Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Pytanie jest proste, czy aby go wymienić muszę podnieść samochód do góry tak, żeby koło było uniesione, czy można na opuszczonym :?:

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Auto musisz niestety podnieść i to najlepiej jak zrobisz to na kanale lub na takim dużym podnośniku co auto do góry wynosi :idea:

Nie pamiętam ale żeby go zdjąc to chyba trzeba odkręcić całe mocowanie wahacza do kolumny - jakoś tak - takie 3 śruby. Dasz radę ale pod jednym warunkiem - musisz mieć naprawdę dobre narzędzia bo badziewiem nie odkręcisz tych 3 śrub.

 

Pozdro - Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Opublikowano

Najpierw odkręcasz śruby, dopiero później podnosisz samochód z popuszczonymi śrubami koła.

Gdyby z odkręceniem(mocowania wachaczy) był problem, to należy je poczęstować (choć to problem) czymś od dołu np. młotkiem poprzez jakiś trzpień, lub nałożyć klucz płasko-oczkowy i z boku uderzać młotkiem.

Opublikowano
Kanał mam w garażu, bo mój garaż był kiedyś warsztatem - więc nie ma problemu. Głównie niepokoi mnie ten swożeń, ale jeśli trzeba go wybić, to będę próbował. Dzięki.

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Opublikowano

Dzisiaj zaglądałem pod spód i:

nie widziałem śruby, która mocuje od góry swożeń ( może słabo patrzyłem ), mam rozumieć, że jak odkręcę trzy śruby przy kole, to dostanę się do śruby od swożnia :?: tylko, że dziwi mnie fakt, że te trzy śruby są od kawałka metalu, w który wchodzi też swożeń wachacza górnego i drążek kierowniczy. Według schematu na realoem, śruba od swożnia powinna być widoczna zaraz obok swożnia od wachacza górnego, a drugą śrubą jest śruba od silentblocka. Co Wy na to :?: W końcu powinienem odkręcić tylko dwie śruby, czy aż pięć :?:

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Opublikowano
Jak odkrecisz te 3 sroby to bedziesz mogl pdsunac McPersona. To wlasnie pod kolumna McPersona znajduje sie sroba od dolnego wachacza - stad jest niewidoczna.
Opublikowano
Niestety, ale poległem - 1:0 dla wachacza i myślę, że drugiego podejścia nie będzie :nienie: Po pierwsze - nie mogłem odkręcić śrub, po drugie, według mnie odkręcenie trzech śrub od McPersona nic nie da, bo jest on przykręcony na jeszcze kilku innych śrubach. W zasadzie, to najlepszym rozwiązaniem byłoby odkręcenie swożnia od wachacza górnego, wybicie go i odsunięcie górnego w górę, pozwoliłoby, to na jako taki dostęp do śruby od swożnia dolnego wachacza, która jednak jest widoczna, ale dostępu prawie zero. Zastanawiam się, czy jak odkręcę dwa wachacze na raz, to czy całość z piastą nie rąbnie na dół... chyba dam sobie z tym spokój. Jednak dam zarobić mechanikom :?

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Opublikowano

Nie poddawaj się tak łatwo, po co masz tracić kasę na mechaników. To wcale nie jest takie trudne. Poniżej zamieszczam Ci stronkę na której znajdziesz całą sesję zdjęciową jak się to robi. Co prawda jest to sesja z wymiany wahacza w E32( w dodatku po angielsku) ale przecież to jest to samo co w E34.

 

http://bmwe32.masscom.net/

 

po wpisaniu tego adresu wyskoczą Ci po lewej stronie tytuły z zagadnieniami, najedź myszą na zagadnienie

Suspension & steering,

a następnie gdy ono się rozwinie najedź na zagadnienie o nazwie

Ball joint boots.

 

I masz problem z głowy.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Troche mi pukało i postanowiłem zmienić dolne wahacze u siebie. Przy okazji zmieniłem łączniki stabilizatora. Panowie, to jest dziecinnie proste nawet bez korzystania z kanału, choć nie powiem, przydałby się ze dwa razy. A Ty Falcone poradziłeś sobie w końcu czy poodałeś się całkiem?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.