Skocz do zawartości

E60/61 Zmiana lewarka i kierownicy z lopatkami - LCI


krytek1

Rekomendowane odpowiedzi

Niektóre e60 od razu mają tryb sport w zegarach, ale brak off kierownicy itp. Trzeba dokodować skrzynie, manem przekodować wybierak, kierownice, zegary, a do tego soft pod swoją skrzynie z softem sportowym, jest w pliku ATS dokladna rozpiska ktory numer softu. wszystko poprzez winkfp do zrobienia

 

Sportowy soft jest do benzyny, w dyszlu nie działa (chyba, że ktoś zna czarodziejski sposób). Same kodowanie manem nic tu nie da...

Spolszczenie CCC na PW ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Niektóre e60 od razu mają tryb sport w zegarach, ale brak off kierownicy itp. Trzeba dokodować skrzynie, manem przekodować wybierak, kierownice, zegary, a do tego soft pod swoją skrzynie z softem sportowym, jest w pliku ATS dokladna rozpiska ktory numer softu. wszystko poprzez winkfp do zrobienia

 

Sportowy soft jest do benzyny, w dyszlu nie działa (chyba, że ktoś zna czarodziejski sposób). Same kodowanie manem nic tu nie da...

Co za różnica czy diesel czy pb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektóre e60 od razu mają tryb sport w zegarach, ale brak off kierownicy itp. Trzeba dokodować skrzynie, manem przekodować wybierak, kierownice, zegary, a do tego soft pod swoją skrzynie z softem sportowym, jest w pliku ATS dokladna rozpiska ktory numer softu. wszystko poprzez winkfp do zrobienia

 

Sportowy soft jest do benzyny, w dyszlu nie działa (chyba, że ktoś zna czarodziejski sposób). Same kodowanie manem nic tu nie da...

Co za różnica czy diesel czy pb.

 

Wgrywałeś do siebie sportowy soft?? Przecież sam mówiłeś, ze się nie da...?

Spolszczenie CCC na PW ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mogę wgrać taki soft do pre-lci :duh:

W lci 530/535d nie ma problemu.

 

Zapomniałem, że masz pre-lci :norty: Niby da się wgrać do 40i, 45i, 50i... Ale skoro tak mówisz to pewnie tak jest :8)

Spolszczenie CCC na PW ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli się myliłem, na angielskich forach trochę inaczej piszą.... Tak samo jak pokazywali filmy po operacji, to oprócz sport na wyświetlaczu biegi dalej były jako M a nie S... ale cóż mój błąd :cool2:
Spolszczenie CCC na PW ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłem kierownicę, zaprogramowałem, ale w ten sposób:

 

1-Remove $205 and add $2TB to VO in both CAS and LMA modules.

(Expert profile F2>E60>F6>F1>F2>E60>OK>Highlight $205 >press del > enter $2TB>F6>F4>cas >F2>FA_Write>F3)repeat in lma

2-Reset egs modules according to vo in ncs expert.

(Expert profile F1>F3 >E60>F6>F4>egs>F2>sg_codieren>F3)

3-The last step is to make sure the EGS module is set correctly for paddles.

Read Trace of egs and set PADDLES=wert_01

 

Ale nie resetowalem modułu KOMBI, ponieważ po resecie KOMBI przestał mi działać obrotomierz.

Musiałem wrócić do oryginału i zakodować w powyższy sposób. I teraz działa.

 

PS. Mam tylko kierownicę z łopatkami, a wybierak został taki jak był.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Zamontowałem u siebie kierownicę z łopatkami. Nie obyło się bez problemów. Jest parę spraw na które trzeba zwrócić uwagę i które nie zostały jeszcze opisane niniejszym temacie. Poniżej moje podpowiedzi co do montażu.

