Skocz do zawartości

E90 pytania przed zakupem używanego BMW


Jerry01

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

mam zamiar stać się niedługo właścicielem e90 w benzynie. Przejrzałem mnóstwo ofert, najlepszym rozwiązaniem byłoby samemu sprowadzić auto z zagranicy, niestety nie mam na to czasu. W związku z tym rozważam zakup auta sprowadzanego przez handlarzy jak i użytkowników prywatnych, ale w tym ostatnim przypadku oznaczałoby, że w najlepszym przypadku będę trzecim właścicielem co za bardzo mi nie pasuje(oczywiście w grę wchodzą również auta zakupione w PL, ale w takiej konfiguracji jaka mnie interesuje, oferta aut jest bardzo uboga).

Przy zakupie auta, z pewnością pojadę do ASO lub Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów, ale zanim wybiorę się na oględziny chciałbym prosić was, ponieważ ja jestem w tym temacie zielony, czy moglibyście ustalić na podstawie zdjęć jakieś nieścisłości w wyposażeniu np. czy w e90 po Faceliftingu nie znajdują się jakieś elementy montowane przed FL i na odwrót. Czy ogólnie widzicie coś podejrzanego?

Oferty nad którymi się zastanawiam obydwie znajdują się w Płocku(mam 100km):

 

1. e90 318i 143km 2008 przed FL

http://allegro.pl/sedan-bmw-3-ka-318i-143km-bi-xenon-navi-sport-17-i3688090778.html

 

2. e90 320i 2009 po FL

http://allegro.pl/bmw-320i-benzyna-e90-sedan-navi-professional-pdc-i3718789632.html

 

Pozdrawiam,

Jerry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oferty nad którymi się zastanawiam obydwie znajdują się w Płocku(mam 100km):

 

Zazwyczaj jestem daleki od takiego kategoryzowania ale Płock to akurat jedno z kilku miejsc w Polsce które należy omijać kupując samochód.

 

Auta które wrzuciłeś wyglądają dobrze (oczywiście na zdjęciach)

 

Następnym razem zdobądź VIN i wklej ogłoszenie do odpowiedniego działu i na pewno uzyskasz pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki Panowie za tak szybką odpowiedź :)

Napaliłem się na e90 po FL, ale w sumie mogła by być też przed FL z końca produkcji. Zastanawiałem się czy nie skorzystać z Auto Brokera, ale doliczają sobie za usułgę sprowadzenia auta średnio 5tys. zł za auto powyżej 40-50 tys. zł. Ciekaw jestem ile w takim razie taki pospolity handlarzyna musi doliczać sobie prowizji żeby mu się opłacało.

 

Ktoś z was może korzystał z usług takiej firmy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o autach z Płocka, Góry Kalwarii czy Halinowa też mógłbym wiele pisać...ale za dużo nie będę pisał bo zaraz kolega Bronx_l będzie po mnie jechał ;)

 

Przecież sam napisałem o Płocku, więc spokojnie.

A poza tym okolica (handlarze) u których jest wystawiane auto to nie to samo co Naród użytkujący.

 

I wierz mi, że nie sprawia mi przyjemności ścieranie się z innymi użytkownikami i nie mam zamiaru po nikim "jeździć" :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam samochód z DE więc parę krótkich rad:

1. Nie napalaj się na BMW z allegro, bo to w 90% szrot;

2. Sprawdź na mobile ile kosztują samochody od dilerów lub osób prywatnych (a nie kebabo-komisów), od razu odrzuć 2 pierwsze strony wyników;

3. BMW z allegro są nieopłacone więc dolicz koszty rejestracji http://www.autokalkulator.pl/

4. Najpierw znajdź porządnego sprowadzacza, który ściąga auta tylko na zamówienie. Ja skorzystałem z usług Bartka z Carpasja, ale na forum też jest parę osób zajmującychy się tym.

