Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jestem posiadaczem od niedawna e92 320d lci przejechałem nim 10k kilometrów i obserwuje dwie niepokojące rzeczy:

1. Drganie drążka zmiany biegów - objawia się to gdy samochód jest na "na luzie" (dodam , że w kabinie tylko na nim są drgania, nic innego się nie trzęsie) po delikatnym dodaniu gazu na postoju drążek przestaje drgać, podczas jazdy również się nie trzęsie. Co może być tego przyczyną?

 

2. Zaobserwowałem, że auto w różnych sytuacjach - na zimny, na ciepłym silniku - po ruszeniu, po przejechaniu trasy - przy ruszaniu z jedynki delikatnie zaszarpie z dużą częstością minimalnych szarpnięć; trwa to powiedzmy jedną sekundę występuje w pierwszej fazie puszczania sprzęgła i w tym czasie można wyczuć wiele delikatnych szarpnięć (ciężko mi to bardziej obrazowo opisać) Co może być tego przyczyną?

Opublikowano

1. Przyczyną jest to, że kupiłeś diesla :wink: W BMW lewarek jest podłączony bardziej bezpośrednio do skrzyni z uwagi na jej ulokowanie jak również silnika (wzdłużnie). U nas skrzynia znajduje się dokładnie pod lewarkiem. Dla przykładu w Octavii, gdzie silnik jest poprzecznie a skrzynia zamontowana jest obok silnika, lewarek podłączony jest długimi cięgnami, pochłaniają one większość wibracji i lewarek jest mniej chętny, mimo, że silnik może mieć gorszą kulturę.

 

2. Przepływomierz, EGR (elektrozawór), sprzęgło, wtryskiwacze a nawet paliwo. Potrzebna diagnostyka. Na forum było kilka tematów.

 

P.S

Jedyne 320D bez drgającego lewarka jakie w życiu widziałem, miało wyłączony silnik :D

 

Pozdrawiam

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Akurat za drgania przy ruszaniu odpowiada zaworek cdv tz zawor dlawuacy jest zaraz przy skrzyni wyjecie go zajmuje jakies 2 minuty a lewarek to jak kolega napisal tak po prostu ma. Mozna wsadzic ja wybierak kilka piankowych lub gumowych podkladek i to niweluje drgania prawie do zera

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Akurat za drgania przy ruszaniu odpowiada zaworek cdv tz zawor dlawuacy jest zaraz przy skrzyni wyjecie go zajmuje jakies 2 minuty

 

Mógłbyś to powtórzyć bez literówki bo dokłądnie nie wiem o co chodzi? i skąd ta pewność?

  • Zarejestrowani
Opublikowano

Ja też DOKŁĄDNIE nie wiem o co Ci chodzi ;)

 

CDV - zawór dławiący - naprawdę tak ciężko się domyśleć jednej literki ???

 

Skąd ta pewność ? Hmm domyśl się :twisted:

 

Zawór CDV daje objaw drżenia auta lub delikatnego kangurka przy ruszaniu samym sprzęgłem lub z malutką ilością gazu, jak dasz więcej to objaw znika - jeżeli tak jest to masz winowajce, wywalasz zaworek, wymieniasz plyn hamulcowy na ATE SL6 odpowietrzasz i cieszysz buźkę bo dygoty zmiejszyły się o 70%

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Wreszcie ktos potwierdzil moje przypuszczenia.

Na forach zagranicznych wywalenie CDV jest uwazane za must-have mod.

 

Dzis wywalam swoj...

 

Dzieki dziqsek!

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
  • Zarejestrowani
Opublikowano
Nie ma sprawy :cool2: Ja u siebie klientom poza wywaleniem zaworku sporadycznie podnosze odrobine obroty na jalowym dodatkowo zeby zniwelowac drgania, zaworek je mocno niweluje ale nie rozwiazuje problemu w 100% , aczolwiek roznica PO jest odczuwalna no i sprzeglo zaczyna wreszcie ostro brac ze szybko zmieniajac z 1-2 przy sprincie mozna zapiszczec kolami :twisted:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Dokupic? Przeciez 9n tam wlasnie jest i powoduje to wszystkie atrakcje a jest tam bo bmw uznaje ze ich kierowcy sa debikamii nie potrafia biegow zmien8ac

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Po coś napewno ten zaworek jest tam zamontowany i wydaje mi się, że przez jego usunięcie możesz narazić się na większe szkody... należało by znaleźć jakieś inne rozwiązanie?
Opublikowano

Innym rozwiazaniem jest pogodzic sie z faktem, ze przez ten zawor:

- sprzeglo bierze ci zawsze w innym miejscu

- masz "zabkowanie" przy ruszaniu

- masz dziwne drgania na zimnym sprzegle

- itp.

