Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie przepraszaj kolego bo wszystkich nas trochę poniosło.

Tylko tak czytam to co piszesz i widzę, że ciężko będziesz miał i nie wiem czy warto Ci pchać się w to!!!

Widzę to na własnym przykładzie. Kupiłem w zeszłym miesiącu to co widać w podpisie.Fakt że Coupe są drogie,a z silnikami 2,5 i 2,8 to już w ogóle.Z Twoim budżetem nawet nie celuj w te modele.Miałem wcześniej przez 5 lat 2 m-ce i 28 dni- E39 i jest to auto bardzo drogie w utrzymaniu i nie wierzę ludziom którzy twierdzą inaczej-sprzedałem lalkę naprawdę wychuchaną.

I tutaj widzę, że żeby doprowadzić E36 do fajnego stanu(jestem raczej perfekcjonistą) to wartość auta urośnie na spokojnie do 12-13 koła.

Czasami trochę żałuję, ale auto ma................. duszę.

Teraz zalałem świeżutki płyn i co? Cieknie i to całkiem sporo spod obudowy termostatu, a nie mam pewności czy czasami jeszcze gdzieś nie leci bo wentylator roznosi płyn wszędzie. Płyn do zlania+obudowa+termostat(zapobiegawczo chociaż jest ok)+robota i już robią się koszty.

Po zakupie auta wiedz, że musisz je zarejestrować i ubezpieczyć- 500 nie Twoje.

A BMW jest jakie jest i nikt z nas nie ma tego samochodu dlatego, że oszczędne, tanie w utrzymaniu itd. Większość z nas ma bo lubi i liczymy się z kosztami jego utrzymania.

Rozważ to proszę dokładnie :wink:

A jak kupisz i zaczniesz grzebać to audio założysz może za................. rok.Nie mówię tu o takim tanim radiu z marketu.

Pozdro.

ec2Wze6.jpg
  • Odpowiedzi 109
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
haha, otóż to - dziś kupiłem komplet świec, pasek główny osprzętu, pasek klimy, napinacz, osłony tarcz hamulcowych, zaworek spryskiwaczy, osłonę podszybia i teleskopy maski - czyli w zasadzie bzdury, a 9 stów nie moje. zaraz wymiana oleju i kolejne 200-250 pójdzie w beemę...
Opublikowano

Bardzo dziękuje za taką odpowiedź ! Na takie konkrety liczyłem. Fakt, boję się ze nie zawsze będę miał za co zalać auto benzyną i boję się o to zarejestrowanie itd.. Od września na 90% mam ''wypłatę'' co miesiąc i to całkiem fajna sumka jak na 18latka więc zawsze na benzynę, opłaty i wymianę jakiejś części myślę że powinno starczyć spokojnie. Póki co dla mnie priorytetem jest zdanie prawka, potem autko które dostanę, jak zdam na prawko więc trzeba się przyłożyć solidnie :P. Mi się bardzo podobają BMW, szczególnie E36 i E46 ale jaka będzie przyjemność z posiadania tego auta, skoro może być tak że będzie często stało przed blokiem bo nie będzie kasy na benzynę albo jakaś awaria którą żeby naprawić też potrzeba kaski.. Co by kolega mi radził na sam początek zrobić ? Ja już mam totalny mętlik w głowie..

Audio wiem jakie chcę zamontować, ale to też blisko 1,5-2tyś wyniesie.. Co robić ?

Opublikowano
co robić? jak wyżej próbujemy Ci tłumaczyć - poczekać z tym audio jak już nie będziesz miał na co kasy wydawać. wcześniej do ogarnięcia standard: płyny, filtry, paski, kontrola zawieszenia i ogólnej sprawności auta.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Audio to nie jest rzecz pierwszej potrzeby.

Tu jest widać parę rzeczy wyjętych z mojej E39 .

DSC_0679.jpg

Na chwilę kiedy to kupowałem to było warte ponad 3,5 koła(samo radio prawie 2).Więc za 2 koła to też nie poszalejesz.

A teraz to wydaje mi się, że wyrosłem z tego i nie wiem czy to w ogóle założę-radio na pewno i uzupełnię dobrymi głośnikami. Ale wzmak i sub? Szczerze to nawet nie chcę mi się grzebać przy tym.Pamiętam że kable sygnałowe kosztowały coś ok. 200 :mrgreen:

Co do auta i kosztów związanych z rejestracja-nie kupuj auta za granicą bo przeklniesz cały świat.Oczywiście mam na myśli koszty i ile trzeba się nalatać przy tym.

