Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Posiadam E90 320D z wirusem.

 

Chciałbym się dowiedzieć jaką charakterystyke ma silnik 163 KM z seryjnym programem.

Czy przyśpiesza on płynnnie, podobnie jak np. auta z silnikiem 1.9 TDI grupy Vag, czy jednak w każdym 320D odczuwalny jest dość duży '' lag'' przed tym jak zacznie działać turbina ?

 

Moim celem jest ustalenie czy mój wirus jest niskiej jakości, czy po prostu taki jest silnik bmw :)

Opublikowano

1.9 tdi przyspiesza plynnie ? :shock:

 

320d (seria) ma zdecydowanie bardziej plynna charaktrystyke (niema zadnego porownania) jedzie prawie od samego dolu (w moim odczuciu wstaje podobnie jak 1.9 tdi) do konca obr plynnie i dostojnie w przeciwienstwie do 1.9 tdi. To najlepszy diesel (charakterystyka) jakim jezdzilem ( porownujac zblizone pojemnosci)

Opublikowano
Witam! Posiadam E90 320D z wirusem.

 

Chciałbym się dowiedzieć jaką charakterystyke ma silnik 163 KM z seryjnym programem.

Czy przyśpiesza on płynnnie, podobnie jak np. auta z silnikiem 1.9 TDI grupy Vag, czy jednak w każdym 320D odczuwalny jest dość duży '' lag'' przed tym jak zacznie działać turbina ?

 

Moim celem jest ustalenie czy mój wirus jest niskiej jakości, czy po prostu taki jest silnik bmw :)

Ja mam 163 KM z seryjnym programem,i jak dla mnie przyspiesza on bardzo plynnie,nie odczuwam zadnego "laga" (co powinno byc chyba norma przy turbinie ze zmienna geometria :?:) Jestem tez w pelni zadowolony z osiagow,ale to juz indywidualna sprawa

Opublikowano

Dzieki wielkie za posty.

 

Moja 320D ma zrobiony program, ktory budzi sie dopiero od 2100 obrotow i jest to bardzo nie plynne :) po prostu nagle dostaje wielkiego kopa.

 

Domyslalem sie ze tak nie powinno byc i chce cos z tym zrobic.

Opublikowano
Masz wykres z hamowni? w watku o chiptuningu jest sporo wykresow tego silnika od forumowiczow, proponuje przejrzec i porownac sobie. Ja od siebie (mam ten sam silnik + chip) dodam ze moj budzi sie prawie od razu, od ok 1700-1800 obrotow; przed chipem (flotowe ograniczenie mocy 163-->150KM) tez sie w miare szybko podnosil.
Opublikowano

Hej, wykresu niestety jeszcze nie mam.

 

Mam tylko porównanie do jazdy A4 B6 1.9 TDI które były seryjne i w porównaniu do mojego ''mega'' płynnie przyspieszalo :)

 

Głównie chodzi mi o to, aby silnik brał już do dołu bo ten ''lag'' jest irytujący

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

ta turbina ma laga ... nie duzego ale ma . Nie wstaje tak szybko jak ta z 1.9 co jest podyktowane kilkoma czynnikami (m.in.wielkoscia turbiny - wkoncu 163km a nie 130). Pozatym.... 1.9 jest na PD a nie na CR, a PD akurat nieco poprawia reakcje na gaz . Zreszta ...VAG jest inaczej zestrojony. Ilosc uzytecznych obrtow jest mniejsza. Auta sa robione tak zeby dawaly kopa z dolu mimo ze na kresce oberwie. Wogole do 120km/h 1.9 sie fajnie rozpedza (2.0tdi tez ) potem mu zaczyna brakowac. - to tak z moich doswiadczen... jezdze/jezdzilem i "SkodaOOOO" i BMW .

 

Przyklad jezdzac A4 1.9TDI mam wrazenie ze lepiej przyspiesza niz 118d +virus , a na prawde przyspiesza gorzej .

Opublikowano
(flotowe ograniczenie mocy 163-->150KM) tez sie w miare szybko podnosil.

 

Zainteresowałes mnie tym - ograniczenie bylo zdaje sie tylko na papierze ?

Xdrive

Koder

Opublikowano
(flotowe ograniczenie mocy 163-->150KM) tez sie w miare szybko podnosil.

 

Zainteresowałes mnie tym - ograniczenie bylo zdaje sie tylko na papierze ?

 

Jak napisał dziqsek - to nie tylko na papierze. W Deutschlandii by nie przeszło :wink: Ograniczenie było na poziomie oprogramowania (w uproszczeni taki "chip" tylko w drugą stronę).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.