Skocz do zawartości

Bmw e39 528 czy 535 w benzynie?


darex1987

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w tej chwili posiadam bmw e39 2.0d w sedanie, lecz w najblizszym czasie chcialbym kupic inna a mianowicie w benzynie. I teraz moje pytanie... Chcialbym sie dowiedziec ktory silnik wybrac czy 2.8 czy 3.5 ? jezeli ktos mial stycznosc z takimi wlasnie silnikami, to prosze o wady i zalety tyc dwoch silników (koszt utrzymania, spalanie, awaryjnosc, wszystko co kto wie na ten temat) pozdrawiam i z gory dziekuje za wasze odpowiedzi :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Akurat mam porównanie tych dwóch silników bo ja mam 528i a kolega 535i. Ja mam swoją w manualnej skrzyni, kumpel 535 ma w automacie więc porównanie będzie dotyczyło takiej konfiguracji. Obie E39 są z tego samego roku czyli 1996, sedan, żadna nie widziała instalacji gazowej, nawet kolor mają identyczny.

 

Na wstępie powiem Ci, że te auta, czyli 528i w manualnej skrzyni oraz 535i w automacie mają takie same osiągi jeżeli chodzi o sprint do 100km/h czyli 7,5s. Mierzone podczas kilku prób i obie szły równo.

 

Koszty utrzymania - 535 czyli V8 jest oczywiście droższe w utrzymaniu. Nie mówię tutaj o ubezpieczeniu bo jest ono takie samo (powyżej 2,5l) lecz o cenach części zamiennych. Mały przykład - pompa wspomagania kierownicy: do 528 kupisz za 250zł, 535 ma servotronic i inną przekładnię a pompa kosztuje 1000zł. Termostat do 528 to zwykły wkład który kosztuje ok. 50zł :). Jest wiele części które są tanie jak na takie auto.

 

Spalanie - tutaj nie ma się co oszukiwać, 535 spali więcej. Moja 528i (bez czarowania) pali w mieście ok.11-12 litrów, trasa ok 9. Kumpla 535 po mieście wychodzi ok. 15-17... ale w trasie średnia to 9-10l. Jeżeli więcej km robisz poza miastem, w spalaniu nie odczujesz różnicy.

 

Awaryjność - tutaj pomiędzy tymi silnikami nie ma różnicy, oba są bardzo trwałe i odporne na przebiegi oraz traktowanie. Oczywiście niebagatelny wpływ na to ma jak poprzedni właściciel/właściciele traktowali auto. Nieznaczną przewagę ma tutaj V8, bo jeżeli chodzi o sam motor a nie osprzęt to silnik praktycznie nie do zajechania.

 

Jeśli brać pod uwagę dźwięk silnika to V8 wygrywa tutaj bezapelacyjnie :). Jeżeli nie boisz się kosztów utrzymania to skupiłbym się na poszukiwaniu 535i. Z doświadczenia wiem, że nie będą to łatwe poszukiwania. Kolega swojej 535 szukał prawie 4 miesiące, a i tak kupił taką do poprawek. Z drugiej strony znalezienie 528 w manualnej skrzyni też będzie niełatwe :). Chyba że chcesz 528 w automacie, takich jest więcej, ale osiągi na pewno są troszkę słabsze.

 

Oba auta przedstawione przeze mnie są do obejrzenia w galerii: Maciej V8 i prymus_528. Jeżeli interesuje Cię więcej szczegółów pisz PW.

 

Pozdrawiam.

Jakub

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje za odpowiedzi ale z tego co wnioskuje to chyba bede szukal z motorem 2.8 i nawet znalazlem juz mozna powiedziec mpakiet prawie full opcja 1999rok i wola za nia 3.300 Euro. ale poczekam jeszcze z miesiac moze cos sie jeszcze trafi :) a jeszcze pytanie. ogolnie ja duzo jezdze. jak jestem w Polsce to dziennie ze stowka wpadnie poza tym trasa Lublin - Monachium a pytanie dotyczy czy bawic sie w wstawienie gazu. czy jest to oplacalne czy raczej silnik podupadnie tylko a jak wstawiac to czy ktos zna dobry zaklad w lubelskim i ewentualnie cene takiej imprezki? pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

535 po wrześniu 1998 wychodził już z vanosem i w tym akurat silniku nie jest to najszczęśliwsze rozwiązanie. Dosyć szybko zaczyna hałasować a naprawa jest b.kosztowna w porównaniu do ceny auta podobno ok 8tys

528 miałem dwie sztuki i polecam z czystym sumieniem. Gaz znoszą bezproblemowo - warunek dobra instalacja z mocnym parownikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

535 po wrześniu 1998 wychodził już z vanosem i w tym akurat silniku nie jest to najszczęśliwsze rozwiązanie. Dosyć szybko zaczyna hałasować a naprawa jest b.kosztowna w porównaniu do ceny auta podobno ok 8tys

528 miałem dwie sztuki i polecam z czystym sumieniem. Gaz znoszą bezproblemowo - warunek dobra instalacja z mocnym parownikiem.

 

Ja miałem kupić 540i z bodajże 2001r, lecz zrezygnowałem gdy dowiedziałem się o vanosach :duh: Jedna rzecz mniej do psucia :D A co do reduktora to polecam Golda i unikaj Magic III

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.