Opłaty Cię zjedzą :mrgreen:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Owszem, audio najważniejsze nie jest - ważniejszy dla mnie jest stan samochodu. Aczkolwiek sprzęt będzie zakładany, bo na to będzie oddzielna kaska :P Głośnik do subwoofera będzie używany. Natomiast radio, wzmacniacz do suba, zestaw odseparowany w przód, okablowanie będzie nowe :mrgreen: Auto z początku chciał mi załatwić kolega z zagranicy. Mówił że do 3tysięcy przywiezie mi perełkę (nie chce mi się w to zbytnio wierzyć, a Wam ?) tego samego dnia, gdy dam mu pieniądze. E36 320 nad którą poważnie myślę (mamie się bardzo podoba i nie ma nic przeciwko) mieści się w polsce. Od razu gdy zacznę jazdy (kwiecień) pojadę ze szwagrem na oględziny i wtedy będziemy myśleć co dalej. Powiedzcie mi jeszcze, dużo płacicie miesięcznie za benzynę ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mówił że do 3tysięcy przywiezie mi perełkę

Skwituję to tak.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Sprowadzałem sobie to wiem, że za tą sumę to Turki dają takie wyciągnięte z krzaków.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
hehe pamietam jak ja tak myslalem :mrgreen: kupilem pod koniec czerwca e36 320i coupe 95r za 7tys sprowadzona z niemiec, no i myslalem sobie "wymienie plyny filtry itp i za 2 gora 3 miechy montujemy audio" :norty: a jak do tej pory kupilem ino radio :mrgreen: bo tu to robilem i tamto a teraz na zime bede zabezpieczal podwozie - dziur nie ma ale takie male zaczatki pojawiaja sie pod ta warstwa gumy zabezpieczajacej podwozie wiec troche pracy mnie czeka no i w zawieszeniu mam do wymiany amortyzatory i laczniki drazka stabilizatora i sworznie wahacza wiec nawet nie wiem czy za 3 miesiace cos tam z audio wsadze :norty:
Opublikowano
Wiem, pewno za te 3tysiące bym dostał rozkładającego się gruchota, z pomalowaną rdzą :D Audio będę montował (bynajmniej nowe radio i zestaw odseparowany w przód) zaraz po kupnie betki :P Auta nie zamierzam kupować za granicą, tylko u nas w kraju. Przed podjęciem decyzji, autem pojadę do mechanika by rzucił okiem czy wszystko jest okej to będę wiedział na czym stoję, prawda ? :P Odpowiedzcie na to moje pytanie, ile wydajecie mniej więcej co miesiąc na benzynę, jeżdżąc po mieście :mrgreen:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ile wydajecie mniej więcej co miesiąc na benzynę, jeżdżąc po mieście :mrgreen:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Jaki silnik Cię interesuje?

Bo mam jeszcze takie autko z malutkim silniczkiem 4,7 V8 :D

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
noowak8 od serca radzę ci szukać 316i lub 318i. 320i ma 6 garów a te 150ps wcale dupy nie urywa. Jeżeli nie chcesz połowy wypłaty zostawiać na stacji benzynowej to kup M43, natomiast jeżeli chcesz żeby e36 na prawdę fajnie jeździła to 325i, 328i. Właściwie to zawsze się zastanawiałem po co jest silnik 2.0R6...osiągi kiepskie a spalanie duże, najgorszy wybór z możliwych. Biorąc pod uwagę że prawko dopiero przed tobą, tym bardziej zachęcam do M43, bardzo fajny silniczek. Mało tego, właśnie 316i czy 18 będzie najmniej zakatowana bo większość domorosłych drifterów chce 6 garów.
Opublikowano

najgorszy wybór z możliwych to jest cokolwiek poniżej 318is. Ja ze swojej 320i jestem zadowolony, a za brzmienie 6 garów dałbym się pociąć :P

 

co do kosztów paliwa - zależy ile i jak jeździsz. u mnie od sierpnia nalatane 13kkm, średnie spalanie dokładnie 8.87l/100km.

Opublikowano
No interesuje mnie silnik 2.0. Dużo czytałem że nie warto myśleć o 1.6 i że między 1.6 - 1.8 a 2.0 różnicy wielkiej nie ma jeśli chodzi o koszta utrzymania, spalanie itd. Ile i jak będę jeździć ? Spokojnie :mrgreen: :mrgreen: najczęściej to pewnie od szkoły do domu i jakiś wypad na zakupy, czy przejażdżka po mieście z kumplami czy też z jakąś koleżanką :P 2.0 to dobry wybór, jak na początkującego kierowcę ?.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Powiem tak.

