Skocz do zawartości

Jaki klucz do demontażu zderzaka przedniego ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam panowie ! Parę dni temu wjechało mi się do rowu i połamało mi zderzak, urwało itercooler i prawdopodobnie chłodnice. Powiedzcie mi panowie jaki mi trzeba klucz żeby odkręcić te dwie główne śruby obok halogenów w zderzaku ? Wiem, że są to śruby gwaizdkowe, ale jaki to jest rozmiar w ogóle ? Przy okazji mógłby mi ktoś mądry powiedzieć jaki pojedynczy element trzeba wymienić by nowy intercooler dało się przykręcić pod chłodnicą, jakiś pas plastikowy, czy coś ? Prawdopodobnie element do którego się przekręca intercooler jest połamany w miejscu przykręcania intercoolera więc nie będę miał do czego go przykręcić. W ogóle jest on przekręcany do głównej chłodnicy, czy do chłodnicy klimatyzacji ? Nie orientuje się, bo nie mogę zdemontować zderzaka żeby sobie tam pozaglądać, ze względu na brak klucza.

 

Z góry dziękuję i oczekuję odpowiedzi, bo jestem w trakcie roboty w śniegu, deszczy, bez kanału ani zadaszenia, szlak człowieka może trafić !!

Opublikowano

Tych śrub na "gwiazdkę"nie musisz odkręcać,gdyż one trzymają belkę (wzmocnienie).Do zdjęcia zderzaka potrzebujesz klucz 8,10 najlepiej nasadowy,mały płaski śrubokręt,oraz coś do zdemontowania spinek.

Gdy zdemontujesz zderzak,będziesz znał odpowiedź na swoje wszystkie pytania.

Opublikowano
W takim razie chcę zdjąć zderzak wraz z belką, bo chce usunąć wszelkie przeszkody po drodze do chłodnic. Rozumie, że jak zdejmę zderzak z belką, to zostaną mi amortyzatory uderzeniowe ? Jeszcze zapytam, bo nie wykluczone, że będę musiał zderzak od listwy tak czy siak odłączyć żeby go wymienić jak przyjdzie mi zderzak bez belki. Aby zdjąć sam zderzak muszę odkręcić go od nadkoli a spinki mam pod tymi czarnymi listwami na zderzaku i już jest wolny ??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Klucz to torx ale też nie wiem jaki rozmiar. Wiem że aby dostać się do śrub potrzeba ze 20cm przedłużki.

 

Jest za to inna ciekawa sprawa, na realoem są dwa rodzaje śrub, z łbem płaskim czyli na torx zewnętrzny i szpila na wewnętrzny. :shock: U mnie jest ten pierwszy rodzaj śrub.

 

BTW: jakoś nie widzę możliwości zdjęcia skorupy zderzaka z belki prosto z auta, zresztą jaki by to miało mieć sens jak zdjęcie całości to dwie śruby i parę małych od nadkoli, które aby komfortowo zdjąć zderzak warto zdemontować

Opublikowano (edytowane)

No u mnie też są szpile z łbem na troxa, nazwijmy to "samiec" dla zobrazowania całości :D. Gadałem z kumplem w sklepie który mówił, że z kolei u niego był otwór na troxa. Generalnie kupiłem parę kluczy i prawdopodobnie odkręcę to nasadką N10 ponieważ śruba to T50 lub T55, w tym drugim przypadku będę musiał kminić inną nasadkę niż N10. Jeśli chodzi o zdjęcie samego zderzaka, to podobno wystarczy go odkręcić od nadkoli i zsuwa się wtedy z belki, sens ma to wtedy gdy wymienia się sam zderzak bez belki. Jutro z samego rana ( czytać po godzinie 11.00 ) idę to odkręcać i podzielę się doświadczeniami dla reszty świata.

 

Przepraszam niechcący zdublowałem post, proszę o usunięcie jednego z nich.

Edytowane przez Sz4m4n
Opublikowano
No u mnie też są szpile z łbem na troxa, nazwijmy to "samiec" dla zobrazowania całości :D. Gadałem z kumplem w sklepie który mówił, że z kolei u niego był otwór na troxa. Generalnie kupiłem parę kluczy i prawdopodobnie odkręcę to nasadką N10 ponieważ śruba to T50 lub T55, w tym drugim przypadku będę musiał kminić inną nasadkę niż N10. Jeśli chodzi o zdjęcie samego zderzaka, to podobno wystarczy go odkręcić od nadkoli i zsuwa się wtedy z belki, sens ma to wtedy gdy wymienia się sam zderzak bez belki. Jutro z samego rana ( czytać po godzinie 11.00 ) idę to odkręcać i podzielę się doświadczeniami dla reszty świata.

 

 

Wysłane z mojego GT-I9105P przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Jeśli masz śruby Torx, samiec jak ktoś napisał, to odkręcisz je kluczem nasadowym 9, 10 albo 11 nie pamiętam.

Do tego po dwie śruby po każdej ze stron skręcające zderzak do nadkoli + chyba 3 zawleczki mocujące zderzak do dolnej osłony silnika.

Wysuwasz zderzak do przodu. Pamiętaj o odpięciu kabli od halogenów i klaksonu, żebyś sobie ich nie pourywał.

Tak ściągasz zderzak razem z belką.

Po mojemu tyle w temacie.

Opublikowano
Zdemontowałem zderzak, trochę to trwało, ale niestety z lekka mi czasu brakuje i okazało się jeszcze, że do wymiany jest chłodnica, żaluzje itd. Chcę kupić cały ten segment do besi, wszystkie chłodnice wraz z wentylatorem i żaluzjami, tylko teraz pytanie do was. Czy da się wyjąć cały ten zespół chłodnic z żaluzjami i wentylatorem ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.