Skocz do zawartości

E39 523ia 1998 problem z ABS i ASC


guzik1013

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jest to mój pierwszy post na forum więc od razu przepraszam za popełnione błędy. We wrześniu stałem się szczęśliwy posiadaczem BMW e39 523ia 1998r. Od momentu zakupu pali się kontrolka od ABS i ASC. Auto wstawiłem do zaprzyjaźnionego mechanika i niestety nie poradził sobie z tym problemem. Po podłączeniu pod komputer pojawił się błąd czujnika ABS lewego przedniego koła (czujnik po pomiarach okazał się uszkodzony), został wymieniony na nowy ATE ale niestety problem pozostał. Następnie dokonał podmiany piasty na nową ale to również nie przyniosło żadnego rezultatu wiec zamontowaliśmy spowrotem stara, sprawdził wtyczki kable które były widoczne wszystko jest ok. Wszystkie koła poza lewym przednim pokazują prędkość. Następnie zmierzył oporność tył oba koła ok. 430, lewy przód 630 prawy przód 250(to jest ciekawostka??) Oddałem moduł ABS do elektromechanika który stwierdził że wszytko jest ok poza tym, że podczas jednego z pomiarów spadło napięcie, ale niestety też nie otrzymałem jasnej odpowiedzi czy może to powodować w/w problemy. Zależy mi bardzo na naprawie tego ponieważ zbliża

się zima i wolałbym uniknąć niespodzianek. Jeśli ktoś miał podobny problem lub wie co jest grane proszę o odpowiedź. Pozdrawiam Kuba :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zamień czujniki miejscami i wtedy podłącz do komputera,zobacz który czujnik pokaże komputer jako uszkodzony.Mimo iż czujniki ATE nie są złe,kup oryginał VDO Siemens.Piasta w takim przypadku nie ma nic do rzeczy.

Aby mieć całkowitą pewność,że sterownik ABS jest uszkodzony,musisz podmienić swój na inny sprawny w 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze dzięki wielkie za odpowiedź :D i czujnik zanim został zamontowany też został sprawdzony bo wcześniej niestety nowy już okazał się uszkodzony, wiec wydaje mi się że czujnik jest ok. Sterownik rozumiem że mówimy o tym, który znajduje się pod schowkiem ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko to zdjęcie to już chyba ten nowy sterownik który jest na pompie, a u mnie pod maska jest sama pompa a sterownik znajduje się pod schowkiem

co do czujników z tego co zdążyłem się zorientować to czujniki ATE są też sprzedawane jako oryginał i są najdroższe potem w zestawieniu jest TRW, FEBI i BOSCH, patrząc na allegro widziałem SIEMENSA tylko używki i to w większości do poliftowych wersji. Zastanawiam się ciągle nad podmianą tego modułu, kosztują 40-100 zł używane BOSCH tylko czy ma to sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Problem rozwiązany:D Okazało się ze pierścień w piaście z tyłu był pęknięty i czujnik z przodu był założony poliftowy, wszystko naprawiłem u panów ze Zgierza(koło cmentarza) polecam ten warsztat, autko zostawiłem w czwartek o 20 a w piątek o 14 było już do odbioru :)) przy okazji wymieniłem jeszcze czujnik położenia wałka rozrządu. Dzięki za pomoc pozdrawiam Kuba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.