobrze auto jak nowe:) Standardowy zabieg w De przy przebiegu 150-200tkm :mrgreen: :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.