Skocz do zawartości

sprawdzajcie temperature silnika!!! WYMIANA TERMOSTATÓW


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
dokładnie 97st

 

Sprawdzalem kilka razy dzialanie termostatu w mojej 325i z ukrytego menu (opcja 07 po oddblokowaniu) przy temp na zewnatrz okolo +10.

 

Za kazdym razem temperatura rosnie do okolo 99-100 stopni a nastepnie zaczyna spadac do okolo 80 i znowu powoli rosnie.

 

Dziwne jest to ze przy nie odpalonym silniku temperatura juz wskazuje na 50-51C- czy to normalne czy moze wszystkim co sprawdzali rosnie od 0?

 

Z tego co wyczytalem termostat pownien sie otwierac przy 97C. Czy te 2-3C oznaczaja ze termostat mam uwalony i silnik sie przegrzewa czy jak termostat jest uwalony to tylko niedogrzewa?

  • Odpowiedzi 603
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam ponownie

 

Sprawdziłem temperaturę z ukrytego menu i mam podczas jazdy ok. 90 stopni. Czyli termostaty są dobre ale ikonka DPF dalej się pali, nie wiem zabardzo o co chodzi.

Dla przypomnienia

BMW E87 n47

Przebieg 140 tyś.

 

Jaki polecacie interfejs diagnostyczny do przeskanowania i ewentualnie wypalania serwisowego DPF?

Opublikowano

przy jakiej temperaturze włącza sie wentylator chłodnic ?

u mnie na postoju temperatura równe 91 stopni. w jezdzie maksymalnie 93 stopnie przy ujemnej na zewnątrz.

mam wrażenie że wentylator wgl się nie załącza. czy to normalne przy takich niskich temperaturach ?

Sprzedam do e90: Nerka prawa przed lift, lekko uszkodzony błotnik przed lift, Zderzak po lift z otworami na spryski

do e46: mała szybka drzwi tylnych, klamka polift,

http://olx.pl/oferta/nerka-grill-bmw-e90-prawa-CID5-ID5ZuhN.html

Opublikowano
Witam ponownie

 

Sprawdziłem temperaturę z ukrytego menu i mam podczas jazdy ok. 90 stopni. Czyli termostaty są dobre ale ikonka DPF dalej się pali, nie wiem zabardzo o co chodzi.

Dla przypomnienia

BMW E87 n47

Przebieg 140 tyś.

 

Jaki polecacie interfejs diagnostyczny do przeskanowania i ewentualnie wypalania serwisowego DPF?

 

 

a przepustnice masz dobrą ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ok rozumiem ale jak sprawdzić czy przepustnica jest uszkodzona czym to się objawia oprócz problemu z wypalaniem dpf

 

Szarpaniem przy gaszeniu silnika.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odłącz przepustnicę i porównaj gaszenie silnika.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wracając do termostatów:

Wiele osób twierdzi, że Behr to to samo, co termostaty kupione w serwisie. Oszczędność jest spora, bo sięga około 50%, ale...

Niedawno zamawiałem termostaty min do E39, E60/61 itp, i oto efekty:

Termostaty do Bmw 525d 177KM 2006 rok, kupione w opakowaniu Mehle/Behr (Behr należy do koncernu Mehle). Termostat EGR ma wyraźnie zeszlifowane numery (pewnie oryginalne numery Bmw). Termostat główny ma tylko napis "Made In Italy" i nic więcej. Porównałem to z innym sprzedawcą i jest identycznie - więc podmiana na coś tańszego odpada i nie można czepiać się sprzedawcy że zrobił podmianę.

Efekt po montażu termostatów Behr, nowy płyn chłodniczy i odpowietrzenie. Temperatura w trasie max 75'C - czyli porażka. Teraz dojdzie: spuszczanie płynu,demontaż termostatów, odsyłanie termostatów, pewnie problemy z wymianą itp, ponowny montaż i odpowietrzanie...i znów wielka niewiadoma czy będzie dobrze...

Moja opinia: z termostatem EGR można zaryzykować, bo montaż jest prosty i termostat wygląda jak oryginał. Twierdzę jednak że jakość/kontrola techniczna, to inna bajka.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Zdaje sie ze mnie tez czeka wymiana, dzisiaj jezdzilem z 2h i temperatura plynu nie przekroczyla 70stC. W silniku M57 ile tych termostatow jest i ma ktos moze symbole oemowe? 330xd z 12/2005r.

Dzieki z gory

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Wpisz Vin

http://www.bmwstore.pl/pl/

i będziesz miał wszystko wraz z cenami i dostawą.

 

Jak nie ogarniesz to pisz, pomożemy.

 

Dodam że termostaty spoza serwisu, to loteria. Mam teraz przykład po założeniu kompletu Behr (spoza serwisu) w 525d 2006r, temperatura po wymianie 75'C :( Podobnie kiedyś miałem w 530d po założeniu Febi. Szkoda czasu i nerwów.

 

W 330d wymieniałem 5 lat temu, teraz trzymają jeszcze około 86'C w trasie (przy temp -3'C)

Edytowane przez chris99

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Dodam że termostaty spoza serwisu, to loteria. Mam teraz przykład po założeniu kompletu Behr (spoza serwisu) w 525d 2006r, temperatura po wymianie 75'C :( Podobnie kiedyś miałem w 530d po założeniu Febi. Szkoda czasu i nerwów.

