Skocz do zawartości

[323i M52 Coupe]Wtyczki pod siedzeniami i płyn chłodzący.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam.

Tym razem mam 2 zapytowywania :mrgreen:

Pod siedzeniem mam niewpięte kostki tzn z siedzenia nie wychodzą żadne kostki żeby wpiąć te co wystają z podłogi.

Wygląda to tak.

100.Kostki..jpg

Oprócz kostek jest też takie małe pudełeczko też nigdzie nie podpięte.

Co do drugiego tematu to zdaję sobie sprawę że było o tym milion razy,ale wyszukiwarka nic konkretnego nie znalazła,a w benzynie mało obeznany jestem od dawna był diesel.

Więc tak.

Jak spuścić całkowicie płyn chłodzący?Dziś w celu badania zamarzalności płynu(strzykawka+zamrażalnik) wyszło, że zalana jest...................woda :shock:

Więc przydało by się zlać całość.

Jak po tym odpowietrzyć?Czy samo się odpowietrzy?

Dzięki za porady :cool2:

PS.Ale mało tutaj jest autek z M52 :|

ec2Wze6.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To wszystko wyjaśnia dlaczego kontrolka poduch gaśnie tak późno.

Z tych siedzeń które są obecnie to nie wychodzi żadna ale to żadna wtyczka więc nic nie jest podłączone.

Tak mam przełączniki od podgrzewania i wentylacji siedzeń.

To już wiem od czego są.

A płyn jak spuścić żeby wszystko zleciało???

I jak dobrze odpowietrzyć?

W poprzednich motorach jak wymieniałem płyn to tylko rozgrzewałem i dolewałem płynu-nic więcej.

A tak przy okazji-gdzie na zbiorniczku przy chłodnicy jest min i max?Tam nic nie pisze tylko kreski są w większej ilości.

ec2Wze6.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja u siebie wymieniałem kiedyś chłodnicę i zbiorniczek i na tym zbiorniczku nie ma kreski ze stanem płynu.Leję płynu do 3/4 zbiorniczka,tak było w oryginalnym :think:

Mogłeś mieć wymieniany zbiorniczek.

Co do wymiany płynu to wymieniałem w warsztacie,zaprowadziłem auto i odebrałem-nic nie widziałem co i jak :mad2:

Opublikowano

z kanalu na bloku silnika jest sruba do spuszczenia plynu.

A jak chcesz odpowietrzyc to lej do pelna i ten koreczek co masz czarny przy wlewie plynu chlodniczego odkrec i lej i lej.. bo ponad 10l powinno wejsc. mi cos takiego weszlo tyle ze ja mam m50b25 vanos ale mysle ze w m52 bedzie tak samo.

No i oczywiscie odpowietrzaj na wlaczonym nawiewie i ogrzewaniu.

Kostki są od podgrzewania siedzenia oparcia i siedziska dlatego dwie kostki.

A poduszki pozno gasna bo idiota ktory zawinal CI siedzenia pewnie wstawil jakas diode albo tzw emulator maty.. haha;D

Bo te welury co masz nie maja pewnie czujnika zajętości pasażera. Niby samochod z niemca... a ktos juz lapy jednak wkladal..

Teraz wez badz madry i pisz wiersze.. bo jakis burak chcial fotele podmienic.

E38 728i 1999r
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tych siedzeń nie wychodzi żadna kostka.

Kontrolka poduch zaświeca się i po 5 sek zgaśnie po czym w momencie zapali się i po ok. 2 min gaśnie całkowicie.

Ba no wiesz.Znajdź teraz sporty w białej skórze :norty:

A to że od Niemca czy Polaka czy obojętnie kogo auta są podobne.I to są mity, że w Polsce to wszystko wytłuczone i nic nie warte, a od Niemca to cudowne.

W chłodnicy mam WODĘ!!!

Dobrze że zerknąłem.W sumie to myślałem, że to już się nie zdarza, a jednak.

Podejrzewam że to Niemiec jak sprzedawał to tak płakał, że do chłodnicy naleciało :mrgreen:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Jak zlejesz płyn to odkręć całkowicie 2 odpowietrzniki (dobrze jest zaopatrzyć się w nowe) koszt 7zł sztuka.

