Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po dlugich testach probach i w ogole burzy muzgow doszedlem do wniosku ze gpower ma problem z jedna rzecza:

- grzaniem sie (temperatura powietrza na dolocie)

 

Dla przykladu, pomiar temp 25 stopni, jezdze po miescie, wjezdzam na swoj punkt pomiarowy 100-200 i robie 10.2s :) drugi pomiar 9.3s (ze dwie minuty przerwy)

robie rudnke okolo 2-3km na tempomacie 120km/h i pomiary juz wychodza < 8.4s 100-200.

 

Niestety przyczyna jest taka jak przypuszczalem na poczatku - badziewnie zaprojektowany dolot, jadac w miescie powoli dolot potrafi sie tak zgrzac ze rura co prowadzi od intecoolera do kolektora tez jest goraca (intercooler nie spelnia swojej funkcji i po prostu do kolektora trafia gorace powietrze, malo tego z nizszym cisnieniem doladowania gdyz soft gpowera na 99% ograniczna doladowanie w przypadku za goracego powietrza (to sie czuje podczas przyspieszania - nie mam na to naukowego dowodu)

 

Slabe wyniki na hamowni (tzn: odciecie mocy przy 6400-6500) obrotow, ma zwiazek z tym ze przy tych obrotach na 5-tym 6-tym biegu ma sie cos ponad 200km/h no i komputer spodziewa sie naplywu masy powietrza na dolocie z taka wlasnie predkoscia, niestety to co hamownia daje to max 30km/h (nawet reke mozna wsadzic...) no i komputer blokuje moc, na stacjonarnej hamowni nie mam szans zrobic pomiaru w pewnym zakresie obrotow.

 

Wobec czego potrzebuje dwoch rzeczy:

- czy ktos w warszawie lub okolicach byl by w stanie zrobic mi plastikowy odlew to zabudowania tego dolotu? (bedzie to customowa forma, mam pewne wymagania co do tego :) )

- czy ktos w warszawie lub okolicach jest w stanie mi zrobic natrysk wody na intercooler?

 

Bede wdzieczny za wszelkie info - tu w temacie lub na priv.

  • Odpowiedzi 587
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
nie chce, chce zrobic plastikowa zabudowana forme z paroma otworami gdyz jak zrobie izolacje to efektywnosc dolotu spadnie gdyz powietrze naplywajace rura spod zderzaka bedzie sie gdzies rozplywac po silniku... ;)
Opublikowano

Chodzi mi o to, że dolot zostanie na miejscu a tylko zrobić mu izolację, w skrócie kanały wsio zostanie tak jak jest tylko przenikalność ciepła z zewnątrz do DOLOTU i ogrzewanie powietrza będzie mniejsze.

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano
Pamietam jak jeszcze mialem audi S2 robilem natrysk na intercooler przy startach na 1/4 mili przy cieplych dniach roznica byla ok 0,5 sek na 402,5 m wiec inwestycja oplacalna z tego co pamietam mialem przeszczep z subaru STI ale wykonanie samoroby to chyba nie jest wielki problem ...

Sprzedam intercooler WAGNER 335I

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=31&t=249350


http://images63.fotosik.pl/299/c6bade351e384628.jpg

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Odswieze troche temat.

 

Zrobilem kilka dodatkowych rzeczy

- wyrzucilem katalizatory

- zamontowalem natrysk wody na intercooler

- gpower wyslal mi dedykowany soft dla braku katalizatorow (jako bonus dostalem brak VMax - 304.7km/h)

 

 

Efekt: obecnie bardzo latwo schodzi sie ponizej 8.0s, 100-200.

100-250 idzie lepiej niz M5 F10 zrobiona przed hartge na 640 koni.

 

Zdjecie z pomiarow:

http://s11.postimg.org/f5jk1ov9v/RL_Best.jpg

 

Warunki:

4 stopnie, mgla, godz 22.00.

Poprzednio w podobnych warunkach robilem 8.2s 100-200 i 16.3s 100-250.

 

Generalnie temp 0-18/20 stopni nie ma duzej roznicy w osiagach, potem jest gorzej, aby to ustabilizowac planuje zamontowac natrysk mgielki metanolu na dolot, obnizy to temp w dolocie o 5-10 stopni i bedzie super ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jaką masz temp w dolocie przy takich np. 4 stopniach na zewnątrz? Przy pałowaniu i przy jeździe normalnej np. 120 km/h stałej?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Piszesz, że obniżysz o 5-10 stopni - pytam dlatego bo u mnie przy normalnej jeździe jest to jakieś 3 stopnie więcej niż na zewnątrz a przy mocniejszym deptaniu (jeśli tak można nazwać szybszą jazdę w 320d) podchodzi o jakieś 5-6 stopni różnicy.

