Skocz do zawartości

sprawdzajcie temperature silnika!!! WYMIANA TERMOSTATÓW


K8v8M

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 603
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Moze przyłączę sie do tematu - bo nie wiem czy wszystko ok a tyle się mówi o nie dogrzaniu ;-)

Jak stoje w korku przy temperaturze zewnetrznej 23 st mam 98st jak jadę to spada do 77 czy tak ma byc?

Na autostradzie utrzymuje sie w okolicach 77 st przy 140-160 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było juz wiele razy. Temperatura na postoju nic nie mówi o termostatach. W czasie jazdy musi byc ok 88. Termostaty do wymiany.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, nie dalej jak 2 miesiące temu cieszylem sie ze wymieniłem termostaty na nowe, i wszystko jest jak trzeba :| Niestety, w związku z tym ze jeździłem dłuższy czas z niedogrzanym silnikiem ( z niewiedzy) , po wymianie termostatów silnik doszedł do prawidłowej temperatury i zaczął wypalać DPF'a niestety zapychajac go od ilości nagromadzonych spalin, w efekcie zwiększone ciśnienie w wydechu ubiło turbinę :|

 

Jestem juz po wymianie turbiny i wycince DPF'a, no i auto znowu cieszy jazdą, ale jak widać jazda z niedogrzanym silnikiem może mieć poważne skutki.

Pozdr.

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam małe pytanko odnośnie BMW 318d E90 2006 rok 122 konie.

 

Podczas jazdy temperatura trzyma maksymalnie 70 stopni aczkolwiek jak się zatrzymam, postój na odpalonym silniku to po 5 - 10 minutach temperatura wskoczy na 90 stopni. Gdy tylko ruszę, temperatura momentalnie spada do 70, czasami 68 no i tak się utrzymuje cały czas. Gdy ponownie się zatrzymam, temperatura idzie powoli powoli do góry.

Zgłupiałem już, bo nie wiem o co chodzi. Pierwsze co mi się na myśl rzuciło to termostat walnięty, no ale skoro na postoju się nagrzeje do 90 stopni no to chyba raczej jednak nie. Nie wiem czy się mylę, czy nie. Dlatego piszę do Was o podpowiedź :)

 

A i ten cały DPF to ja już mam go pewnie w tym modelu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było juz pisane chyba dziesiątki razy w tym wątku ze to normalne ze na postoju temperatura rośnie mimo walnietego termostatu. Skoro nie ma przepływu powietrza przez chłodnicę to nie ma chłodzenia i temperatura rośnie. Dopiero włączenie wentylatora moze ja obniżyć.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam małe pytanko odnośnie BMW 318d E90 2006 rok 122 konie.

 

Podczas jazdy temperatura trzyma maksymalnie 70 stopni aczkolwiek jak się zatrzymam, postój na odpalonym silniku to po 5 - 10 minutach temperatura wskoczy na 90 stopni. Gdy tylko ruszę, temperatura momentalnie spada do 70, czasami 68 no i tak się utrzymuje cały czas. Gdy ponownie się zatrzymam, temperatura idzie powoli powoli do góry.

Zgłupiałem już, bo nie wiem o co chodzi. Pierwsze co mi się na myśl rzuciło to termostat walnięty, no ale skoro na postoju się nagrzeje do 90 stopni no to chyba raczej jednak nie. Nie wiem czy się mylę, czy nie. Dlatego piszę do Was o podpowiedź :)

 

A i ten cały DPF to ja już mam go pewnie w tym modelu ?

 

Zdania są podzielone??poczytaj więcej na ten i podobne tematy.

Napewno znajdziesz odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@witek00

 

Jesli w trasie nie trzyma Ci 90*C +- 5*C, to wymieniaj termostaty.

Bez dyskusji.

 

Niekoniecznie masz DPF, sprawdz sobie po VIN'ie w odpowiednim dziale na tym forum.

Jesli fabrycznie go nie bylo to masz koncowke wydechu zagieta w dol.

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@witek00

 

Jesli w trasie nie trzyma Ci 90*C +- 5*C, to wymieniaj termostaty.

Bez dyskusji.

 

Niekoniecznie masz DPF, sprawdz sobie po VIN'ie w odpowiednim dziale na tym forum.

Jesli fabrycznie go nie bylo to masz koncowke wydechu zagieta w dol.

 

Ja to właśnie wiem, że jeśli auto nie trzyma 90 stopni to jest walnięty termostat bo cały czas ma otwarty duży obieg. Ale widzisz, dzisiaj pojechałem do garażu z którego brałem auto ( rok gwarancji ) no i tłumaczę mu, że jest na bank walnięty termostat a on dalej swoje, że nie. Termostat jest dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień go we własnym zakresie. Jeśli koles sie będzie upieral, to i tak nic nie ugrasz. W tych samochodach to część eksploatacyjna, do wymiany co ok. 100 - 150 kkm.
Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień go we własnym zakresie. Jeśli koles sie będzie upieral, to i tak nic nie ugrasz. W tych samochodach to część eksploatacyjna, do wymiany co ok. 100 - 150 kkm.

