Skocz do zawartości

Płyn chłodniczy ucieka.


MateuszekE36

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Mam problem ze swoim Compactem (1.6 m43 + sekwencja), a mianowicie ucieka mi płyn ze zbiorniczka. Codziennie muszę dolewać i chciałbym się dowiedzieć, czy jak jest wody sporo ponad napis "cold" na zbiorniczku, to może on uciekać? Układ jest dobrze odpowietrzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wydaje mi się, że lecie z pod obudowy termostatu (temperatura czasem spada podczas jazdy) i we wtorek mam zamiar go wymienić.

Natomiast niepokoi mnie kopcenie. Auto trochę kopci, na filmiku pokażę Wam. Gdy nagrywałem było jakieś 10 - 12*C na dworze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, sprawa ponownie otwarta. Znów leci, ale wykryłem teraz skąd naprawdę leci - pompa wody. Wymiana, czy uszczelnienie?

Uszczelnienie wiąże się z wyciągnięciem pompy a przy tym występuje dość duże ryzyko jej uszkodzenia także nastaw się na wymianę na nową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kopci para z wydechu i tak dlugo sie dogrzewa na postoju to moze byc uszczelka pod glowica... Jak wyglada olej? Nie ma bialej mazi na korku od wlewu oleju? Albo nie widac oleju w zbiorniczku wyrownawczym plynu chlodniczego? Z jakiegos powodu sie rozszczelnia, moze walic cianienie z cylindrow w uklad chlodzenia i dlatego po czasie zaczelo leciec
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ... Redukcja but i odcięcie ^^
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie dzieje z tego co napisałeś. A rozgrzał się w parę minut, więc długo też chodzić nie musiał... co do ciśnienia na układ chłodzenia, to fakt - ale jak był źle odpowietrzony, to węże były miękkie po rozgrzaniu itp/itd. No i z tej pompy leci.

Auto zaczęło kopcić, gdy się zimno zrobiło. Dodam, że auto nie ma katalizatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sprobuj z ta pompa. Mozliwe ze wysiadla poprostu ze starosci. Ale podobno 4-ro garowe silniki bmw lubia wydmuchiwac uszczelki pod glowica na gazie, a juz w szczegolnosci 1.8is. Chociaz przyczyn moze byc duzo dlaczego tak sie dzieje, ja u siebie tez raz juz podejrzewalem uszczelke bo ginal plyn i olej dziwnie wygladal a okazalo sie ze odpowietrznik byl nie dokrecony i tam wywalalo plyn
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ... Redukcja but i odcięcie ^^
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak zrobisz tak jak mowiles czyli postawisz samochod i podlozysz cos to duzo naleci? Najlepiej to odpal samochod na jakies 5min i podloz jakas miske albo cos takiego w miejsce gdzie kapie woda zeby lecialo do niej, i jak ostygnie silnik to wlej z powrotem i bedziesz wiedzial czy to co leci pod samochod jest proporcjonalne do ubytku. Tylko zaznacz poczatkowy stan plynu. Wiadomo cos tam odparuje tego plynu no ale tez wiadomo ze jak np zleci do miski 0,5l a brakuje 1l w ukladzie to az tyle nie odparowalo i jeszcze gdzies jest wyciek
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ... Redukcja but i odcięcie ^^
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.