Skocz do zawartości

E46 M43 1,9 99r egr w sadzy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czesć.Podniosłem maskę i zauważyłem zawór recyrkulacji spalin cały opryskany sadzą.Wyczyściłem i po przejechaniu kilkuset km to samo.Czyżby się nie zamykał?Nieszczelny?Jutro wstawię foto
never again N46
Opublikowano
Dodam,iż niedawno stopił się plastikowy króciec(łączenie węża do pompy wtórnej).Teraz jest zamocowany ściskiem
never again N46
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Cześć, dziś również zauważyłem że stopił mi się ten plastikowy króciec. Jaka jest tego przyczyna? Da się kupić sam króciec, czy trzeba cały zawór ?
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

Panowie udało się wam ustalić co jest powodem wadliwie działającego zaworu czego efektem jest topienie węży i plastikowych elementów?

Mam podobny problem...

Opublikowano

Ja wiem że nie politycznie i nie po zielonemu ale do ch... w e36 z tym silnikiem tego nie było i żył - tutaj dodali ten badziew markując go normą euro a od tyłu ruchając nas na wymianie tego całego ustrojstwa na nowe przy problemach jak wyżej. WYWALIĆ całe to ustrojstwo z tym że jak kto woli. A uszkodzenie jest banalne - siada membrana izolująca wydech od świeżego powietrza a potem to już z górki - ciśnienie w wylocie wpycha wilgoć na zimnym silniku w układ "EGR" a raczej pompę powietrza wtórnego i demoluje najpierw silnik "odkurzacz" co powoduje przepalenie bezpiecznika 50A i zbieranie się wody w wężu okalającym wentylator chłodnicy a jak juz nagrzeje sie silnik to wpycha tam gorące gazy wylotowe i topi wszystko co plastikowe... po co?? Bez tego działało - zostawić jedynie elektrozawór doprowadzający podciśnienie do membrany "EGR"

 

Ponarzekałem - teraz odpowiedz :) wystarczy że wymienisz te metalową puchę co na focie jest i jeżeli miałeś szczęście i odkurzacz nadal działa to pozostaje jedynie wywalić wodę z węża o ile tam jest i po kłopocie.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Ja to zaslepilem, jak to kolega mastaFantasta okresil metalowa puche, na wezu idacy z odkurzacza do tej puszki. efektow ubocznych nie widze, procz tego ze mam wiecej miejsca miedzy chlodnica a silnikiem bo odkurzacz wywalilem na zlom.
Opublikowano

Dopiero co wymieniłem ten zawór, ale co prawda na używkę i może dlatego żadnej zmiany nie ma... tzn.:

objawy dokładnie takie jak MastaFantasta pisze powietrze idzie z silnika, z kolektora zamiast do niego,

w dodatku zawór podczas pracy silnika ciągle jest otwarty.

Przed montażem na pewno był zamknięty i teraz pytanie czy to wina zaworu "EGR" czy może układu sterującego nim????

Opublikowano (edytowane)

Dzięki za odpowiedzi.MastaFantasta ma w zupełności rację.Najpierw pompa powietrza wtórnego"bulgotała".Ponownie po długiej trasie stopił się plastikowy króciec.Pompa jest jeszcze sprawna.Powiedzcie jak zaślepić egra na dobre?Załączam fote

http://images65.fotosik.pl/474/bc82633af71c6b5fm.jpg

Edytowane przez roofii1
never again N46
Opublikowano

Wymontuj zespół cewek zapłonowych żeby zrobić sobie miejsce i zaślep otwór na kolektorze wydechowym - wystarczy kawałek blachy 0.5mm odpowiednio dociętej. 30min roboty. No chyba że zostawiasz wszystkie elementy układu "EGR" to blaszaną zaślepkę możesz dać pomiędzy puchę a ten plastikowy króciec.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Dzięki.Narazie zaślepię,a przy okazji wytargam jakąś używkę i zamontuję.Mam nadzieję,że spalanie nie będzie jakos większe
never again N46
Opublikowano
EGR zaslepiony(blaszką od spodu).Pompa"pompa pow.wtórnego"jednak padła :( .Bezpiecznik 50A nie jest spalony.Montować sprawny EGR z pompą?Czy dać sobie spokój? :?:
never again N46
Opublikowano

ja bym zamontował i nie "poprawiał" fabryki

 

a dlaczego ?

