Skocz do zawartości

Turbina bierze olej 320D - POMOCY.


kuba4u

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

podczas wymiany filtru powietrza, który zresztą był czarny i odrobinę w oleju zauważyłem że do turbiny dostaje się olej (zaznaczone na zdjęciu 1 i 2). Turbina ok. 2 lata temu była regenerowana, po regeneracji do tej pory nie miałem z nią problemu autko się zbiera ma moc, wiec wszystko wygląda ok, poza jednym mankamentem. Mianowicie, przy szybkim przyspieszaniu na 1, 2 i 3 nawet i 4 auto zawsze odrobinę zakopci na biało lub ciemno szaro ... Dodam że zauważyłem drobne wycieki oleju zaraz z prawej strony filtru (oznaczenie 3 na zdjęciu). Czy jest możliwe że uszczelka pod silnikiem puściła ? Co należy zrobić w takim momencie ? nie chce na nowo wymieniać regenerować turbo...

 

Dodam że po diagnostyce komp. wyszło że mam przerwę na trzeciej świecy żarowej czy wtrysku (może to ma wpływ dodatkowe kopcenie). Na rok dolewam ponad 1, 1.2 litra oleju nie wiem czasem czy to nie za dużo. Więc problem wydaje się być poważny :(

Autko 320 D 150 km, katalizator z filtrem DPF do którego zapaliła się kontrolka do przeglądu. Czy taki katalizator w ogóle się naprawia ? czy można wyciąć filtr ? Słyszałem że taki katalizator jest bardzo drogi ale można go wymienić na inny tańszy bez DPF ?

 

Adres do zdjęć: https://docs.google.com/file/d/0B98osWUfvU43bnhpbWNNWXdDOGM/edit?usp=sharing

https://docs.google.com/file/d/0B98osWUfvU43cHZfMjQwSmlEdG8/edit?usp=sharing

 

Niestety przez opcje Img zdjęcia się nie ładowały, ale linki działają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie... uszczelek jeszcze nie wymieniałem. Droga jest taka wymiana ? może można to zrobić jakoś we własnym zakresie, czy raczej wymaga wiedzy specjalisty ?

 

Możesz ewentualnie podesłać schemat o jaką uszczelkę chodzi i jak ją wymienić ?

Edytowane przez kuba4u
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)Na rok dolewam ponad 1, 1.2 litra oleju nie wiem czasem czy to nie za dużo. Więc problem wydaje się być poważny :((...)

 

Ile kilometrów w tym czasie zrobisz? Bo jeżeli 40kkm, to wtedy ten wynik jest dla przykładu b. dobry. Jak 10kkm, to już gorzej. Jeździsz też z dużymi prędkościami na dłuższych dystansach, czy głównie miasto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)Na rok dolewam ponad 1, 1.2 litra oleju nie wiem czasem czy to nie za dużo. Więc problem wydaje się być poważny :((...)

 

Ile kilometrów w tym czasie zrobisz? Bo jeżeli 40kkm, to wtedy ten wynik jest dla przykładu b. dobry. Jak 10kkm, to już gorzej. Jeździsz też z dużymi prędkościami na dłuższych dystansach, czy głównie miasto?

 

Rocznie robię ok 10 do 20kkm, jest to raczej jazda pół na pół, trasa - miasto. Jeśli chodzi o miasto to wiadomo, szaleństw nie ma, jazda w przedziale 50 - 100 km/h, dodam że często w warszawskich korkach. Jeśli chodzi o jazdę na trasie to mniej więcej 120 - 180 km/h. Dodam że przy redukcji, czy gwałtownym dodaniu gazu autko puszcza sporego bąka z ciemno szarym dymem. Na moje oko to trubina zasysa olej, co widać na ww zdjęciach, tylko czy to wina turbo czy też może uszczelki silnika, odmy/separatora ? czy może coś innego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat i zapytam o możliwość wymiany samego sterownika turbiny 320d e91 2006r. mitsubishi ?

Problem to znikająca moc w różnym zakresie obrotów raz na dole raz w górnym zakresie . Często wszystko wraca do normy .

Myślę ,że to sterowanie zmienną geometrią łopatek turbiny szwankuje gdyż często słychać w okolicy sterownika takie buczenie jakby nie dawało rady się ustawić w optymalnej pozycji .Rozważam wymianę całej turbiny z tym sterownikiem dla świętego spokoju ale może coś innego można z tym zrobić?

Pozdrawiam i dzięki za podpowiedz.

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

amsat, temat rzeka. Jedni twierdzą, że się da inni, że nie. W praktyce jak szukałem specjalisty co podejmie się samego ustawienia to jest problem. Też miałem podobne problemy.

