Skocz do zawartości

[E34] M20B25 problem z obrotami 3 do 4 tysięcy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim. Mam auto z silnikiem M20B25 i ostatnio pojawiła się dziwna rzecz. Mianowicie między obrotami 3 a 4 tysiące zaczyna ją szarpać, tak jakby dostawała za mało paliwa, albo ciągnęła skądś lewe powietrze. Powyżej i poniżej problemu nie ma. Dzieje się tak tylko pod obciążeniem. Na jałowym jest okej. Wkręca się świetnie. Przy codziennej jeździe nie żre więcej paliwa, wszystko wydaje się w normie. Uszczelniłem dzisiaj z moim kumplem przewody od i z krokowca, przewód z oparami od oleju znad klawiatury. Kable maja pół roku, kopułka i palec ze 4 miesiące, nowa pompa paliwa, świece NGK 8 miesięcy. Filtr powietrza czysty. Czy miał ktoś może podobny problem? Ewentualnie czy mogę liczyć na jakąś pomoc albo wskazówkę?

 

Pozdrawiam i dzięki!

Opublikowano
A kiedy byly zawory regulowane :?: w jakim stanie masz walek :?: koniki :?: sprawdz jeszcze czy pompa paliwa daje cisnienie naj prosciej sprawdzisz ja jak zdejmiesz przewod paliwowy z listwy i ktos niech zakreci silnikiem i zobaczycz czy bryzgnie paliwo czy bedzie sie saczyc a przy odkrecaniu i zdejmowaniu wezyka powinno dosc mocno sikac to taki domowy sposob, na wolnych obr. bedzie chodzila ale pod obciazeniem juz bedzie miala problem bo pompa nie bedzie dawac odpowiedniego cisnienia pompe jak dawno wymieniales :?:i jakiej firmy manele zastosowales jakies zamienniki czy org. :?: ja kiedys mialem taki przypal z pompa ze nowa chodzila moze jak dobrze pamietam 2-a tyg.jeszcze zostaje przeplywka ale to w ostatecznosci taka jest moja mysl techniczna :idea: :norty:
Opublikowano

Zawory mily regulacje jakies 6-7 tysiecy kilometrow temu. Wałek był wtedy okej. Moje auto ma 272 tys. km i wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazuja, ze ten przebieg jest prawidłowy. Dzisiaj jeszcze zauważyłem jedną rzecz - najgorzej jest jak jest zimny. Wtedy ma problem co w miarę regularną ilość obrotów. Czyli od 600-700 do 1000, pozniej od 2500-2800, pozniej miedzy 3200-4000, a pozniej niemal do czerwonego idzie bez zająknięcia. Oczywiście mówię o jeździe, nie piłowaniu na jałowym. Pompa wczoraj poszła 'nowa'. Używana, ale w lepszym stanie niż moja oryginalna. Po prostu dało się odczuć, że samochód dostaje lepsze ciśnienie paliwa i równiej pracuje. Uszczelniłem też krokowca i przewód znad klawiatury.

Zrobiłem jeszcze takie cudo, ze do baku wlałem stp na czyszczenie układu paliwowego i wtrysków, bo kiedyś mi pomogło jak działo się cos w ten deseń, ale ustąpiło po 2-3 dniach. Teraz już mam tak ponad tydzień i mam wrażenie, że z dnia na dzień coraz gorzej.

 

A istnieje taka możliwość, że mógł się przestawić zapłon w jakiś magiczny sposób? Pytam, bo byłem nią na wakacjach i targałem nią przez góry i doliny słowacji. Zatankowałem na Węgrzech i miałem wrażenie, że lepiej się zbiera itp. Później w trakcie powrotu już ją zaczęło dusić, jak pisałem wyżej.

 

Co do gratów, to tak: Przewody Magneti Marelli, kopułka z palcem Bremi, nowy czujnik temperatury do komputera. Przepływkę i krokowca wymieniałem jakieś 3 miesiące temu. Krokowiec jest okej, bo obroty nie szaleją przy zimnym (rano przy 5 stopniach odpaliła bez problemu i trzymała dobre obroty), a po odpięciu pracuje nierówno. Przepływki nie sprawdzałem.

 

Generalnie da się jeździć, ale nie chcę, żeby jej się coś złego stało. Niestety moja wiedza techniczna jest mocno podstawowa.

Opublikowano
Mala poprawka. Teraz jest to juz nawet na jalowym slyszalne i wyczuwalne. Najgorzej miedzy 3000 a 4000. Minimalne miedzy 2200-2500-2600 obrotow
Opublikowano

Sprawdź PONOWNIE układ zapłonowy, to że był sprawdzany nie ma znaczenia. W szczególności kopułkę i świece. Jeśli się da bez uszkodzenia uszczelki pod pokrywą sprawdź też zawory. Żeby tego nie było za mało sprawdź wszystkie czujniki łacznie z czujnikiem na kablach WN. Takie objawy też powoduje dolot a w zasadzie przepływka. Lewe powietrze na wysokich obrotach nie wpływa na takie zachowanie.

