Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, w tej chwili posiadam bmw e39 2.0d w sedanie, lecz w najblizszym czasie chcialbym kupic inna a mianowicie w benzynie. I teraz moje pytanie... Chcialbym sie dowiedziec ktory silnik wybrac czy 2.8 czy 3.5 ? jezeli ktos mial stycznosc z takimi wlasnie silnikami, to prosze o wady i zalety tyc dwoch silników (koszt utrzymania, spalanie, awaryjnosc, wszystko co kto wie na ten temat) pozdrawiam i z gory dziekuje za wasze odpowiedzi :)
Opublikowano

Witam.

 

Akurat mam porównanie tych dwóch silników bo ja mam 528i a kolega 535i. Ja mam swoją w manualnej skrzyni, kumpel 535 ma w automacie więc porównanie będzie dotyczyło takiej konfiguracji. Obie E39 są z tego samego roku czyli 1996, sedan, żadna nie widziała instalacji gazowej, nawet kolor mają identyczny.

 

Na wstępie powiem Ci, że te auta, czyli 528i w manualnej skrzyni oraz 535i w automacie mają takie same osiągi jeżeli chodzi o sprint do 100km/h czyli 7,5s. Mierzone podczas kilku prób i obie szły równo.

 

Koszty utrzymania - 535 czyli V8 jest oczywiście droższe w utrzymaniu. Nie mówię tutaj o ubezpieczeniu bo jest ono takie samo (powyżej 2,5l) lecz o cenach części zamiennych. Mały przykład - pompa wspomagania kierownicy: do 528 kupisz za 250zł, 535 ma servotronic i inną przekładnię a pompa kosztuje 1000zł. Termostat do 528 to zwykły wkład który kosztuje ok. 50zł :). Jest wiele części które są tanie jak na takie auto.

 

Spalanie - tutaj nie ma się co oszukiwać, 535 spali więcej. Moja 528i (bez czarowania) pali w mieście ok.11-12 litrów, trasa ok 9. Kumpla 535 po mieście wychodzi ok. 15-17... ale w trasie średnia to 9-10l. Jeżeli więcej km robisz poza miastem, w spalaniu nie odczujesz różnicy.

 

Awaryjność - tutaj pomiędzy tymi silnikami nie ma różnicy, oba są bardzo trwałe i odporne na przebiegi oraz traktowanie. Oczywiście niebagatelny wpływ na to ma jak poprzedni właściciel/właściciele traktowali auto. Nieznaczną przewagę ma tutaj V8, bo jeżeli chodzi o sam motor a nie osprzęt to silnik praktycznie nie do zajechania.

 

Jeśli brać pod uwagę dźwięk silnika to V8 wygrywa tutaj bezapelacyjnie :). Jeżeli nie boisz się kosztów utrzymania to skupiłbym się na poszukiwaniu 535i. Z doświadczenia wiem, że nie będą to łatwe poszukiwania. Kolega swojej 535 szukał prawie 4 miesiące, a i tak kupił taką do poprawek. Z drugiej strony znalezienie 528 w manualnej skrzyni też będzie niełatwe :). Chyba że chcesz 528 w automacie, takich jest więcej, ale osiągi na pewno są troszkę słabsze.

 

Oba auta przedstawione przeze mnie są do obejrzenia w galerii: Maciej V8 i prymus_528. Jeżeli interesuje Cię więcej szczegółów pisz PW.

 

Pozdrawiam.

Jakub

Opublikowano
Za dużej różnicy między 528 i 535 nie ma, tzn. moim zdaniem nie warto pchać się w droższe w utrzymaniu 535, jeśli znacznie taniej można utrzymać równie komfortowe 528. Ewentualnie jak chcesz coś mocniejszego, to bierz 540.
Opublikowano
dziekuje za odpowiedzi ale z tego co wnioskuje to chyba bede szukal z motorem 2.8 i nawet znalazlem juz mozna powiedziec mpakiet prawie full opcja 1999rok i wola za nia 3.300 Euro. ale poczekam jeszcze z miesiac moze cos sie jeszcze trafi :) a jeszcze pytanie. ogolnie ja duzo jezdze. jak jestem w Polsce to dziennie ze stowka wpadnie poza tym trasa Lublin - Monachium a pytanie dotyczy czy bawic sie w wstawienie gazu. czy jest to oplacalne czy raczej silnik podupadnie tylko a jak wstawiac to czy ktos zna dobry zaklad w lubelskim i ewentualnie cene takiej imprezki? pozdrawiam
Opublikowano

535 po wrześniu 1998 wychodził już z vanosem i w tym akurat silniku nie jest to najszczęśliwsze rozwiązanie. Dosyć szybko zaczyna hałasować a naprawa jest b.kosztowna w porównaniu do ceny auta podobno ok 8tys

528 miałem dwie sztuki i polecam z czystym sumieniem. Gaz znoszą bezproblemowo - warunek dobra instalacja z mocnym parownikiem.

Opublikowano
LPG jak najbardziej OK. Tylko niezbędny dobry zestaw i jeszcze lepszy instalator. Zbiornik nawet 70 l wsadzisz jak bez nivo i hydraulicznej klapy bagażnika.
Opublikowano
535 po wrześniu 1998 wychodził już z vanosem i w tym akurat silniku nie jest to najszczęśliwsze rozwiązanie. Dosyć szybko zaczyna hałasować a naprawa jest b.kosztowna w porównaniu do ceny auta podobno ok 8tys

528 miałem dwie sztuki i polecam z czystym sumieniem. Gaz znoszą bezproblemowo - warunek dobra instalacja z mocnym parownikiem.

 

Ja miałem kupić 540i z bodajże 2001r, lecz zrezygnowałem gdy dowiedziałem się o vanosach :duh: Jedna rzecz mniej do psucia :D A co do reduktora to polecam Golda i unikaj Magic III

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.