 

Ten element jest tam zamontowany jedynie po to, aby ograniczyc ilosc serwisowanych elementow przeniesienia napedu w okresie gwarancyjnym samochodow.

 

Wiele osob, ktore stac na zakup BMW, ma zerowe pojecie o prawidlowej jezdzie samochodem, nie mowiac juz o takim z np. 300 KM.

 

Jakos w starszych samochodach tego nie bylo, a niektore jezdza po dzis dzien.

 

Zadnych dodatkowych szkod po usunieciu tego zaworu nie masz prawa doswiadczyc.

No chyba, ze bedziesz ruszal z piskiem z 5000 rpm - jak debil, ale wtedy nawet ten zawor ma malo do gadania.

 

Ja, i tysiace osob "z zachodu", wywalilem, i jest to wg. mnie NAJLEPSZA dotychczasowa modyfikacja w moim samochodzie!

POLECAM!

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano
Mam to samo . Lewarek u wszystkich sie trzęsie . Ruszanie przez ten zawór dławiący , tez norma . Jedynie możesz go usunąć albo przyzwyczaić eis do wolnego ruszania na sprzęgle
Opublikowano

Do kompletu podnioslem jeszcze w DIS'ie jalowe obroty o 30 rpm.

Teraz lewarek drga troche mniej.

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano

Radzę Ci brać wszystkie forumowe rady z dystansem... Ja też się napaliłem i wywaliłem ten zaworek dławiący... a do pół roku rozsypał się dwumas. Nie wiem, czy akurat to było, przyczyną, być może przyspieszyło jego koniec, ale po wymianie dwumasu, zaworek jest znowu na swoim miejscu. Winowajcą "żabkowania" było koło dwumasowe. Dodam, że tarcza sprzęgła była w bardzo dobrym stanie. Uprzedzając wszystkie docinki od razu mówię, że jeżdżę spokojnie, nie strzelam ze sprzęgła i nie pałuję samochodu.

Nowy dwumas, zaworek założony, żabkowania brak.

Opublikowano

Ja przed wywaleniem zaworka wymienilem komplet sprzegla + dwumasa.

Objawy zabkowania itp nie ustapily.

Dopiero po wywaleniu CDV, opisane wyzej objawy zmalaly o 80% (subiektywnie OFC).

Pozdrawiam.

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Do kompletu podnioslem jeszcze w DIS'ie jalowe obroty o 30 rpm.

Teraz lewarek drga troche mniej.

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano

potwierdzam, nawet jak zostawisz ten zaworek dławiący i podniesiesz obroty to mniej szarpie przy puszczaniu sprzęgła.

ogółem warto je podnieść, ja podniosłem chyba o 40. to max wiecej już się nie dało

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
1. Przyczyną jest to, że kupiłeś diesla :wink: W BMW lewarek jest podłączony bardziej bezpośrednio do skrzyni z uwagi na jej ulokowanie jak również silnika (wzdłużnie). U nas skrzynia znajduje się dokładnie pod lewarkiem. Dla przykładu w Octavii, gdzie silnik jest poprzecznie a skrzynia zamontowana jest obok silnika, lewarek podłączony jest długimi cięgnami, pochłaniają one większość wibracji i lewarek jest mniej chętny, mimo, że silnik może mieć gorszą kulturę.

 

2. Przepływomierz, EGR (elektrozawór), sprzęgło, wtryskiwacze a nawet paliwo. Potrzebna diagnostyka. Na forum było kilka tematów.

 

P.S

Jedyne 320D bez drgającego lewarka jakie w życiu widziałem, miało wyłączony silnik :D

 

Pozdrawiam

 

Ani w jednym ani w drugim nie masz racji.

1 - w benzyniakach jest to sama

2 - cdv o którym pisał przedrozmówca

  • Zarejestrowani
Opublikowano

NAjpewniejszym sposobem na pozbycie się szarpań i wibracji jest :

 

1. Aktualizacja sterownika silnika

2. Podniesienie obrotów o 30! obr/min - spraqdzałem na wielu samochodach i jest to najlepsza opcja w kwestii ruszania/wibracji/halasu na postoju

3. Wywalenie zaworka dławiącego

4. Nałożenie na podstawke drążka skrzyni kilku piankowych ringów

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.