Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Mysle, ze temat na czasie przy obecnych upalach :) Od dluzszego czasu, co jakis czas wyswietla mi sie zolta kontrolka od plynu chlodniczego, po prostu dolewam go do odpowiedniej ilosci i jezdze dalej (czasem mniej, czasem wiecej, roznie). Do wczoraj, gdy najpierw zapalila mi sie kontrolka, zatrzymalem sie, poczekalem az ostygnie troche, dolalem go doslownie wiekszego lyka i jade dalej. Po zatrzymaniu i zgaszeniu auta spod maski zaczal dobiegac dziwny swist, jakby powietrze ulatywalo pod cisnieniem i widocznie zaczal uciekac plyn chlodniczy, kropelkami ale ciagle. Poczekalem az przestygnie troche i musialem dojechac juz do garazu, jeszcze kilka km, odpalilem auto i nagle temp silnika zaczela zblizac sie do czerwonego pola, ostatkiem sil dojechalem do garazu, zgasilem auto, swist jak wczesniej i dym spod maski... Otworzylem maske i zauwazylem, ze wystrzelil odpowietrznik (?) przy zbiorniku do wlewu plynu chlodniczego i to z niego wydobywalo sie gorace powietrze pod duzym cisnieniem. Gdy tylko kupilem auto, ponad rok temu, po dluzszej trasie zapalila mi sie tez kontrolka od plynu, po zgaszeniu auta, caly plyn wywalilo pod auto, mechanik robil prawdopodobnie pompe wody. Obecnie szukam mechanika, ale u fachowcow ciezko z szybkimi terminami dlatego pisze tu, aby dowiedziec sie co moze byc przyczyna zagotowania plynu oraz jego wczesniejszych ubytkow oraz jakie czesci moga byc za to odpowiedzialne. Chlodnica, termostat? EGR wymienialem niedawno. Z gory dziekuje za pomoc, pozdrawiam!

Opublikowano

Objawy wskazują raczej na uszczelkę pod głowicą, a to nie jest ani tania, ani prosta sprawa.

Mam nadzieję, że się mylę.

--

pozdrawiam

nelson

Opublikowano

Uszczelkę wyeliminujesz robiąc test na obecność co2 w układzie.

Ty jeździsz długi czas z wyciekiem i go nie usuwasz i gotujesz non stop motor. Przez nieszczelność zapowietrza Ci się układ i w pewnym momencie przez zapowietrzony układ robi się duże ciśnienie, które ucieka przez najbardziej łatwą drogę. U Ciebie były to korki odpowietrzające. Czasami puchnie chłodnica, spadają węże z bloku, pęka zbiorniczek wyrównawczy.

Opublikowano
Te wycieki byly raczej niewielkie i rzadko sie zdarzaly dlatego troche bagatelizowalem sprawe, jednak na jesien i tak chcialem zrobic serwis ukladu chlodzenia. Dzis, gdy ogladalem auto juz przy zimnym silniku zauwazylem, ze plyn chlodniczy prawdopodobnie jest brudny, nie wiem czy to nie olej... Ocenilem to po kroplach, ktore zrobily sie po tym gdy otworzylem maske, z wczorajszego wystrzelenia odpowietrznika (kapalo z maty wygluszajacej, chyba ze to z niej powstalo zanieczyszczenie). Dodam rowniez, ze zdaje mi sie ze podniosl sie poziom oleju w silniku :/ niestety, ale chyba miesza mi sie olej z plynem chlodniczym. Czekam na sygnal od mechanika kiedy bede mogl podjechac na diagnoze, ale chyba slabo wyglada ta cala sytuacja.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak oleju przybywa i zaolejony płyn to diagnoza już postawiona niestety. Rozumiem, że nie jeździsz już tak? :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

U mnie w 330d też była walnięta uszczelka pod głowicą - Tobie radzę samochód odstawić do warsztatu, bo jeżdzenie z walniętą uszczelką skończyć się może koniecznością spawania lub wymiany głowicy + uszkodzenia innych części związanych z przegrzewaniem silnika

 

Ja za robociznę + części przy wymianie uszczelki zapłaciłem 2200zł

Opublikowano

W klekotach czasami podnosi się olej bo miesza się z olejem napędowym.

Zrób test i będzie wszystko jasne. Bez testu nie oddawał na robotę UPG. Nie kopci nic? Nie puszcza chmury białej pary?

Opublikowano

ja bym zmierzył ciśnienie w cylindrach i bedzie jasne :8) sprawdz czy nie ma olejowych "kulek" w płynie chłodniczym, czy olej sie nie robi jak kawa z mlekiem i tak jak kolega napisał czy nie kopci na biało parą. I pozostaje sie modlić zeby to nie uszczelka...

Ps. Nie przegrzałeś silnika jak ci temp. skoczyla?

Opublikowano
Auto u mechanika, pierwsza diagnoza popuszcza zbiorniczek ten przy wlewie plynu do chlodnicy, jednak po dokladniejszych ogledzinach okazalo sie, ze pekl jakis wezyk. Oczywiscie auto po wystrzeleniu odpowietrznika zostalo odstawione do garazu i zrobilo na nastepny dzien tylko kilka km do mechanika. Nie bylo tez mozliwosci przegrzania silnika, gdyz wskazowka od temp nie doszla nawet do czerwonego pola zanim zgasilem auto (akurat bylem w poblizu garazu). Co do podwyzszonego poziomu oleju... Mechanik powiedzial ze olej wyglada w porzadku i nie mam powodow do niepokoju. Ogolnie wiec wychodzi na to, ze byla to drobnostka, nie taki diabel straszny ;) zobaczymy jeszcze jak odbiore auto w poniedzialek, zobacze co i jak, pogadam z mechanikiem i wtedy moze bede mogl cos wiecej powiedziec, bo na razie to tylko rozmawialem z nim przez telefon i z grubsza wyjasnil mi sprawe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.