 

moim zdanie dzięki recyrkulacji spalin i zaworowi EGR silnik szybciej sie nagrzewa do odpowiedniej temp pracy

szybciej wyłącza mu się dzięki temu ssanie a jak ktoś ma auto zagazowane to mu sie szybciej przełączy na LPG

a jak wiadomo jazda na zimnym silniku nawet przez te parę minut zawsze ma negatywny wpływ na jego żywotność

 

ja widzę dużo plusów tego ustrojstwa

czysta ekonomika :) :cool2:

 

ale każdy robi co chce i nie chcę nikomu nic narzucać

 

Pozdr.

gg5553463
Opublikowano
Zespół pompy powietrza wtórnego błędnie nazywanego w tym wątku "EGR" (i dlatego cudzysłów) nie ma najmniejszego wpływu na czas dogrzania silnika. Jest to tylko pozorna ochrona katalizatora oraz redukcja "szkodliwych substancji" w fazie nagrzewania silnika. Jak pokazuje opisywany przykład - lepsze jest wrogiem dobrego. http://download.ms-motor-service.com/ximages/pg_50003957-13_web.pdf
Opublikowano
Zespół pompy powietrza wtórnego błędnie nazywanego w tym wątku "EGR" (i dlatego cudzysłów) nie ma najmniejszego wpływu na czas dogrzania silnika. Jest to tylko pozorna ochrona katalizatora oraz redukcja "szkodliwych substancji" w fazie nagrzewania silnika. Jak pokazuje opisywany przykład - lepsze jest wrogiem dobrego. http://download.ms-motor-service.com/ximages/pg_50003957-13_web.pdf

 

 

moim zdaniem na "logikę"

skoro do zimnego silnika wtłacza spowrotem "spaliny" a te wiadomo mają dość wysoką temp. to musi to mieć wpływ na szybkość nagrzewania silnika

gg5553463
Opublikowano
Spójrz na diagram z linka - zimne powietrze wpychane jest do kolektora wydechowego a nie do silnika. Ta mała pompa powietrza nie jest w stanie wytworzyć takiego ciśnienia jak gazy wylotowe co siłą rzeczy powoduje wydostanie się spalin jak i powietrza końcówką wydechu. I jeszcze raz - to nie EGR. W EGR właśnie spaliny nawracają po części do dolotu.
Opublikowano
to moze zrob zdjecie i pokaz chlopakam gdzie jest egr. a jak koledze sie tam sadza osadza to pewnie spaliny sie do dopalacza coafja. tak na chopski rozum
Opublikowano
to moze zrob zdjecie i pokaz chlopakam gdzie jest egr. a jak koledze sie tam sadza osadza to pewnie spaliny sie do dopalacza coafja. tak na chopski rozum

Zgadza się.Egr jest w sadzy,bo jest cały czas otwarty(zawiesił się)zamiast przepuszczać do kolektora wdechowego to spaliny idą na pompę.Temp stopiła króciec idący do pompy i sadza jest na zewnątrz .

http://img19.imageshack.us/img19/2316/e0aj.jpg

Chyba,że się mylę :(

never again N46
Opublikowano
Ja wymieniłem cały ten przewód po tym jak stopiła się końcówka w starym. Zdarzyło mi się to raz. Przytopiona mata wygłuszająca maski sugeruje, że poprzedniemu właścicielowi też to się zdarzyło :)
  • 3 lata później...
Opublikowano
A mogę go zaślepić w miejscu gdzie gumowy wąż łączy 2 rurki widoczne jest to na zdjęciu dodany przez kolegę na poprzedniej stronie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.