Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

 

świeci mi się kontrolka od poduszek - zgroza

 

inpa wskazuję za winowajcę napinacz pirotechniczny od strony kierowcy

 

wyjmowałem fotele - czyściłem kostki

napinacze sprawne (nabite i gotowe do swojego działania - tłoczki schowane)

 

i kasuje błąd inpą a ten ponownie wywala

 

co może być przyczyną ?

sama elektronika w napinaczy czy coś innego ?

 

zastanawiam się właśnie nad kupnem używanego napinacza (występuje wraz z zamykaniem pasów)

 

nie jest to drogie ale czy wymiana rozwiąże problem ??

gg5553463
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak to czyściłeś kostki psikałeś coś do nich ?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Jak to czyściłeś kostki psikałeś coś do nich ?

 

 

no przy napinaczu jest gniazdo do którego wpinana jest kostka - jest tam cieżko do tego się dostać więc wyjąłem fotel i przetarłem piny + psikłem odpowiednim środkiem do tych celów

gg5553463
Opublikowano
Witam,

standardowa usterka. Najprawdopodobniej przyciął się kabel od napinacza pasów, podczas zmieniania pozycji fotela. Najczęściej kabel się przycina, kiedy używa się windy - góra, dół. Do wymiany kabelek oznaczony numerem 1.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=61_1220&hg=61&fg=10

 

Pozdrawiam

 

 

też go podejrzewałem ale po wyjęciu fotela dokładnie mu się przyjrzałem i nie nosi on żadnych śladów otarć czy uszkodzeń

 

możliwe że by popękał w środku - wewnątrz izolacji ?

 

ile taki kabel w ASO może kosztować ?

czy może lepiej taki nabyć ze źródełka wtórnego szroty itp ?

gg5553463
Opublikowano

Ja Ci nie powiem czy on działa czy nie :) ale z doświadczenia wiem że to najczęstsza przyczyna usterki. Zobacz dokładnie czy nigdzie nie ma załamania, na początku od kostki pod fotelem a później gdzieś w okolicach plastikowego uchwytu na naboju. Dodatkowo sprawdź czy w kostce po fotelem wszystko gra. Na 90% to zapewne wina kabla. Koszt w ASO ~ 60 PLN

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Ja Ci nie powiem czy on działa czy nie :) ale z doświadczenia wiem że to najczęstsza przyczyna usterki. Zobacz dokładnie czy nigdzie nie ma załamania, na początku od kostki pod fotelem a później gdzieś w okolicach plastikowego uchwytu na naboju. Dodatkowo sprawdź czy w kostce po fotelem wszystko gra. Na 90% to zapewne wina kabla. Koszt w ASO ~ 60 PLN

 

Pozdrawiam

 

nie pomyślałem jak fotel miałem wyjęty

 

mogłem wziąć miernik i "przedzwonić" go ...eh teraz znowu muszę go wyjmować

dobrze że nie ma z tym dużo roboty

gg5553463
Opublikowano
Bez większych problemów zrobisz to bez wyjmowania fotela. Winda do góry i jazda. Wtyczka do napinacza jest zabezpieczona, musisz podważyć plastikową cześć wtyczki i wysunie się do góry, a później już tylko odłączenie
Opublikowano
Bez większych problemów zrobisz to bez wyjmowania fotela. Winda do góry i jazda. Wtyczka do napinacza jest zabezpieczona, musisz podważyć plastikową cześć wtyczki i wysunie się do góry, a później już tylko odłączenie

 

 

dla mnie to takie proste nie było - chyba za grube łapy mam i wolałem poświęcić 5 minut na odkręcenie fotela niż kostki sobie zdzierać i qurwować :mrgreen:

 

spoko - operacja banalnie prosta

zobaczymy co miernik pokaże na tym kablu

gg5553463
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam co może być przyczyną zapalania się kontrolki od poduch?? Zdarza się że kontrolka zapali się w jeździe i po kilku sekundach minutach zgaśnie. Czasami pali się od razu po zapaleniu.

 

Nie sprawdzałem jeszcze błędów w komputerze.

Opublikowano
No i jeszcze coś. Na desce rozdzielczej jest kontrolka od niezapiętych pasów bezpieczeństwa ale o ile dobrze pamiętam ona się nie pali jak pas jest niezapięty ale w 100% pewny nie jestem.
Opublikowano
No i jeszcze coś. Na desce rozdzielczej jest kontrolka od niezapiętych pasów bezpieczeństwa ale o ile dobrze pamiętam ona się nie pali jak pas jest niezapięty ale w 100% pewny nie jestem.

 

w standardzie ta funkcja jest wyłączona - jest tylko szybki test po przekręceniu kluczyka

tzn zapali się i zaraz zgaśnie

 

możesz sobie przeprogramować NCS Expertem żeby np się świeciła kiedy pasy nie zapięte i żeby buzer wył :)

 

 

ja wole jak nic mi nie brzęczy i nie razi kontrolka w gały

gg5553463

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.