Skocz do zawartości

[E46] 330Ci Tuleja tylnej belki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. To moj 1 post;D

 

Zakładam ten temat aby ewentualnie pomoc innym zmagającym się z tym samym problemem co ja.

Podczas wciskania pedału sprzęgła oraz puszczania go słychać głuche uderzenie z tylu auta.

Bylem u speców z tym. Diagnoza-tylna prawa tuleja belki w stanie opłakanym. Reszta tulei ok.

 

Mam 3 pytania drodzy koledzy. Kupić nowa org w aso czy może zamiennik typu lemforder, meyle HD?

Skoro reszta jest ok (sprawdzali to sucho potem jeden gość wsiadł 1 ręczny i gaz) nie wymieniać również reszty na nowe?

Ostanie już pytanko czy cena 300zl za sama robociznę jest ok czy za drogo?

 

Z góry dziękuję za wszytkie odpowiedzi.

Opublikowano

Rozumiem, że mówimy o tulejach tylnej ramy pomocniczej? Bo w E46 nie ma "belki" ;).

 

A co do samej wymiany tulei - żeby wymienić jedną, i tak i tak trzeba cały wózek zrzucić. Więc ja robiłbym komplet, zwłaszcza, że odkręcając śruby wózka może się zdarzyć uszkodzenie tulei. 300 to niezła cena, ode mnie za wymianę w E36 chciał mechanik z renomą około 500 pln.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano

Spece z Katowic mówili o wymianie tylko tej jednej. Pozostałe gumy są dobra, szkoda wyrzucać pieniądze w błoto...

 

Jedynym sposobem wymiany 4 na tym rys http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/33_0839-belka-zawieszenia-tylnego/i47600#part04 jest opuszczenie całego wózka?

 

Jak z tą firmą? ORI vs Meyle HD vs Lemforder

 

Czytałem o meyle Hd. Jeździ się na nich bardzo sztywno..... Spada komfort. Nie wiem ile w tym prawdy...

Mam sportowe dos. zawieszenia wiec na brak sztywności nie narzekam....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wymień wszystkie 4 dyfra +3 wózka ze szczególną uwagą na tuleje nr 9 oraz MOCOWANIE dyfra do budy auta. Te miejsca obarczone są wadą fabryczną i mocowanie lubi pękać. Żadna guma po 13 latach nie będzie dobra nawet jak wygląda na dobrą. Efekt będzie taki, że jak wsadzisz jedną nową to reszta rozleci się w krótkim czasie bo nowa będzie inaczej pracować jak stare zużyte. Koszt tulei jest żaden przy nakładzie pracy jaki trzeba włożyć w rozłożenie tego i złożenie.

 

Co do gum to '9' ori reszta lemforder albo ori, MyleHD IMHO mocno przereklamowane, u mnie tylne górne mocowania amortyzatora rozpadły się po ~10kkm.

Opublikowano

Na oryginalnych wyjdzie sporo $....

 

Podzielam zdanie kolegi bax że ta części wózka się usztywni i reszta dostanie większego luzu i się rozleci...

Proszę o jeszcze inne opinie...

Może ktoś wymieniał pojedynczo?

Opublikowano

Uważam tak samo jak kolega Bax, ale :wink: 4 górne tuleje tylnych sanek i 3 dyfra.

 

Robiąc u kogoś zrób od razu komplet, ja samemu grzebię u siebie ;) i lubię ............. kompletu nie robiłem przy okazji nadwyżki (o co ostatnio trudno :() wymienię 4 tylnych sanek dodatkowo mimo iż nie są opłakanym stanie .......... ostatnio widziałem w również 2.0d oberwaną lewą przednią = rozeznanie jest :) .

 

Mając na uwadze sugestie Maćka z Czescidobmw.pl jeśli chodzi o elementy gumowo-metalowe tylnego zawieszenia najmniej reklamacji jest na produkty Lemfordera .......... i go bym montował.

Opublikowano

Troche namieszalem...

okazalo sie ze to nie ta tuleja na sankach lecz slynna 9 byla zajechana...

chlopaki posprawdzali wszystkie, sa w super stanie. Nic nie ruszali bo po co?

zaplacilem 500zl... tuleje dyfra nr 9 wsadzili z lemfordera.

stuki ustaly. naciskam sprzeglo niewazne w jakim zakresie obrotow nic nie stuka, to samo jak opuszczam.

 

opisuje, moze sie komus przyda...

Mam jeszcze 2 pytanka. Czy nie skroili mnie bardzo? Robota na tip top ale...

Czy przy wymianie 9 ustawia sie geometrie?

Opublikowano
Jak domniemam w tych 500 jest koszt nowej tulei, za dobrze zrobioną wymianę trzeba zapłacić ale jak na mój gust +400 to trochę za dużo .................. mimo wszystko szkoda, że od razu nie wymieniono dwóch 7.
Opublikowano
Jutro takze jade do mechanika na wymiane tulei nr 9 oraz lacznika elastycznego walu. Ktos moze mi powiedziec ile miej wiecej robocizna za to? Miesiac temu wymienialem u niego poduszki silnika+poduszki skrzyni za wszystko skasowal mnie 420 zl wliczajac poduszki Lemfordera.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam jeszcze 2 pytanka. Czy nie skroili mnie bardzo? Robota na tip top ale...

Czy przy wymianie 9 ustawia sie geometrie?

 

 

Jak zdejmowali wózek to się ustawia, jak wybijali na aucie to nie potrzeba. Jak zdejmowali to cena ok, serwis za samą wymianę '9' chciał ~800zł + tuleja~, jak na aucie to średnio drogo, zależy ile im czasu zeszło.

Opublikowano

Fajnych masz mechaników, nie ma co - najpierw nie wiedzieli co mówią, potem skasowali za to więcej niż uzgodnione na początku.

 

Zmień, znajdź kogoś mądrzejszego, bo pójdziesz z torbami albo osiwiejesz.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.