Skocz do zawartości

[E61 LCI] 520D zawieszenie silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam jakiś problem z zawieszeniem silnika. Silnik podczas rozruchu zbyt mocno się kiwa a w czasie jazdy drży.

Sprawdziłem organoleptycznie poduszki, są na oko całe? Zaznaczam, że auto przeżyło delikatny crash.

 

Co sugerujecie ?

pzdr Rysiek
  • Zarejestrowani
Opublikowano
Organoleptycznie to mozesz babe pomacac a nie poduszki pod silnikiem :nienie: na podnosnik sciagnac oslony i jakims szarpakiem lub lomem poruszac zobacz gdzie luz bedzie ewentualnie sprawdz od przodu czy kolo pasowe ci nie drży

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

U mnie organoleptycznie to to co napisałeś :)

 

Ma to na prawej poduszce luz rzędu 10 mm. O tyle mniej więcej wychyla się motor, na tej poduszce podczas startu. Na lewej jakby mniej.

I jak pracuje motor, to na tej prawej poduszce drży, na moje oko "dziwnie" dużo.

 

Breszką nie podważałem.

 

Czy te poduszki "lecą" w tym modelu, czy raczej jest to być efekt uderzenia. Nie było mocne (poleciała aluminiowa belka za zderzakiem) ale jednak.

pzdr Rysiek
Opublikowano
Miałem podobne objawy,wymieniłem wszystkie poduszki i to nic nie pomogło bo okazało się że to koło pasowe,które wyglądało dobrze ale niestety by zużyte.
Opublikowano
U mnie to było coś ok 150kkm, ale nie patrz na przebieg części się zużywają różnie. Zacznij od koła pasowego.Moje poduszki przy sprawdzaniu breszką też miały luz ale po ich wyjęciu okazało się że są ok.Przy okazji sprawdż pompe wodną bo przy wibracjach od koła lubią dostawać luz na osi.
Opublikowano
Może ale nie musi,ja jeżdziłem z tym zużytym kołem ponad pół roku i nic nie piszczało,dopiero po wymianie koła pasek zaczął piszczeć przy uruchamianiu silnika. Musiałem wymienić pasek i to na oryginał z ASO bo zamienniki piszczą.
Opublikowano

Koledzy wy najprawdopodoniej macie inne silniki - tak sadze po rocznikach.

Jeden ma M47 drugi N47.

Silniki M chyba mialy lepsze kola pasowe - tzn sam przejechalem okolo 250tys na ory kole i wymienilem profilaktycznie.

 

Odnosnie poduszek to nie jest jakas droga sprawa tak wiec pewnie warto by bylo je wymienic profilaktycznie - najlepiej na oryginały.

 

Koło pasowe to juz wiekszy wydatek - a tym bardziej wtryski ktore to takze moga powodowac drgania.

 

Trzeba pamietac ze kolo Pasowe także często wygląda na dobre a nie jest - a dopiero jak juz jest calkiem rozwalone to go słychac.

Opublikowano
A co się z tym kołem dzieje? Jest to dla mnie zastanawiające? Przecież nie rozlatuje się chyba nagle w mak? Rozumiem, że wycierają się stopniowo rowki i zaczyna się ślizgać w wyniku tego pasek, ale żeby się rozleciało ???
pzdr Rysiek
Opublikowano

Nie chodzi o to, ze pasek sie slizga w zuzytym kole, tylko ze gumowe polaczenie czesci zewnetrznej z wewnetrzna peka.

Patrz foto (Roger-Nysa):

 

http://naforum.zapodaj.net/images/8f6e0a64d2cc.jpg

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiadomo co lepsze bo cena koła pasowego to mniej więcej wartość poduszek dwóch, a one niestety do tego silnika występują tylko w oryginale.
Opublikowano
Uszkodzenia czasem nie widac golym okiem, do momentu kiedy pozrywa te gume calkowicie.
Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano

O ile dobrze pamiętam to do 330d 245ps płaciłem za 2 poduszki ~550pln, myslalem ze do 2.0 są tansze.

Chyba ze pomimo tego ze to ten same silniki to do 5-er sa droższe.

 

Jak kupilem auto to wydawalo mi sie ze zabardzo drzy jak na 3.0.(wczesniej mialem 2l.)

Poduchy z zewnątrz wyglądały jak nowe.

Po wymianie drgania ustały.

Przed wymiana nie bylo tragedii, ale momentami powodowało dyskomfort - najwiekszy na postoju, ale po wymianie odczulem roznice takze podczas jazdy na niskich obrotach.

 

Kolo pasowe to koszt cos okolo 1000-1100 w zaleznosci od rabatu - tak wiec prawie 2 razy wiecej niz poduchy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tylko, że koło pasowe kupisz w zamienniku w cenie od 450 do 800 zł (w oryginale 1300 zł bez rabatu), poduszek w zamienniku nie ma.
Opublikowano

Tylko pytanie czy takie kolo w zamienniku mowie o tym za 450 nie bedzie gorsze niz to stare.

Byly takie przypadki w dziale e46.

Tak wiec jeżeli już to albo oryginał, albo z firmy co dawała na I-szy montaż - czyli ~800.

Kolo jednak łatwiej stwierdzic czy jest wadliwe.

Opublikowano

Kilka osob na forum wymianialo kola.

Niektore kilkukrotnie, bo ciagle zrzucaly paski, piszczaly przy odpalaniu samochodu albo mialy drgania calej "budy", do momentu kiedy kupili oryginal z ASO firmy Corteco.

 

Jest kilka elementow, ktore mimo ze niby sa od tego samego producenta w ASO i w hurtowni czesci, maja zupelnie inne wlasciwosci i zywotnosc (termostaty, kola pasowe, paski napedowe, itp).

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No Corteco 660 zł w Hurcie w IC kosztuje. Jakiejś niemieckiej firmy Autlog 495 zł. Tego drugiego mają full na magazynie więc się sprzedaje jak widać i pewnie działa.

 

Poduszki w oryginale 330 bez rabatu więc praktycznie dwie sztuki tyle co Corteco, więc tak jak pisałem, na jedno wychodzi. :) Czy jedno powoduje objawy, czy drugie to koszt naprawy podobny. Chyba, że ktoś zaszaleje z używkami. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.