 

W 330d wymieniałem 5 lat temu, teraz trzymają jeszcze około 86'C w trasie (przy temp -3'C)

 

No wlasnie po ktorym z Twoich postow zorientowalem sie ze te zamienniki to juz poza oem to tak fajnie nie wygladaja. I dlatego wlasnie kupilem obydwa oryginalne. Szukam teraz kogos kto mi to wymieni, u mnie lokalnie na wsi to raczej ople i vw jezdza i mechanik troche sie skrzywil jak to zobaczyl. A w mautoczesci w Legionowie terminy jak do okulisty w ZOZie.

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szkoda że tak daleko mieszkasz, bo rozwiązali byśmy temat wymiany termostatów praktycznie od ręki.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Szkoda że tak daleko mieszkasz, bo rozwiązali byśmy temat wymiany termostatów praktycznie od ręki.

No szkoda, niestety.

Dogadalem sie z kolega ze mi sprobuje wymienic te termostaty. Pytania mam takie, jak ktos wie to prosba o info

1. Co mniej wiecej trzeba wymontowac zeby dostac sie do termostatu glownego? Wyczytalem gdzies ze chlodniczke oleju skrzyni trzeba odlaczyc i przesunac, cos jeszcze?

2. Czy podczas wyjecia termostatow mozna w sensowny sposob zlapac plyn chlodniczy czy trzeba kupowac nowy? Na dolewke mam ok. 1 litra.

3. Czy ma ktos momenty dokrecania srub?

4. Gdzie sa miejsca gdzie mozna wykonac odpowietrzenie?

 

Kolega generalnie sie zna, rozebral do golej blachy caly przod i pol srodka i zlozyl wszystko z sukcesem, ale jutro zaczynamy dopiero o 19 wiec nie chce zeby cos nas zaskoczylo.

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Termostaty wymieniałem u siebie z 5 lat temu, ale poszło w miarę sprawnie.

 

Płyn należało by spuścić korkiem spustowym chłodnicy, ale to zajmuje nawet sporo czasu, bo dostęp jest ciężki i pracochłonny (osłona silnika, trzeba odpiąć węże intercoolera i trochę przesunąć intercooler...)

Wymieniałem płyn ze 2 miesiące temu i po kilku latach od wymiany zmienił kolor z niebieskiego lub zielonego, na prawie czarny - ale gęstość miał raczej ok).

Odpowietrzniki są 3: w naczyniu wyrównawczym, przy term EGR i na jednym plastikowym króćcu w okolicy przepustnicy - dostęp jest tu ciężki:

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3466-prowadzenie-wezy-wody-ukl-chlodn/vKT00963

 

Jak twój płyn ma kilka lat, to zalej nowy. Ja kupuję koncentrat, ostatnio zużyłem około 3,5 litra+woda destylowana bo wszystkiego i tak nie spuścisz.

 

Pasek 6PK może trochę przeszkadzać, ale łatwo go ściągniesz.

Trzeba odkręcić lub odchylić chłodniczkę spalin, aby dostać się do termostatu głównego:

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3597-chlodz-ukl-red-sub-szkodl-spal/vKT00963

 

Przy wymianie termostatu EGR przeszkadza trochę przewód z pompy Vacum i chyba trzeba go wykręcić (jedna śruba) aby odkręcić śrubę mocującą termostat.

 

Momentów nie znam, ale znajdziesz w internecie. Ja dokręcałem z wyczuciem bez klucza dynamometrycznego.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Chris wielkie dzieki za obszerne info. :cool2:

Plyn raczej zostawilbym bo zalany przy remoncie czyli w czerwcu 2015.

Gorik,dzieki udalo mi sie znalezc momenty. Prosba o uruchomienie drugiego stanowiska lub filii w Serocku :wink:

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Opublikowano

No i już nic nie rozumiem. Po 10 min pracy na jalowym biegu interfejs carly pokazuje mi 54stC a po przelaczeniu INPA 94stC, zrzut poniżej

 

http://tufotki.pl/ER9xs

 

wg mnie raczej INPA jest bardziej wiarygodna...

Chyba musze uruchomić ten sposób z termometrem z ukrytego menu ale te klikanie i dodawanie liczb to na bank cos zepsuje.

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

10 minut to szybko :shock:

Jak płyn z czerwca to nie ma sensu zalewać nowego.

W ukrytym menu łatwo się sprawdza, tylko zsumuj ostatnie 5 znaków vin i wpisz je w menu nr 19, później klikaj do menu nr 7.

W razie problemów pisz.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Odblokowalem temperature na komputerze samochodu i pokazala to co w carly czyli sporo za niska. Co pokazala ta INPA tego nie wiem, moze jeszcze jakis inny termometr... Nie wnikam. Teraz mialem podroz ok 30km i max co osiagnalem to 65stC. Jutro sie za to zabieramy za wymiane i mam nadzieje bedzie ok.

Dzieki

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Opublikowano
Odblokowalem temperature na komputerze samochodu i pokazala to co w carly czyli sporo za niska. Co pokazala ta INPA tego nie wiem, moze jeszcze jakis inny termometr... Nie wnikam. Teraz mialem podroz ok 30km i max co osiagnalem to 65stC. Jutro sie za to zabieramy za wymiane i mam nadzieje bedzie ok.

Dzieki

 

Zanim odpaliles silnik jaka temperature pokazuje Ci w ukrytym menu na zimnym?

 

Pytam bo u mnie na starcie jest 51C...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.