Skocz do zawartości

BMW E36 wysokie spalanie gazu/benzyny + dławienie.


MateuszekE36

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Mam kilka problemów z moim BMW. Auto dużo pali benzyny, jak i gazu. Za 60 zł przejeżdżam 200 km na gazie (w tym paręnaście kilometrów na benzynie, gdyż auto musi przejechać z 1 -2 km na benzynie). Silnik, to 1.6 M43, a instalacja gazowa jest chyba od Staga (Stag 200). Na dodatek rano, auto jest zamulone, szarpie, dławi się przy obrotach od 2300 - 2800 na benzynie, a na gazie dopiero przy rzędu 5 - 6k obrotów i nie równo pracuje na biegu jałowym. Na ciepłym jest okej, ale również auto ciężko się wkręca na obroty jak się chce go przeciągnąć na biegu. Kolega ma takiego samego Compacta jak ja, z tym samym silnikiem i jego jest żwawszy. (Na komputerze ma błąd sondy) Na dodatek jego pali 9 - 10 litrów gazu przy dynamicznej jeździe, ta sama instalacja gazowa.

Mam jeszcze pytanie, co to może być na zdjęciach? Idzie od przepływomierza i jak odłączę ją, to wtryski od gazu przestają cykać, ale dalej jest na gazie.

http://imageshack.us/a/img268/7770/db6b.th.JPG

http://imageshack.us/a/img89/8424/p3au.th.jpg

Coś takiego znalazłem przy akumulatorze i przewód idzie gdzieś za akumulatorem, od czego ta wtyczka może być?

 

http://imageshack.us/a/img5/9602/a3aa.th.jpg

 

Pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 wtyczka jest od czujnika temperatury gazu w fazie lotnej,2 to diagnostyczna do komputera LPG

 

nie odłączaj sondy bo to nic nie da,przy sekwencji jeszcze tylko bardziej spie.....

 

odłącz akumulator na 20-30 min i pojeździj z 100 km na benzynie ,wogóle nie włączając LPG,jak silnik bd ładnie chodził itp,to do gazownika na ustawianie sekwencji bo widocznie za duży bądź za mały mnożnik powoduje rozjechanie się mapy silnika poza poziom adaptacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej odłączyłem akumulator... i jest była poprawa, ale nie jest aż tak zimno, tak jak rano. Raz się dławił, a tak to szedł jak burza. Dodam, że tak się dzieje po nocy.

Świece wykręciłem i jest taka jak na zdjęciu:

http://img845.imageshack.us/img845/740/uzcc.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Firma champion.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rano problemów z dławieniem nie było. Auto na benzynie zapierdziela jak nie wiem, tylko lekko falował wczoraj wieczorem, a dzisiaj już nie.

Na gazie auto jest jest przymulone.

Ile kosztuje ustawienie gazu mniej/więcej?

Poleca ktoś dobrego gazownika w Łodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłączyłem dzisiaj przepływomierz, ale na ciepłym silniku i auto leciało tak samo, jak mojego kolegi, ale... zawsze musi być jakieś ale. Po odłączeniu zgasł, zapaliłem go ponownie i było okej, gdyby nie to, że przy ruszaniu musiałem dawać więcej gazu niż z przepływomierzem bo gasl.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym zapytać o czujnik położenia wałka. Mam BMW po swapie z 1.6 m43 na m50b25. czujnik okazał się być niesprawny i kupiłem nowiutki ale powstał problem ponieważ na końcu ma wtyczkę elektryczną a kabel do którego trzeba podpiąć też kończy się wtyczką. mechanik powiedział, żebym znalazł czujnik zakończony gniazdem ale nie mogę się takiego doszukać (o ile w ogóle istnieje). spotkał ktoś się kiedyś z czymś takim?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiązka też jest od m50b25 tylko, że z anglika ale to nie powinno niczego zmieniać jeżeli chodzi o końcówki. a może dałoby się to jakoś przerobić, żeby później nie mieć z tym problemu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dodam, że jak silnik się rozgrzeje to lepiej chodzi na benzynie jak na gazie i ma kopa... a na zimnym dławi.

http://imageshack.us/a/img707/4540/d7ey.th.jpg

http://imageshack.us/a/img819/9415/qbcg.th.jpg

http://imageshack.us/a/img35/813/akm.th.JPG

Obkleiłem to i nic nie dało, do wymiany nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wymieniłe i to samo. 3 sondy włożyłem i to samo, a na komputerze mam błąd 201 "regulator lambda"... a wskazówka paliwa codziennie spada... za 50 zł tylko 2 tygodnie przy przebiegu 100KM na tydzień (!!!).

Co z tym fantem zrobić? Auto potrafi strzelić z wydechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Byłem u gazownika iii... czasy wtrysków gazu jak i benzyny wynoszą 4,5 ms na jałowym! Sonda stoi na 3.,75V na gazie i benzynie i czasem przeskoczy na 3.76V po dodaniu gazu lub przejściu na benzynę!

Wyregulował mapę gazu i teraz na gazie auto jest żwawe i ma niby mniej palić LPG... tylko co ja mam z tą sondą zrobić?

Czemu sonda ma 3,5V jak to jest 1V Boshowska? W 1.6 M43 był osprzęt Siemensa?

Dodam, że na przekaźnikach mam wypisane SIEMENS...

Przypomnę, iż wymieniłem sondę dwa razy, przepływomierz, gumę przepływomierza do przepustnicy i sprawdziłem czujnik temperatury, który na komputerze pokazywał odpowiednią temperaturę, ale dodam jako ciekawostkę, że temperatura na zegarach raz działa, a raz nie... i często całkiem opada i w ogóle nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.