Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Pojawiają mi się takie 2 błędy:

 

 

 

4D7F

4E0E

 

SILNIK n47, auto e61 2007 rok. Auto po CHIPIE na 199KM

 

to co udało mi się wyczytać to :

 

4E0E Drallklappensteller Position, Langzeit-Drift

 

Klapa z zawirowań ? - o co chodzi ?

 

19839 4D7F P3383 Geber fur Gasdruck Hochdruck-G400 Kurzschluss nach Plus - czujnik wysokiego ciśnienie g400 ?

 

Dobrze próbuję to rozwikłać ?

 

co do błędu 4D7F

 

to znalazłem to :

 

http://forum.bmw5.co.uk/topic/60879-bmw-520d-lci-177-limp-mode/

 

ale nie za bardzo wiem za co się zabrać? jakiś czujnik?

 

czy to czasem nie któryś z tych czujników ?

 

http://imageshack.us/a/img802/3931/yd14.jpg

Opublikowano

4E0E aktuator klap zawirowan w kolektorze sscym, zbyt dluga praca.

po pierwsze sprawdz czy cos tam sie nie odpielo, po drugie klapki moga byc zasyfione i nagar blokuje ich prace. drugi przypadek dosyc powazny, bo z czasem moga sie oberwac.

4D7F znalazlem objasnienie, ze dotyczy dezaktywacji wtryskiwacza przy duzych predkosciach, w zwiazku z przekroczeniem limitu momentu

ten blad, moze chip, ktory masz powodowac

Opublikowano

Dzięki za szybką odp.

 

Co do klapek to pewnie dlatego że już je wyjąłem ale mechanizm pracuje i pewnie tak to "odczuwa komp" że za wolno się zamykają lub otwierają.

 

Co do drugiego błędu to też myślałem o chipie i nawet byłe u magika który mi to programował i wróciliśmy do serii ale efekt jest podobny z tym że w przypadku chipa objaw jest taki że czasem przy depnięciu auto traci moc i przechodzi

w tryb serwisowy ( po ponownym odpaleniu wraca do normy) a w przypadku serii przy depnięciu się dławił jak by mu paliwa brakowało ale nie wchodził w tryb serw.

Więc może jednak wtrysk albo czujnik jakiś ?

Wtryski były przejrzane i jeden z nich nie trzyma korekcji na wolnych obrotach, przy dodaniu gazu korekcja jest - może to ten wtrysk nie daje rady ?

Opublikowano

Panowie a może to jeden z tych czujników:

 

1) regulatora ciśnienie, tego co jest na szynie CR,

2) czujnika ciśnienia (też na szynie CR),

3) zaworu dozującego, czyli regulatora wydatku pompy, który jest na pompie.

 

no i jeszcze przychodzi mi do głowy pompa progowa?

 

Macie jakieś pomysły?

Opublikowano
Dzięki za szybką odp.

 

Co do klapek to pewnie dlatego że już je wyjąłem ale mechanizm pracuje i pewnie tak to "odczuwa komp" że za wolno się zamykają lub otwierają.

 

Co do drugiego błędu to też myślałem o chipie i nawet byłe u magika który mi to programował i wróciliśmy do serii ale efekt jest podobny z tym że w przypadku chipa objaw jest taki że czasem przy depnięciu auto traci moc i przechodzi

w tryb serwisowy ( po ponownym odpaleniu wraca do normy) a w przypadku serii przy depnięciu się dławił jak by mu paliwa brakowało ale nie wchodził w tryb serw.

Więc może jednak wtrysk albo czujnik jakiś ?

Wtryski były przejrzane i jeden z nich nie trzyma korekcji na wolnych obrotach, przy dodaniu gazu korekcja jest - może to ten wtrysk nie daje rady ?

 

Moze tak, moze nie.... Nikt Ci teraz nie pomoze kolego! Byc moze twoj magik spapral i masz takie kwiatki. Druga sprawa ze dajesz zachipowac samochod ktory nie jest sprawny. :duh: Twoj magik powienien to sprawdzic zanim bierze sie za taka robote.

Powrot na seryjny program w DDE i szukaj przyczyny.

Opublikowano
ok, zacznę szukać po kolei , dzisiaj instaluję DISa i zobaczę co i jak. Co do robienia chipa przy niesprawnym aucie to nie do końca wina moja czy mechanika bo w tamtym okresie zaraz po wymianie filtra paliwa na nowy Mana wszystko zaczęło chodzić ok na serii i dlatego wróciliśmy do chipa. Może jest taki syf w zbiorniku i filtr się bardzo szybko zapycha ?
Opublikowano
Przy zatkanym filtrze bedziesz mial za niskie cisnienie na szynie. (Wartosci oczekiwane i aktualne). Sprawdzisz to Dis-em. Wgraj seryjny program do DDE i szukaj gdyz wartosci na zachipowanym DDE moga byc calkowicie inne jak przy seryjnym. A szukac bledu bedzie wyjatkowo uciazliwe i drogie.
Opublikowano
Co ciekawe jak wczoraj skasowałem INPĄ ten błąd 4D7F to dzisiaj po 100km w trasie specjalnie go męczyłem i błąd nie powrócił, ale jak już raz się pojawi to potem się powtarza aż do kolejnego skasowanie INPĄ i tak w koło. Dzisiaj symulowałem wszystkie przyspieszenia i momenty w których to się działo i nic. Taka ciekawostka.
Opublikowano
czyli dupek nie magik niestety. Gonić go o zmiany czy strach mu dawać więcej skoro takie błędy soli ?

Niekoniecznie bledy tylko niewiedza w dzialaniu edc17 podejzewam ze chcial dobrze ale ten sterownik do prostych nie nalezy ;)

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.