2 litry idzie jak Passat z TDI 90KM.

Temu silnikowi brakuje dołu, a te konie są gdzieś daleko.

W 2,5 jest tylko 20 KM wiecej,ale w porównaniu do 2,0 to pocisk.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
2 litry idzie jak Passat z TDI 90KM.

trochę dowaliłeś jak dzik w sosnę, ale...

 

Temu silnikowi brakuje dołu, a te konie są gdzieś daleko.

...tu się zgodzę, trzeba dwulitrówkę zakręcić żeby przyzwoicie poszła.

 

generalnie 2.0 nie wyrywa z kapci jakoś specjalnie, przesiadłem się do E36 320i ze 130-konnej Fiesty MK3 1.8 - Beemka nie ma do niej podejścia ani trochę. z drugiej strony stwierdziłem, że 150KM na tylnej osi, bez kontroli trakcji to dobry początek przygody z RWD - nawet 320i na mokrej/śliskiej nawierzchni niespecjalnie chce wybaczać błędy kierowcy. poza tym trafiła mi się akurat taka w fajnym stanie, więc nie wybrzydzałem. później tak czy tak się zrobi swapa ;)

Opublikowano
Skoro 2.0 nie wyrywa z kapci, to czemu mam brać 1.6 lub 1.8 ? :P 2.3 lub 2.5 to chyba lekka przesada jak na pierwszy samochód, czyż nie ? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Skoro 2litry idą jak 90konny Passat, to ciekaw jestem co by kolega ze mną zrobił Passatem B5+ kombi 1.9 TDI :D. To jakimi silnikami w końcu się interesować ?
Opublikowano
kupisz R4 i pewnie też będziesz ucieszony, ale po mojemu BMW i rzędowa szóstka to jest jedyny słuszny zestaw. no chyba, ze v8, v10, albo v12, ale to już trochę inna liga :P
Opublikowano
to jest fakt ze 2.0 żeby jakoś zaczęło jechać to trzeba kręcić bardzo wysoko na wolnych obrotach to jak jest cienko ja swoim skromnym 1.8is zabieram te 2.0 ze sporą przewagą ale jak na pierwsze auto to wystarczy mu wiec spokojnie ;) Pamiętajmy ze na początku naszej przygody z jazda nawet ta micra z nauki jazdy zap... jak szalona a co mówić ta betka z tymi skromnymi 150 koniami.
Opublikowano

CICHY, biżdżej i wenek dobrze mówią, czyli słaby dół silnika 2.0. Żeby jechał trzeba go kręcić a jak go rozkręcisz to w 10l na setkę się nie zmieścisz. (bezkitu jedzie jak 1.9TDI) :roll: W trasce wiadomo 8 litrami się zadowoli ale M43 zadowoli się 6 litrami nawet więc różnica jest a w mieście różnice te są jeszcze większe.

Nie mam w tym żadnego interesu ale jeszcze raz gorąca zachęcam, bierz M43 na pierwsze autko z rwd to i 1.6 cię poniesie. Jak ktoś tu napisał bokami lata jak złoto (nie na rozgrzanym asfalcie :mrgreen: ) , przodem ci nie wyjeżdża bo silnik lekki, balans idealny. Za 4-5 tys. kupisz śliczną e36 M43 i nie daj się wmanewrować w B20, jak chcesz mieć strzałę to B25, B28 ale biada ci jeśli cię fantazja poniesie na trasie :nienie:

Zresztą kurde, masz problem, znajdź w jakimś komisie czy na giełdzie zdrową M43 i pojedź na jazdę próbną, pociśnij, zobaczysz czy ci styka.

Opublikowano
Powiem tak.

2 litry idzie jak Passat z TDI 90KM.

Chyba ci rozum odebrało taki Passat Prędkość maksymalna: 184 km/h

Przyspieszenie (0 do 100km/h): 13,5s a Bmw 320i 9,5s i wiem co mówię nawet 316i Compact da radę takiemu smoluchowi chyba że wy macie takie zajechane bemki że ledwo jadą

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Takie jest odczucie i nie sugeruję się danymi z książek bo to tylko cyfry, a 130KM robił mojego Tdsa jak chciał.
ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Każda sikorka, swój ogonek chwali :roll: Musimy być obiektywni aby ktoś nam zaufał a tu każdy co ma 320i mówi że rewelka, jak ma 316i, mówi że rewelka, itd. Jak by mi tak doradzali to bym żadnego z tych głosów nie wziął pod uwagę :nienie:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.