 

PS. Sprawdź okablowanie pod kątem przegryzienia przez gryzonie. Nie będę się rozwijał, mogą się dziać czary mary...

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano

Dzięki za sugestie. Jutro posprawdzam co się da z tego co pisałeś. Dzisiaj zmieniałem przepływkę, podpinałem ze znajomymi pod diagnostykę. Bez zmian a diag pokazał zero błędów.

 

Jutro zabiorę się z moimi super mechaniorami za regulator ciśnienia paliwa, dokładnie obejrzy się kopułkę, palec, czujnik położenia wału i świece. Wczoraj uszczelnialiśmy dolot.

Chwilę temu byłem się przejechać i dałem trochę po gazie. Szarpanie niemal całkiem ustąpiło. Dosłownie może na pół sekundy się przydusiła i dalej obrotomierz radośnie do góry. Silnik był dobrze zagrzany. Najdziwniejsze jest to, że dzieje się to całkowicie losowo.

 

Co do czary mary - nie musisz mi tego mówić. To auto to jest kompletna magia. Ale kocham ją bezgranicznie :) Dzięki za porady - sprawdzę co się da i zaraportuje!

Opublikowano
u mnie kiedyś pękła kopułka. na początku zero problemów, później prychanie, później tylko na wysokich obrotach dawało się jechać. Myślałem że rozrząd więc rozkręciłem. Okazało się. że kopułka pękła odkrywając wiązkę idącą na palec. Nie miałem na już innej więc zalutowałem. Było ok przez 2 dni później jeszcze gorzej. Wymiana oczywistą koniecznością. Pech chciał że po dwóch tygodniach było podobnie aż zdechł w ogóle, nie chciał nawet zapalać. Tym razem padł czujnik położenia wału - a tak właściwie to pomógł mu jakiś gryzoń :)
http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano
Nic z tego nie będzie. Ciśnienie paliwa 3 bary, świece działają, kopulka cała, palec tez. Nadal zero błędów na komputerze i nadal od 2.5 tysiąca pracuje nie na wszystkich garach. Od 4 tysięcy ok. Został juz tylko komputer i wtryski. Także mam pytanie. Ma ktoś może Wtryski do m20b25 i jest ze Śląska? Albo Małopolski? Nie zaglądałem jeszcze do klawiatury, ale nie sądzę absolutnie, że to to. Ludziska, pomóżcie.
Opublikowano

Maly update.

 

Sprawdzone zawory, wtryski, kompresja, swiece jeszcze raz. Zawory ok, kompresja między 10.5 a 11 na każdym, swiece bez dramatu. Przy wtryskach był problem. Przy kreceniu na wyciagnietych wtryskach jeden z nich, 6, nie pompowal w ogole. Dopiero po przelozeniu na 5 zaczal dzialac. Takze moje i mechanikow podejrzenia padly na wtryski. Dlatego zwracam się do Was. Może ktoś z Was wyrazić swoje zdanie na temat tej teorii? Będę cholernie wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.

 

Pozdrawiam, Piotrek

Opublikowano
Czyli nie podaje napięcia na 6 wtrysk? W takim razie nie zauważyłeś, że chodzi na 5 cyl.?

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano
Już tłumacze. Jałowy do 2 tysięcy działa na wszystkie cylindry. 2-4 tysiące juz nie. Powyżej tych obrotów działa na wszystkich.
Opublikowano

Na to nie wpadłem. Tylko gdzie on jest? :)

tylko jeszcze jedna rzecz. Nie jest tak zawsze. Jak idzie pełnym gazem na jedynce, praktycznie się tego nie czuje.

Opublikowano
W skrzynce po prawej stronie silnika (jak patrzysz od środka). Jak nie ma błędów, to jedyna opcja, żeby go sprawdzić to podmiana na taki sam.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano

Dzięki za podpowiedź. Musze skolowac coś takiego. Jeszcze tylko musze dorwać wtryski. Zastanawiam się nad tymi wtryskami Boscha ev 6.

W każdym razie, mam nadzieję, że auto zacznie niedługo z powrotem jeździć. Po długiej drodze z I na Węgry przestała lubić jeździć :)

Opublikowano

Dodaje film. Nieco na nim slychac co i jak.

https://www.youtube.com/watch?v=AKEVaMICxmA

 

Ale przy okazji znalazlem tak na 90% winowajce całego zamieszania. Jest to czujnik położenia wału. Przeczyściłem go i auto wkręca się w miarę przyzwoicie do 3000 obrotów. Do dzisiaj od początku problemów max 1500-1800.

Jak zamontuję nowy czujnik napiszę co i jak.

 

 

 

// edit

 

wymieniony czujnik położenia wału. nic. zero różnicy. jutro przychodzą wtryski. ciekawe, co następne. niestety chwilowo brak kasy na komputer do m20b25.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.