Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Jakis czas temu kupilem samochod swoich marzen, ale jak sie szybko okazalo nie wszystko jest takie piekne jak wyglada na pierwszy rzut oka ..

 

Moj samochod to BMW e36 318IS Coupe rok 1993 przebieg 197 tys km

Silnik bierze olej - ponad 500ml na 500km :|... Nie ma zadnych wyciekow, silnik chodzi rowno, nic nie stuka. Podczas mrozow nie mialem problemow z odpalaniem. Kompresja na cylindrach to 13.5 kG/cm2 na pierwszym i 14 kG/cm2 na pozostalych. Do silnika leje olej syntetyczny Castrol GTX Magnatec 10W-40. Prosilbym o rade ...

 

Jest to moj pierwszy samochod, nie mam sporego doswiadczenia w mechanice samochodowej.

 

Za wszelkie sugestie z gory bardzo dziekuje.

Opublikowano

mam podobne auto z tym samym silnikiem i podobnym przebiegiem mi oleju nie bierze a jezdze na TEXACO półsyntetyk

moze zmien na półsyntetyk..... :?:

w kazdym razie bylo juz cos o tym na forum jakis uszczelnacze zaworowe czy cus

Opublikowano

Przecież napisał że jeździ na półsyntetyku:

Do silnika leje olej syntetyczny Castrol GTX Magnatec 10W-40

 

CASTROL 10W-40 to półsyntetyk a nie syntetyk!

 

Uszczelniacze zaworowe pewnie do wymianki...

Leci dymek z wydechu?

 

P.S wg normy producenta zużycie może wynieść 1 dm3/1000 km!!!

Ale to i tak przesada (chyba że non stop ktś ładuje na czerwone pole)

Człowiek nabiera doświadczenia z wiekiem. Szkoda, że jest to wieko od trumny.
Opublikowano

witam! spotkalem sie kilkanascie razy z takim problemem i glownie to byly pierscienie i tloki przy dobrych wiatrach wystarczyly pierscienie!! ktos kiedys musial silnik przegrzac a wtedy pierscienie sie rozhartowuja a nastepnie szybciej sie wycieraja! DRUGIE objawy to uszczelka pod glowica poniewaz cylinder zasysal olej z kanalu olejow!!

WYKREC SWIECE I POWINNA KTORAS LUB KILKA BYC ZAZUCONE NAGAREM OLEJOWYM CZARNYM!

Opublikowano
Tigers skąd taka teoria, że silnik zasysa olej z kanału olejowego. Podciśnienie w cylindrach jest niewspółmierne do ciśnienia sprężania, nie mówiąc już o ciśnieniu podczas spalania. Jeżeli silnik ma zasysać olej, to przez zuzyte prowadnice zaworowe i uszczelniacze zaworów ssących.
Opublikowano

Witam

 

Bardzo dziekuje za wszelkie rady. W czwartek jestem umowiony na wymiane uszczelniaczy. Mechanik wycenil prace na ok 250 zl [bez sciagania glowicy] to i tak niezle bo w aso kazali by sobie zaplacic 1 800zl sic! Mam nadzieje ze wymiana pomoze...

Jesli chodzi o dymienie z wydechu to nie zauwazylem nic niepokojacego. Co do oleju to castrol ktorego uzywam jest polsyntetykiem przepraszam za wprowadzenie w blad.

 

Jesli to nie pomoze to zajme sie pierscieniami ...

 

Po zakonczonej 'operacji' dam znac czy sie udala :)

 

ps. znacie moze jakis dobry warsztat godny polecenia na terenie slaska specjalizujacy sie w naprawie BMW ?

 

pozdrawiam

Opublikowano
Zużycie oleju w takiej ilości jaka podałeś nie powinno niepokoić. Jeśli po zmianie uszczelniaczy nie będzie poprawy nie rozbieraj silnika, szkoda pieniędzy i pracy.
Opublikowano
Antro: przy rozbiórce zwróćcie uwagę czy nie ma nadmiernych luzów zaworów w prowadnicach, gdyż w takim przypadku wymiana samych uszczelniaczy niewiele pomoże. No ale jeśli będzie to robił zawodowy mechanik, to powinien wiedzieć.
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.