5. Ciesz się dobrym nabytkiem, bo kultura techniczna i drogi w DE to inny świat :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Markoz ma racje ceny w de sa mniej wiecej odzwierciedleniem prawdziwej ceny za auta - te w pl sa czesto tansze o 5-10k albo wiecej, a dlaczego skoro tam jeszcze jest pare tysi zarobku handlarza? Mozna samemu wywnioskowac:) Kupujac nawet zadbany zawsze cos tam wyskoczy jak nie od razu to po miesiacu czy dwoch w koncu roczniki ktore chcesz kupic to 5-6 latki. Jak kupowalem swoj sprawdzalem w aso to Pani stwierdzila, ze wiekszosc z ktorymi tutaj przyjezdzaja klienci na starcie wymaga nakladow 10-15k (mowila o tych "okazjach" tanszych).

 

Na pewno co moge doradzic to nie jedz do okregowej stacji jak pisales, a TYLKO do aso lub serwisu typowo BMW jesli bedziesz chcial w pl kupic. Jesli chcialbys wybrac sie do de bo tam wiekszy wybor tego co potrzebujesz polecam skorzystac z kliniki bmw:

http://www.klinika-bmw.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam poszukac za zach granica.

W wielu komisach mozna sie bez problemu dogadac po polsku, a po angiesku to juz wogole nie powinno byc problemu. Badanie na stacji diagnostycznej w DEKRA to koszt ok 50 €.

Wykupienie tablic wywozowych i ubezpieczenia to 20 min w DE i jedziesz do PL.

Warto poswiecic 2 dni i ruszyc sie na wycieczke.

Tak jak pisal kolega wyzej - allegro i inne to 90% szrot, jak handlarz sprowadzi cos fajnego to od razu cena wzrasta o 5-10kPLN.

Takze polecam Autoscout lub mobile.de, podzwonic 3-5 aut , zrobic plan wycieczki i w droge.

Wracasz autem w lepszym stanie niz polowa allegro i jeszcze zostanie cos w portfelu na ewentualne naprawy ( bo takie napewno beda ) :cool2: .

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie oczywiście bolało zapłacenie pośrednikowi tych kilku tysięcy za sprowadzenie i dojazd, natomiast w zamian mam samochód od dilera BMW z fabrycznym lakierem i pełną historią oraz przebiegiem na poziomie 20 tys. km rocznie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno sam miałem dokładnie taki sam problem jak Ty.

 

Moje sugestie:

Po pierwsze tak jak koledzy piszą zobacz ile kosztują takie auta w de lub innych. Pamiętaj że handlarze i komisy biorą co najmniej 2K za auto dla siebie. Opłaty musisz doliczyć. Pamiętaj o kosztach, jakie musisz ponieść na wejściu, ubezpieczenie, opłaty, wymiany eksploatacyjne (na to policz 1000zł), na pewno coś jest do wymiany (1000zł), oczywiście może być tego mniej może być więcej. Pamiętaj o tym przy uwzględnianiu budżetu na swoją Bawarę.

 

Jak już będziesz wiedział ile wymarzone przez Ciebie autko kosztuje możesz ruszać na zakupy. Odrzucaj wszelkie okazje, życzę szczęścia, ale raczej małe prawdopodobieństwo, że ono Cię dotknie.

 

Moje zdanie na temat wyjazdu do Niemiec jest trochę odmienne od kolegów. Oczywiście możesz jechać, ale jeśli sam nie znasz się na sprawdzaniu to nie licz na to, że każdy w DE to ucieleśnienie prawdomówności. Innymi słowy jak Cię mają oszukać to Cię oszukają wszędzie. Druga sprawa to to, że na wyjeździe po auto czujesz presję, że chcesz z nim wrócić. Plus na taki wyjazd też wydasz z 1000zł albo i lepiej, a i tak nie masz pewności, że coś kupisz.

