Skocz do zawartości

Webasto E90 325d 2006R


Eurobusy.com

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam problem z webasto, mianowice nie działa :)

Przy diagnostyce nie wykazuje żadnych błędów, pilota parowałem z autem według instrukacji na forum i [BAD].

Po odpaleniu z kluczyka webasto dochodzą z auta jakieś dzwięki, ale na tym koniec.

Proszę o pomoc oraz o instruktaż jak się obchodzić z pilotem - co się reguluje przyciskiem mode.

Auto jest bez navi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Nie wychodzą błędy przy diagnostyce auta czy Webasto? - to spora różnica. Przy diagnostyce Webasto wyjdzie wszystko co i jak dlatego proponuję udać się do fachowca w pierwszej kolejności zaraz po rozpracowaniu pilota :mrgreen: .

Nie mam tego pilota z "Mode" to się nie wypowiem, jak nie znajdzie się nikt pomocny (w co wątpię) to poszukam i podeślę instrukcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Zgadza się, błędy nie wyskakują przy diagnostyce auta, nie wiedziałem, że webasto się diagnozuje oddzielnie.

Masz może namiar na jakiegoś fachmana w wielkopolsce?

 

Niestety to nie moje strony. Masz dwie opcje: poszukać na szybko serwis Webasto w Twojej okolicy- zrobią to od ręki tylko nie wiem za ile. Opcja druga to zakupić interfejs np. na Alledrogo i samemu zrobić diagnostykę piecyka - to nic trudnego. Interfejs z USB to koszt <100PLN. Jakby coś to pytaj na PW - podam link gdzie kupowałem. Piszę o diagnostyce pieców ThermoTop V montowanych pod lewym reflektorem - trzeba zdjąć nadkole wtedy łatwo podepniesz się do piecyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przerabiałem temat w aucie żony.

1.webasto włancza się dopiero w określonej temp.zewn i środka samochodu

2 pilot- 2 nacisniecia- po pierwszym lampka tylo miga po drugim załancza

3 jak niepomaga- pompka wody koszt aso ok 2k ale- radośc w zimie duża choć przydałby się włacznik czasowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
przerabiałem temat w aucie żony.

1.webasto włancza się dopiero w określonej temp.zewn i środka samochodu

2 pilot- 2 nacisniecia- po pierwszym lampka tylo miga po drugim załancza

3 jak niepomaga- pompka wody koszt aso ok 2k ale- radośc w zimie duża choć przydałby się włacznik czasowy

 

Fakt, temperatura musi być odpowiednio niska, dodatkowo paliwa musi starczyć na >50km i akumulator też musi być naładowany wystarczająco.

Naprawa pompki wody to wymiana szczotek za parę złotych samemu albo podesłanie do regeneracji za ok. 50PLN.

W iDrivie spokojnie można ustawić timer, jak nie ma iDrive to sorki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pilota zostawił bym na razie w spokoju jak nie załącza się webasto piszesz że pompa odpala a nawiew nie działa to nie jest wina pilota ,ja mam na pilocie on i of działa z z domu do garażu jakies 200 m ,zima zanim ubiorę gacie i zejdę do auta to mam cieplutko w środku i nagrzany silnik,BAJKA najlepszy gadżet w tym aucie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Pilota zostawił bym na razie w spokoju jak nie załącza się webasto piszesz że pompa odpala a nawiew nie działa to nie jest wina pilota ,ja mam na pilocie on i of działa z z domu do garażu jakies 200 m ,zima zanim ubiorę gacie i zejdę do auta to mam cieplutko w środku i nagrzany silnik,BAJKA najlepszy gadżet w tym aucie.

Ale kolega ma innego pilota - z trzecim klawiszem Mode. Gdyby dawało się włączyć Webasto z ustawień w aucie to faktycznie odpadłby problem pilota ale rozumiem że u kolegi Eurobusy.com tak się nie da. Ktoś pisał powyżej jak działa ten pilot z Mode - nie pomogło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Webasto w E9x diagnozuje się przez moduł IHKA (sterownik klimatyzacji) z wykorzystaniem INPY. Narzędzia serwisowe Webasto przez OBD się nie połączą - sprawdzane. W INPIE należy wejśc w moduł IHKA i tam wybrać Auxiliary Heating.

 

Aby wykluczyć pilota, włącz Webasto z poziomu Radia - jest taka opcja która nazywa się "Direct operation". Nie wiem gdzie ją ukryli w radiu, wiem gdzie jest w I-Drive. Poszukaj, znajdziesz. Powinno być też w instrukcji.

 

Obstawiam (to częsty przypadek), że poleciała Ci dodatkowa pompa obiegu. Bez niej Webasto się inicjuje i wyłącza (słychać tylko przekaźniki). Ją też łatwo sprawdzisz. Po dłuższej jeździe, kiedy silnik będzie w pełni nagrzany i na zewnątrz będzie temperatura co najmniej 15C, wyłącz silnik i włącz funkcję REST. Z nawiewów powinno przez co najmniej 5 minut lecieć ciepłe powietrze. Jeżeli tylko przez moment poleci ciepłe a później zimne, to masz walniętą pompkę.