 

1. Przygotowanie przewodów:

- dwa przewody o grubości 0.35 lub 0.5mm i długości około 2m, oryginalnie jest użyty przewód 0.35 (sprawdzone w schematach WDS)

- dwa konektory żeńskie typu MQS, te konektory trafią do wtyczki X1880 przy kierownicy

- jeden konektor żeński typu MCON, ten konektor trafi do wtyczki X6031 w Ebox

 

Przy pierwszym podejściu do montażu łopatek przygotowałem przewody z konektorami MQS. Po dostaniu się do Eboxa byłem niemile zaskoczony, gdyż do wtyczki X6031 nie pasował konektor MQS. Poszperałem w internecie i znalazłem konektory MCON, które pasują do wtyczki X6031. Mam nadzieje że ta informacja oszczędzi komuś pracy. Polecam konektory i przewody zamówić przez internet (w sklepach stacjonarnych nie mogłem ich dostać). Dobrze jest mieć kilka sztuk w zapasie.

 

2. Montaż przewodów.

W celu przeprowadzenia przewodów zdemontowałem następujące elementy:

- kierownicę oraz plastikową osłonę za kierownicą

- osłonę nad nogami kierowcy

- środkowe elementy deski rozdzielczej: listwa dekoracyjna, panel klimatyzacji, popielniczka

- osłonę nad nogami pasażera

Nie ma potrzeby demontażu schowka po stronie pasażera.

 

Wtyczka x1880 znajduje się pod wałkiem kolumny kierowniczej. Dostęp do niej jest możliwy po odchyleniu dolnej osłony kierownicy, zdjęcie poglądowe. Do wyjęcia wtyczki użyłem płaskiego śrubokrętu. Wsunąłem go w kierunku wtyczki i zahaczyłem o zapadkę blokującą. Naciskając na zapadkę odblokowałem wtyczkę i od razu ją wysunąłem.

 

Przewód który od kierownicy (x1880 pin 12) ma iść do masy przymocowałem do śruby, którą widać na zdjęciu po lewej stronie. Drugi przewód (x1880 pin 13) należy poprowadzić do Eboxa (x6031 pin 11). Instrukcja jak się dostać do Eboxa w E60: PDF strona 9-14.

 

Przeprowadzenie przewodu do Eboxa nie jest takie oczywiste. Ja na początku zdemontowałem schowek pasażera, sądząc, że będę mieć dostęp do Eboxa. Niepotrzebnie, gdyż Ebox nie jest bezpośrednio dostępny z kabiny pasażerskiej. Aby poprowadzić przewód od kabiny pasażerskiej do Eboxa skorzystałem z tego poradnika. Po lewej stronie Eboxa od strony ściany grodziowej znajduje się otwór przez który można dostać się do kabiny pasażerskiej. Należy do tego celu użyć cienkiego, sztywnego prętu. Wsuwamy go w otwór i z delikatną siła naciskami. Otwór zawiera materiałową lub gumową przesłonę, która powinna poddać się pod niewielkim naciskiem. Po przebiciu się do kabiny pasażerskiej przykleiłem przewód do prętu i wyciągnąłem go po stronie Eboxa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...

Witam.

 

Czy jest ktoś na forum kto podjąłby się dołożenia tych dwóch kabelków u mnie w x3 f25? Mam sportowy lewarek z wgranym softem i zmieniłem kierownicę na taką z łopatkami, zakodowałem opcję 2TB i wszystko działa oprócz łopatek. Na 100% brakuję kabli, niby wszystko opisane na forum jak dołożyć kabelki ale wolałbym to komuś zlecić. W grę wchodzi ktoś z Dolnego Śląska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

czesc, Panowie wiec po chlopsku piszac

mam e60 535D lci zwykly joy , kupiem sport gale caly komplet z przyciskiem itp , wykrecam stary zakladam nowy ( wszystko pasuje bez zadnego dodatkowego przerabiania ?) plug&play ? wymagane tylko kodowanie i soft do skrzyni ??

czym kodowanie Carly sobie poradzi czy lipa ?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wystarczy kodowanie.Carly sobie nie poradzi.W 535d nie trzeba ciągnąć przewodów do Eboxa.Wszystko jest już przygotowane.Wystarczy założyć kierę,zakodować i tyle.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze

I ja doposazyłem.

Problem jest jeden. Łopatki zmieniają biegi tylko w górę.


Dodatkowo nie działa przyciszanie. Ma to jakiś związek z tym? Spotkał się ktoś z czymś takim?

Multifunkcje mam jeszcze ze starej kiery to spróbuję zmienić w wolnej chwili

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.