 

Określ jakie wyposażenie chcesz mieć w aucie, jakie wyposażenie jest dla Ciebie koniecznie, a z czego możesz zrezygnować. Full opcja nie będzie gratis, albo płacisz albo znajdziesz jakąś niemiłą niespodziankę. Pomyśl również o innych wersjach silnikowych, czy je dopuszczasz. Też szukałem 320i, ale skończyłem na 320d, bo trafienie na 320i, które ma coś więcej niż "radio na kasety" jest dość trudne przynajmniej, jak szukałem. Póki co jestem zadowolony, choć nic spektakularnego się na tą chwilę nie spieprzyło i mam nadzieję, że tak zostanie.

 

Dobra, znalazłeś model, którego szukasz. Zachowaj spokój, emocje na bok.

Wyciągnij od sprzedawcy VIN autka.

Następnie wycieczka do aso dowiedz się co wiedzą o tym aucie. Uwaga jak pytałem to aso nie mogło udzielić mi informacji na temat co zostało zrobione, bo ktoś w aso w Belgii nic nie wpisał. Jednakże dostałem informacje kiedy i z jakim przebiegiem auto było w aso. Na podstawie tego oszacuj średni roczny przebieg i ile wg tych obliczeń auto powinno mieć nakulane. Mój przebieg wg tej metody jest za niski o 40k, więc sam musisz podjąć decyzję/ryzyko.

W aso poproś o wydruk jakie ma wyposażenie lub znajdź te dane w Google przez rozkodowanie numeru VIN. Następnie porównaj z ofertą.

 

Ok, autko przeszło przez powyższą selekcję, dzwoń do gościa, że chcesz przyjechać na oględziny i w związku z tym zapytaj (jeśli komis nie jest 5km od zaufanego warsztatu) czy auto da się zawieźć na kanał/podnośnik i ściągnąć plastiki z dołu i go pooglądać. Bez tego z dołu zobaczysz elegancką płytę plastiku, a jeśli jej nie ma to o czymś to świadczy. Ponadto zapytaj, gdzie możesz sprawdzić zbieżność, zwykle na tym wychodzi czy gdzieś nie miał dzwona. Również popytaj czy da się podjechać na komputer lub go podłączyć jeśli takowy posiadasz. Oczywiście powiedz, że Ty płacisz za te usługi (mnie to wyszło 50zł - zawsze mniej niż 15k napraw). Jeśli gość się na wszystko zgadza no to w drogę. Jeszcze jedno postaraj się zorganizować miernik grubości lakieru albo takowy kup - 100zł jest zawsze mniej niż 15k. Handlarz może mieć specjalnie skalibrowany czujnik (co prawda nie wiem czy to możliwe, ale kto ich tam wie :D )

 

Najważniejsze, jeśli się nie znasz to przyznaj to przed sobą i weź ze sobą zaufanego mechanika (najlepiej takiego, który się zna na BMW. Profesor napraw poloneza może nie być najlepszym wyborem). Najlepiej, jak Twój mechanik będzie dość sceptyczny do pomysłu zakupu takiego auta :D

 

Przyjechałeś na miejsce.

Obejrzyj pojazd czy chociaż trochę przypomina to cudo ze zdjęć, sprawdź szczeliny oraz grubość lakieru i ogólny wygląd wizualny z zewnątrz. Stań z przodu i popatrz na grill, jeśli widać ziemię to auto nie było naprawiane tylko jest to zwykły ulep (to zwykle dotyczy mega okazji). Podnieś maskę popatrz na plastiki, czy są wszystkie itp.

W środku popatrz na zużycie pedałów, kierownicy, tapicerki tam zwykle widać realny przebieg. We wnętrzu popatrz na wszelkie rysy zadrapania, zwłaszcza w bagażniku - to Ci coś powie o sposobie dbania o samochód poprzednich właścicieli.

Weź kartkę z rozkodowanym VIN'em i porównaj rzeczywistość z papierem.

 

Jak powyższe pasuje lub możesz przetrawić pewne niedogodności/nieścisłości, to w drogę do warsztatu na podnośnik, komputer zbieżność. Jak robisz jazdę testową, to daj prowadzić swojemu mechanikowi (jesteś trochę za bardzo zaangażowany emocjonalnie), Ty się jeszcze najeździsz po kupnie.