 

Jakim problemem jest założenie czujnika temp i wyprowadzenia zegara albo jakoś bezprzewodow się łączyć? Taka informacja napewno dała by Ci odpowiednią wiedzę. może intercooler jest za mały?

 

A czy w ogóle to nie ma takiego czujnika oryginalnie? Ja sprawdzam przez złącze OBD urządzonkiem ELM 327 + programik typu Torque

Opublikowano

mam ofertę na Avrona, on mierzy właśnie temp na dolocie, ciśnienie doładowania i innych takich, seryjnie żadnych czujników nie ma, 5-10 stopni to taka "statystyczna" z internetu :)

 

 

Tylko się waham czy zakładać tego avrona, 3,5k pln na cos co bedzie "tylko informowac" to dla mnie duzo :)

Opublikowano

A jak to uszczelnisz?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Wujek wyniki kosmos... :cool2: jak to sie ma w odsniesieniu do M6Competition ? az nie chce sie wierzyc ze 100-250 robi lepiej niz M5Hartage... masakra :). Ciekawe czy ukształtowanie terenu jest identyczne :D
Opublikowano

scigalem sie wczoraj z autem ktore bez problemu pokonalo corvette z06, a ja z tym autem jechalem rowno (E36 z silnikiem od supry i 500 koni - 1400kg)

Na ustawke z seryjna M5 F10 jestem ustawiony w czwartek - jak nic sie nie zmieni ;)

 

Jesli chodzi o uksztaltowanie terenu to troche pod gore zrobilem 7.9s 100-200 i 15.9s 100-250... :) tu pomiar do 240, jest +- prosto, moze z 1% nachylenia, potem moze 2-3%, niestety znalezc droge gdzie przez 2km na rowno jak stol jest praktycznie niemozliwe :)

 

M6competition poza zasiegiem, 100-250 robi w okolicach 13s, to wciaz przepasc osiagowa ;)

Opublikowano
Wujek, bedziecie w czwartek tam gdzie zawsze? Wzialbys RL ? Ten Twoj gpower dobrze podaje ale chodza sluchy na miescie, ze dostales od jakiegos 370z ;)) I namowilbys kolegow z m6 i m5 do zabawy bo cos wymiekaja :)
Opublikowano
no w koncu sie namierzylismy :) - zaraz ogarne temat :)

 

ps: jako ze wiecznie mi malo to sk2 zostalo zamowione... bedzie szybko ;)

Wujek, jednak nie sprzedajesz M3 :cool2: Jaki przyrost mocy oczekujesz przy SK2? 520 koni mechanicznych powinieneś teraz osiągnąć?

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

konie to papierowe osiagi :)

ostatnio scigalem sie z E36 z silnikiem od supry, 502 konie, 1500kg (200kg mniej, 40koni wiecej niz ja) a idziemy rowno nawet centymetra przewagi nie ma.

a ja mam 460 koni (tego samego dnia robilismy pomiar)

 

Takze temat hamowni i innych bajerow z kosmos uznaje za bezsensowny - hamownie to marketingowy mit aby przyciagnac klientow.

Dla mnie istotne jest czy bedzie 6.x 100-200 i 13.x 100-250 ;)

Opublikowano
konie to papierowe osiagi :)

ostatnio scigalem sie z E36 z silnikiem od supry, 502 konie, 1500kg (200kg mniej, 40koni wiecej niz ja) a idziemy rowno nawet centymetra przewagi nie ma.

a ja mam 460 koni (tego samego dnia robilismy pomiar)

 

Takze temat hamowni i innych bajerow z kosmos uznaje za bezsensowny - hamownie to marketingowy mit aby przyciagnac klientow.

Dla mnie istotne jest czy bedzie 6.x 100-200 i 13.x 100-250 ;)

Myślę że masz na myśli to E36 co było na zlocie w Ułężu z którym jako jedyny nie przegrałem :mrgreen: :wink:

w zupełności się z tobą zgadzam ja mam 368 koni i 1720 kilogramów a wcale nie najgorzej wychodziły mi czasy na 1/4 mili w porównaniu z M3 DKG :)

Teraz przy SK2 to naprawdę będzie ogień :cool2: Co natomiast z SK1? Jeżeli będziesz potrzebował sprzedać to mogę Ci w tym pomóc wujku :)

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
to upgrade kit :) oddajesz im sk1 doplacasz grosik i dajo Ci sk2 :)

http://www.g-power.com/artikelbeschreibung-en/kompressorsystem-upgrade-von-sk-i-auf-sk-ii_249.php

W takim bądź razie to nie ma się nad czym zastanawiać i tylko brać :cool2: :wink:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.