Skocz do zawartości

316ti Compact silnik n42b18 klekot rozwiązany!


matig2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chciałbym napisać o rozwiązaniu problemu z Valvetronic'em. Było wiele pisane o tym silniku i o tym całym klekotaniu podczas odpalania auta, o jego kulturze pracy i problemach.Mi udało się tego pobyć. Przybliżę mój problem i problem znajomego. Kupiłem Compacta E46 z silnikiem n42b18, rok produkcji 12.2002r. przebieg 213000 km. mój znajomy ma 2003 rok też Compacta z tym samym silnikiem a jego przebieg to 217000 km. Mój od początku klekotał po odpaleniu. Po podpięciu do kompa miałem 2 błędy czujnika położenia wałka rozrządu. Mechanicy zajmujący się tylko BMW stwierdzili że te błędy sa często spowodowane przestawieniem rozrządu. Wzięli auto na 2 dni, Wymienili napinacz i ustawili rozrząd na blokadach, wymienili olej na Motul 5W40, nowe filtry i uszczelki i po podpięciu kompa brak błędów, wreszcie auto odpala się jak benzyniak a nie jak diesel. Od tej pory silnik cicho i równo pracuje, ma moc w każdym zakresie. U kolegi na początku było też klekotanie, następnie coś się stało z silnikiem i zaczął gasnąć i klekotać jeszcze bardziej. Ustawili mu gdzieś w warsztacie rozrząd, przejechał 50km i znów to samo. Po ponownym ustawieniu rozrządu znów to samo klekotanie, okazało się, że po mimo braku błędów w kompie ma uszkodzony Vanos wydechowy, po wymianie Vanosa i ustawieniu rozrządu wszystko wróciło do normy. Pewno to nie żadna nowość dla niektórych ale w tych silnikach lubi przeskoczyć rozrząd i klekocze. Piszę tą oczywistą informację bo nigdzie nie znalazłem nawet tego i wszyscy opisują że taka jego uroda i żeby się z tym pogodzić. W razie pytań mogę dać namiar na pw na naprawdę dobry warsztat BMW w centrum Zachodniopomorskiego. Edytowane przez matig2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przez kilka tygodni po wymianie oleju też była cisza a później warkot po odpaleniu silnika wracał co jakiś czas. Podobno odpowiedzialny jest za to zawór zwrotny w podstawie filtra oleju.

 

Wysłane z mojego HTC One V za pomocą Tapatalk 2

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

......wymienili olej na Motul 5W40........

 

zasłyszałem opinię od ogarniętego mechanika, że zalanie właśnie Motula eliminuje ten grzechot przy odpaleniu

Nie uwierzę jednak dopóki sam nie sprawdzę :) ..za jakieś 2-3 miesiące będę wymieniał cały olej ....zaleje tego Motula i sprawdzę czy to faktycznie ma wpływ ...bo też mi grzechocze krótko po odpaleniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
witam posiadam podobny problem w e46 compact 2002r n42b18 np.rano na zimnym silniku odpalam auto przez 2 może 3 sekundy słychać klekot potem gdy silnik się zagrzeje obroty silnika na jałowym biegu wahają sie między 500 a 600 obrotów i zachowuje sie tak jak by zaraz miał by zgasnąć dodam ze auto bierze sporo oleju i kopci lekko na niebiesko :D na gazie chodzi praktycznie tak samo jak na benzynie miał ktos może podobny przypadek i go ogarnął . Mozecie mi polecić ogarniętego mechanika Gliwice i okolice ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam posiadam podobny problem w e46 compact 2002r n42b18 np.rano na zimnym silniku odpalam auto przez 2 może 3 sekundy słychać klekot potem gdy silnik się zagrzeje obroty silnika na jałowym biegu wahają sie między 500 a 600 obrotów i zachowuje sie tak jak by zaraz miał by zgasnąć dodam ze auto bierze sporo oleju i kopci lekko na niebiesko :D na gazie chodzi praktycznie tak samo jak na benzynie miał ktos może podobny przypadek i go ogarnął . Mozecie mi polecić ogarniętego mechanika Gliwice i okolice ?

 

Na zimnym silniku to normalne ze chwile po grzechocze, jest to spowodowane brakiem oleju w napinaczu łańcucha.

 

Sporo oleju bierze i kopci na niebiesko prawdopodobnie przez stare sparciałe uszczelniacze zaworowe, trzeba wymienić i będzie ok.

 

Olej powinien być jakiś 5w30 bo to zalecany olej. Jeżeli olej jest już stary to może tak się zachowywać bo nie ma odpowiedniego ciśnienia w vanosach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

Dziś odstawiłem swoje e46 316ti z silniloem n46 do serwisu. Vanos wydechowy oraz prawdopodobnie do wymiany komplet rozrząd. Jutrp mają się za niego brać więc jak rozbiorą to będę wiedział co i jak .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.