 

Jak posprawdzasz pojazd i wszystko pasuje posprawdzaj papiery jakie gość Ci daje (wcześniej sprawdź jakie powinieneś dostać). Potem negocjuj cenę.

 

Pasuje ? Gratuluję zakupu i życzę owocnej współpracy z nowym autem.

 

Regards

Józek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki Panowie za podpowiedzi.

Wypatrzyłem już kilka sztuk na moblie.de, kilka od prywaciarzy i kilka od dużych handlarzy, ale pozostaje problem z urlopem :/ W każdym razie, szukając auta w PL przeglądam oferty na trzeźwo i zdaję sobie sprawę że nie wszystko jest cacy jak w opisach. Znalazłem Bemke(w podobnej cenie jak te droższe u niemca) kupioną od Niemieckiego partnera" w BMW Zdunek w Gdańsku. Dają gwarancję na przebieg i mam nadzieję bezwypadkowść(nie użyli takiego słowa w ogłoszeniu jak "gwarancja bezwypadkowości" więc może to być taki chwyt marketingowy). Cena chyba wysoka jak na to wyposażenie, zeszli mailowo jak na razie do 55tys.

http://allegro.pl/bmw-320i-daler-bmw-zdunek-fv23-idealny-i3712552616.html

 

Jeździłem wcześniej starym Focusem, w sumie trochę przy nim grzebałem ale raczej nie czuję się na siłach aby samemu ocenić auto przed zakupem co do jego stanu technicznego na 100% W związku z tym, możecie polecić jakiegoś specjaliste zajmującego się pomocą przy sprowadzaniu aut marki BMW ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok zdażają sie auta złe i bardzo złe ale pisanie tak jak to powiedział Markoz_ ze 90% z allegro to dno to najgłupsza rzecz jaką można napisać a gdzie ludzie mają wystawić auto jak kupują z salon są normalni nie handlarze ? co ?? To mój ojciec 2 letniego dodge z salonu wystawił na allegro to też auto złe pisanie takich pierdół czasem mnie rozwala i wychwalanie tych Niemców ponad to w Niemczech można kupować auto bez patrzenia każde jest dobre :D bez przesady
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok zdażają sie auta złe i bardzo złe ale pisanie tak jak to powiedział Markoz_ ze 90% z allegro to dno to najgłupsza rzecz jaką można napisać a gdzie ludzie mają wystawić auto jak kupują z salon są normalni nie handlarze ? co ?? To mój ojciec 2 letniego dodge z salonu wystawił na allegro to też auto złe pisanie takich pierdół czasem mnie rozwala i wychwalanie tych Niemców ponad to w Niemczech można kupować auto bez patrzenia każde jest dobre :D bez przesady

 

Tomasztolala rozmawiamy tu o jednym modelu jednej marki E90 320i/320d - tych samochodów w Polsce niewiele się sprzedało więc większość to sprowadzone z DE. Tylko że ja rozróżniam sprowadzenie prywatne od sprowadzenia na handel. Żeby w Polsce cokolwiek się sprzedało musi mieć niską cenę końcową co dla handlarza oznacza bardzo niską cenę wyjściową (bo ma prowizję + koszty sprowadzenia + odpicowanie). Przed zakupem swojej e90 obejrzałem kilka sztuk w PL i to była masakra. Zresztą zakup niepewnego E90 to samobójstwo finansowe.

Jest jeszcze spory procent aut, które są sprzedawane bo koszty napraw przeratsają obecnego właściciela i jest to w Polsce niestety częste zjawisko.

Pozostałe 10 % E90 320i/320d to samochody prywatne, doinwestowane i pewnie takie twój ojciec sprzedawał.

Co do aut w DE - tam minimalna płaca to 1500 euro, dochodzi do tego jeszcze wyższa kultura techniczna i lepsze drogi co razem daje nam samochód używany w o wiele lepszy stanie niż z Polski. Wolę 200 tys km przebiegu w DE niż 100 tys km w Polsce.

Oczywiście hejt jest najprostszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.