Włącz ogrzewanie na max i lekko nawiew. Lej płynu do zbiorniczka pod samą górę aż zacznie się wylewać z odpowietrzników jak zacznie wypływać to je zakręcasz. Potem uciskasz wąż między termostatem a zbiorniczkiem i powinno jeszcze wciągnąć płynu. Można też (taka moja metoda) Popuścić najwyższy odpowietrznik i dmuchnąć w zbiorniczek i jak brakuje powietrza to zakręcasz odpowietrznik i tak robisz aż wyleci resztka powietrza z układu.

 

Potem odpalam silnik na zakręconych odpowietrznikach i patrzę czy po przygazowaniu jest strumyk przelewowy w zbiorniczku. Jak jest to zakręcam go i czekam aż układ zabije ciśnienie. Jak już zrobi się ciśnienie w układzie (sprawdzam to po twardości węży) to odkręcam odpowietrznik by wypuścić resztki powietrza. Rzyga wtedy płynem i resztkami powietrza. Powtarzam to też na drugi dzień by być pewnym że układ jest dobrze odpowietrzony. Po odpaleniu sprawdzam czy dobrze działa ogrzewanie.

 

Dobrze jak postawisz przód wyżej to ułatwi odpowietrzenie nagrzewnicy.

 

Jak by coś nie szło to pisz na PW

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ok. Dzięki Daniel :cool2:

Jeszcze zastanawiam się nad dwoma rzeczami.

Mianowicie

-Czy jak odkręcę gumowy przewód na dole chłodnicy to zleci mi cały płyn? Na chłopski rozum to powinien.

-Gdzie jest drugi odpowietrznik?Jeden widzę przy korku.

Jaki płyn lejecie?Zaleje chyba różowiutki borygo :wink:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Powinien zlecieć. Ja całego nie wymieniałem. Miałem nowy płyn i wymieniałem chłodnicę i po 2 latach termostat to po prostu uzupełniałem nowym płynem ten co wyleciał. Jak wymieniałem chłodnicę to poszło mi coś ok 8-9l już nie pamiętam.

 

W moim M52 jest przy zbiorniczku płynu i zaraz kawałek dalej na obudowie termostatu. Może w e36 jest inaczej.

 

Ja leje prestone. Płyn jest koloru zielonego. Czy jest dobry czy nie to nic powiedzieć złego czy dobrego nie mogę bo to płyn i swoją rolę spełnia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja i w jednym i w drugim aucie mam petrygo od lat,a to tylko dlatego,że mam dostęp do darmowego tegoż płynu :silenced:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szczęściarz :mrgreen:

W poprzedniej "Girl" też miałem petrygo.A w czarnym mam borygo i tak myślę bo bym miał w obydwu to samo.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Oby był świeży i nie firmy krzak i będzie ok. Każdy średniej klasy płyn nie zamarznie i też nie będzie się gotować w wysokiej temp i tyle wystarczy. To nie olej by przywiązywać tak dużą wagę do producenta.

 

A propos. Lejesz do niego syntetyk? Bo zdrowo by dla niego było :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam.

Ogarnąłem wymianę płynu tak jak Danielu pisałeś i jeszcze ze wsparciem telefonicznym Krystiana :cool2:

Dzięki wam wielkie za to.W odróżnieniu do piąteczki będę potrzebował dużo więcej pomocy.

Tak jak koledzy radziliście zalałem Prestone.Nie jest wcale drogi płaciłem 34 zł za 4 litry.Układ odpowietrzony temperatura w pionie :cool2: a ja lubię pion :norty: :mrgreen:

Teraz zastanawiam się czy jak wleję do wspomy i skrzyni biegów (Getrag brak naklejki na niej) ATF+4 to dobrze bedzie?Dyfer oczywiście 75W140.

ec2Wze6.jpg
  • 5 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wracając do tematu to w skrzyni ATF jest i był :wink:

Jeszcze zastanawiam się nad kostkami pod siedzeniem.

Kostki%2520siedze%25C5%2584..jpg

To u góry jest spod siedzenia prawego, poniżej spod lewego. Te podłużne kostki są od grzałek.

Jeszcze zastanawiam się odnośnie napinaczy pasów.

Były 2 rodzaje-mechaniczne i pirotechniczne. Mam w tej chwili pirotechniczne i nie wiem gdzie to wpiąć.

W sumie to podejrzewam, że nie muszę tego podpinać i też będzie dobrze. Mam rację???

ec2Wze6.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.