 

Ustawiałem sam i była poprawa. Nie zadawałem sobie jednak pytania, dlaczego musiałem robić regulację, skoro nikt nigdy tam nie grzebał? Dopiero przy próbie regeneracji (nieudanej notabene, musiałem kupić nówkę sztukę) okazało się, że mechanizm zmiennej geometrii wewnątrz turbiny wyrobił się. Idzie go podobno wymienić, trzeba tylko rozebrać korpus bez ruszania łożysk i nie trzeba później jej wyważać.

 

kuba4u Miejsce 1. które wskazałeś, to odma czyli odpowietrzenie skrzyni korbowej. Każdy silnik ma minimalne przedmuchy (chociażby przez pierścienie). Pod filtrem powietrza, znajduje się separator oleju który ma minimalizować ilość oleju który może się wydostawać. Jednak pracujące elementy silnika wytwarzają mgiełkę olejową zawieszoną w powietrzu której nie da się w 100% odfiltrować tak prostą metodą, z tego też powodu przewód odpowietrzenia nie jest wyprowadzony na zewnątrz (aby nie zanieczyszczać środowiska) tylko do dolotu, gdzie tej olej zostanie zassany do silnika i spalony.

 

Miejsce 2. to część którą turbina zasysa powietrze, tak więc jest to olej pochodzący z odmy a nie turbiny - chyba, że pluje olejem pod wiatr :wink:

 

Miejsce 3. Co oznaczyłeś na tym rysunku, jest tam olej? Jeżeli tak, to sprawdź stan odmy bo może być zatkana. W tym silniku się jej nie wymienia, działa jak odkurzacz bez workowy. Trzeba ją tylko dokładnie wymyć i odtłuścić.

 

Co ile wymieniasz olej? Zgodnie z zaleceniami komputera, czy częściej? Jak na moje oko, to na razie nie masz się czym aż nadto martwić. Turbina jak padnie to i tak bez ostrzeżenia, lepiej nie zawracać sobie tym specjalnie głowy.

 

Odnośnie DPF poszukaj na forum, już wszystko zostało napisane. Zapewne nie pozostaje Ci nic innego jak samochód już zaczął dymić.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

artuj... jeśli chodzi o 3`ke to tak, okolice odmy są w oleju, pewnie jest tak jak piszesz odma jest zapchana bądź uszczelka puściła - sprawdzę na weekendzie. Jednak czy na pewno się nie wymienia odmy ? Kolega guzior2 pisze tu inaczej:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=164552&p=1179090&hilit=filtr+odmy+wymiana+odmy#p1179090

 

Ja dokładnie jak pisze, mam silnik M47N2, ale myślę jak zajrzę do odmy wszystko wyjdzie.

Jeśli chodzi o wymianę oleju, to raczej jak komp wskazuje mniej więcej co rok lub co ok. 15 -20 tyś. Co do PDF zdecydowałem że w wolnej chwili wycinam :D autko mocniejsze i mniej będzie palić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Witam, ja na forum jestem nowy i sam dokładnie nie wiem jak to ogarnąć;-C mam taki problem moje e46 320d 150km po wymianie odmy zaczęło mi barć olej jakieś 0,7l na 100km ;-C co to może być i co mam zrobić. Ewentualnie gdzie pytać lub szukać odpowiedzi ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie zgadzam sie z wami ja mamM47TU2 i mialem star odme parciana i ja trzeba wymienic ,a tej nowej to nie ma sensu!

Musisz zobazyc moze masz stara odme?

 

Dokładnie tak - nie ma sensu.

Mało tego jak wymienisz tą z filcowym wkładem na tą nową plastikową to robi się syf straszny zwłaszcza pod kolektorem ssącym.

Ostatnio wymieniając kolektor mogłem się o tym przekonać.

Na tej plastikowej zrobiłem 20tkm i silnik cały zasrany olejem a przed wymianą na starej odmie tego nie było.

Plastik poszedł do śmieci.

 

Tu temat odmy i cieknącego oleju na niemieckim forum:

http://www.motor-talk.de/forum/bmw-r6-dieselmotoren-m57tue-m57tue2-ansaugbruecke-undicht-oelabscheider-t4381335.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyrzucasz tylko ten wkład. Reszta zostaje. Kupując tylko ten filcowy wkład dostajesz też uszczelki pod tą plastikową obudowę. A no i ważne jest żebyś miał ten stary wkład bo tam jest taki plastik zabezpieczający przed wypadaniem tego filcowego filterka. Tego nie ma w komplecie kupując sam filterek ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.