 

To w sumie dla mnie nie problem, żeby to wymienić. Ale tutaj akurat gdzie jestem to wołają 160 euro za wymianę + termostat. W piątek jadę do Polski na weekend i nie wiem czy nie zrobić tego w Polsce, na pewno mnie to taniej wyjdzie. Ale teraz pytanie, czy nic się nie stanie jak będę tak jeździł. Dziennie robię ok. 80 kilometrów a do Polski mam 1380 km.

Stanie się coś, czy nie ? Oprócz tego, że będzie ciut więcej palił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic sie nie stanie, bez obawy dojedziesz.

 

Ok, super. Dzięki bardzo za pomoc :) Już się umówiłem ze znajomym mechanikiem w Polsce na sobotę, także nie miejscu mi to wymieni. Tylko teraz, hmmm. Ja mam tam dwa termostaty ? I w sumie rozglądam się za termostatem i nie wiem który kupić, najlepiej by było podać nr vin, tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy jeździe z dużym obciążeniem np. Na autostradzie z większymi prędkościami teoretycznie sadza powinna byc wypalana na bierząco. W związku z powyższym nie musi sie uruchamiać wypalanie wspomagane poprzez dotrysk ropy. Zatem w teorii nawet przy niedogrzanym silniku nie powinno byc problemu z dpf. Dodatkowo zwykle nawet przy uwalonym termostacie silnik powinien sie nagrzać wystarczająco w takich warunkach.

 

Ale to tylko teoria, zalecam monitorowanie temperatury podczas jazdy i znalezienie w miarę możliwości takiej kombinacji prędkości/obrotow by uzyskać temperaturę jak najbliższa 90 stopni.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ale to tylko teoria, zalecam monitorowanie temperatury podczas jazdy i znalezienie w miarę możliwości takiej kombinacji prędkości/obrotow by uzyskać temperaturę jak najbliższa 90 stopni.

 

Jak spokojnie jeżdżę tutaj po autostradzie, tempomacik na 130 km/h temperatura na dworzu 17.5 stopnia to mi pokazuje temperaturę silnika 70, spadnie do 68 i znów 70.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym na twoim miejscu ewentualnie zasłonił na czas tej jazdy czymś nerki, ale bezwzględnie należy monitorować w takim wypadku temperaturę. Chyba, ze nie masz dpf to można sie nie przejmować specjalnie. U mnie przy uszkodzonym termostacie na autostradzie przy 130 dochodziła temperatura do 90, ale miałem żaluzje na nerkach.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym na twoim miejscu ewentualnie zasłonił na czas tej jazdy czymś nerki, ale bezwzględnie należy monitorować w takim wypadku temperaturę. Chyba, ze nie masz dpf to można sie nie przejmować specjalnie. U mnie przy uszkodzonym termostacie na autostradzie przy 130 dochodziła temperatura do 90, ale miałem żaluzje na nerkach.

 

W tym sęk, że nie wiem czy mam te ścierwo DPF, czy nie. A też właśnie myślałem, żeby chociaż kawałek zasłonić, nie całe nerki ale kawałek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylacja chłodnicy jest jeszcze od spodu przez zderzak, także chyba nie musisz sie aż tak martwić.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozkoduj vin to sie dowiesz czy masz dpf,jak mowie na spoko dojedziesz nic sie niestanie.

 

 

S1CAA Selektion COP relevanter Fahrzeuge Selection of COP relevant vehicles

S240A Lenkrad Leder Airbag Leather steering wheel

S249A Multifunktion für Lenkrad Multifunction f steering wheel

S2BHA BMW LM Rad Doppelspeiche 156 BMW alloy wheel, double spoke 156

S302A Alarmanlage Alarm system

S321A Exterieurumfänge in Wagenfarbe Exterior parts in vehicle color

S386A Dachreling Roof railing

S431A Innenspiegel automatisch abblendend Interior mirror with automatic-dip

S441A Raucherpaket Smoker package

S4AEA Armauflage vorn verschiebbar Armrest front, retractable

S507A Park Distance Control hinten (PDC) Park Distance Control (PDC), rear

S520A Nebelscheinwerfer Fog lights

S521A Regensensor Rain sensor

S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning

S540A Geschwindigkeitsregelung Cruise control

S563A Lichtpaket Light package

S663A Radio BMW Professional Radio BMW Professional

P7RPA Paket Advantage Advantage package

P7RSA Paket Comfort Package Comfort

S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe

S877A Entfall Überkreuzbedienung Delete cross-pattern operation

S886A Bordliteratur holländisch On-board vehicle literature Dutch

S8S3A Automatische Verriegelung beim Anfahren Automatic locking when driving off

S8SPA Steuerung COP Control unit COP

S9AAA Aussenhautschutz Outer skin protection

 

 

dpf raczej nie ma, nie widzę tutaj nic. Motor M47 mi pokazuje, E91.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@witek00

Niekoniecznie masz DPF, sprawdz sobie po VIN'ie w odpowiednim dziale na tym forum.

Jesli fabrycznie go nie bylo to masz koncowke wydechu zagieta w dol.

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie czytałem to również wcześniej na forum, że jeśli zgięta w dół to nie ma. A mam zgiętą w dół. Czyli wychodzi na to, że nie powinienem mieć tego szajsu.

Zastanawia mnie jedna rzecz. W papierach piszę E90 a jak ' rozkodowałem ' vin to mi pokazuje E91 ;d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.