Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Całkiem niedawno wymieniłem dwie opony tylnie z Continetal na Bridgestone i zaczęły się problemy...oczywiście obydwa zestawy RF. Samochód podczas jazdy ponad 80km/h zaczyna lekko trząść i pojawia się huczenie. Pojechałem do serwisu bo jestem też świeżo po wymianie dyfra :mad2: (koszt masakra),myśląc że to Oni coś źle zrobili ale Pan po teście powiedział że to jest wina opon że tak huczy.

Dziś przełożyłem koła z tyłu na przód i tu pojawił się kolejny problem.... podczas jazdy zapaliła się kontrolka na czerwono problemu z oponami :mad2:

Czy może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi , czy w felgach są jakieś czujniki, wcześniej nie było żadnych tego typu info i czy bmw powinno używać tylko opon dedykowanych (czytaj Continental) a innych już nie,proszę o pomoc

 

Z góry dziękuje

Opublikowano
Po napompowaniu opon do odpowiedniego ciśnienia musisz skalibrować czujnik przez komputer pokładowy. W nowych oponach masz pewnie inne ciśnienie niż w starych i dlatego wyskakuje czerwona kontrolka.
Opublikowano
Po napompowaniu opon do odpowiedniego ciśnienia musisz skalibrować czujnik przez komputer pokładowy. W nowych oponach masz pewnie inne ciśnienie niż w starych i dlatego wyskakuje czerwona kontrolka.

 

No dobrze ale opony wymieniałem dwa tygodnie temu i komp nic nie pokazywał a dziś jak zamieniłem koła z tyłu na przód to pokazał błąd :?:

Opublikowano
No to widocznie w tylnych oponach miałeś takie samo ciśnienie jak teraz w tych nowych, a w przednich inne. Ja też pompuje więcej tył niż przód. Gdybyś zamienił stare tylne z przednimi pewnie byłoby to samo.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to widocznie w tylnych oponach miałeś takie samo ciśnienie jak teraz w tych nowych, a w przednich inne. Ja też pompuje więcej tył niż przód. Gdybyś zamienił stare tylne z przednimi pewnie byłoby to samo.

 

Zgodnie z instrukcja z tyłu zawsze powinno być trochę więcej niż z przodu. A odnośnie kalibracji, to trzeba ja robić zawsze po wymianie koła (zamiana też jest wymianą). przedtem sprawdź ciśnienie, aby w obu kołach tej samej osi było jednakowo. Przypominam, ze niewskazane jest używanie na tej samej osi opon z rożnym stopniem zużycia bieżnika, bo powoduje intensywniejszą pracę mechanizmu różnicowego.

Opublikowano
No to widocznie w tylnych oponach miałeś takie samo ciśnienie jak teraz w tych nowych, a w przednich inne. Ja też pompuje więcej tył niż przód. Gdybyś zamienił stare tylne z przednimi pewnie byłoby to samo.

 

Zgodnie z instrukcja z tyłu zawsze powinno być trochę więcej niż z przodu. A odnośnie kalibracji, to trzeba ja robić zawsze po wymianie koła (zamiana też jest wymianą). przedtem sprawdź ciśnienie, aby w obu kołach tej samej osi było jednakowo. Przypominam, ze niewskazane jest używanie na tej samej osi opon z rożnym stopniem zużycia bieżnika, bo powoduje intensywniejszą pracę mechanizmu różnicowego.

 

Dobrze, podjadę sprawdzić i ewentualnie dopompować tylne opony.Nie bardzo wiem jak robi się ową kalibrację :norty: więc jeśli któryś z szanownych kolegów by pomógł :cool2: a co do zużycia ogumienia to opony są nowiutkie. Wpierw był wymieniany przód(2szt.) a teraz wymieniałem tył(2 szt.)chodziło tylko o to że na Przednich Continentalach jeździło się spoko a na tych Bridgestonach jakoś dziwnie i dlatego zamieniłem koła

Opublikowano

Zanim przystąpisz do kalibracji ustaw dokładnie ciśnienie w ogumieniu!

1 odpalasz samochód

2 wciskasz pionowo I drive

3 w zakładce SETING zaznaczasz VEHICLE / TYRES

4 otwierasz zakładkę FLAT TYRE MONITOR

5 masz aktywne pole CONFIRM TYRE PRESURE - naciskasz

6 na pojawiające się pytanie odpowiadasz - YES i ruszasz.

Po kilku sekundach kontrolka gaśnie.

Właśnie przeprowadziłeś kalibrację :D

Odcinek drogi powinien być prosty a jazda spokojna, bez poślizgów.

U mnie różnica ciśnień ok. 0,2 atm. już czasem wywala komunikat o kapciu.

Pozdrawiam
Opublikowano
Zanim przystąpisz do kalibracji ustaw dokładnie ciśnienie w ogumieniu!

1 odpalasz samochód

2 wciskasz pionowo I drive

3 w zakładce SETING zaznaczasz VEHICLE / TYRES

4 otwierasz zakładkę FLAT TYRE MONITOR

5 masz aktywne pole CONFIRM TYRE PRESURE - naciskasz

6 na pojawiające się pytanie odpowiadasz - YES i ruszasz.

Po kilku sekundach kontrolka gaśnie.

Właśnie przeprowadziłeś kalibrację :D

Odcinek drogi powinien być prosty a jazda spokojna, bez poślizgów.

U mnie różnica ciśnień ok. 0,2 atm. już czasem wywala komunikat o kapciu.

 

Super bardzo dziękuje ...tylko jeden malutki problem ,nie mam I drive :mad2:

aha sprawdzałem ciśnienie w kołach i było 3.0 PSI więc równo w obydwu kołach

A dziś podjadę i przełoże koła tak jak było zobaczymy co się będzie działo.... :?:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.