 

Opcja kolejna, to zablokowane Webasto. Ponieważ jest to piecyk w którym pali się żywy ogień, musi on być odpowiednio zabezpieczony. Z tego też powodu, jeżeli kilka razy pod rząd nie może się uruchomić z powodu błędu kompletnie się zablokuje. Idzie go odblokować z poziomu INPY, jest tam opcja "Reinicjalize". Resetuje ona licznik błędów.

 

P.S

Opcja ostatnia. Czy Ty na pewno posiadasz Webasto? Czy na masce, od wewnętrznej stronie przy zamku, oprócz tabliczki znamionowej klimatyzacji posiadasz również tabliczkę Webasto? Dodatkowo, na wlewie paliwa od wewnątrz powinieneś mieć naklejkę z ostrzeżeniem aby przed tankowaniem wyłączyć ogrzewanie. Jeżeli nie masz tych elementów, nie posiadasz Webasto. Często jest ono mylone w funkcją "REST" którą sprzedawcy naciągają nieświadomych klientów.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vebasto mam.

Fizycznie je widzę, w Vinie wyskakuje, i na wlewie jest ostrzeżenie. Mało tego jak bym nie miał i klikał sobie pilotem to raczej by nic nie stukało w aucie.

U mnie w radio mam opcję to ogrzewania na postoju, ale tam mogę tylko ustawić temperaturę i nic więcej, załączyć się nie da z tego poziomu.

Co do rad kolegi to sprawdzę dopiero we wtorek, jutro lecę do UK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jeśli można się podpiąć do tematu:

mam Webasto w E91 320d 2007r., pilot z dwoma przyciskami ( ON i OFF ) - prawdopodobnie dokładane. Webasto działa - włączane z poziomu iDriva jak i z pilota. Moje pytanie: w jaki sposób można sprawdzać sprawność ( stan ) całego układu by uniknąć niespodzianek... Rozumiem, że w Inpie w module IHKA będę miał jakieś wskazania.. może ktoś doradzi jak interpretować te wskazania i jak wykonywać poprawną diagnostykę z poziomu komputera? Czy oprócz diagnozowania INPĄ jest jakaś inna metoda diagnozy w warunkach powiedzmy garażowych? No i pytanie do znawców tematu Webasto ( ja mam takie ogrzewanie po raz pierwszy ): w jaki sposób prawidłowo używać Webasto?

Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki :)

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze, to odczytaj kody błędów. Sprawdź również ilość uruchomień Webasto. Dopiero powyżej 2.000 uruchomień można spodziewać się niemiłych niespodzianek. Tak usłyszałem przynajmniej w serwisie.

 

Jeżeli chodzi o kwestie eksploatacyjne, to staraj się go uruchamiać tak aby nie pracowało krócej niż 15 minut. Wlicza się w to również częściowo czas jazdy. Po uruchomieniu silnika pracuje dalej aż temperatura cieczy osiągnie ~70C. W 320D Webasto na postoju NIE NAGRZEWA SILNIKA. Dopiero po jego uruchomieniu, Webasto pełni funkcję dogrzewacza i znacznie przyśpiesza nagrzewanie klekota.

 

Pamiętaj o akumulatorze. Zasada jest taka, że nie możesz dzień w dzień na postoju grzać dłużej, niż później jedziesz. Czyli 10 minut grzania, przynajmniej 10 minut jazdy. Jeżeli dzień w dzień będziesz grzał po 20 minut na postoju i później jechał 5 minut, możesz być niemile zaskoczony. Powinny zadziałać zabezpieczenia przed rozładowaniem akumulatora (Webasto monitoruje napięcie), jednak może być z tym różnie. Mój akumulator ma już 7 lat, Webasto w mroźne dni używam co dziennie i nic mu nie jest. Do pracy mam 40 minut, więc jest zawsze dobrze naładowany.

 

Webasto V najczęściej ulega awarii na skutek sadzy/zakoksowania. Przerabiałem temat, moje zaczęło gasnąć po kilku minutach pracy generując pokaźne ilości dymu lub pracowało nierówno. Skończyło się na wymianie na fabrycznie nowe palenisko, świecę oraz podgrzewacz (jeden komplet). Jest to w sumie najpoważniejsza usterka jaka może Cię spotkać. W autoryzowanym serwisie Webasto zapłaciłem za całość 1.500 zł. W sporej części przypadków, udaje się jeszcze operacja czyszczenia nagaru. U mnie było już za późno.

 

Odnośnie temperatury, to Webasto "stara się" utrzymać tą, która ostatnio była ustawiona na panelu klimatyzacji przed zgaszeniem samochodu.

 

P.S

Od kiedy mam samochód ani raz nie skrobałem szyb, już zapomniałem jak to jest. Mina sąsiadów skrobiących samochód obok mojego z pracującym ogrzewaniem - bezcenna :norty: Jeszcze dziwnie się patrzą, jak wsiadając od razu zdejmuję kurtkę ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.