Skocz do zawartości

Jakie audio zamiast standardowego w F10?


Zodiac

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 128
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wzmacniacz leci chwilowo na 50% mocy chce dobrze wygrzać głośniki, a później go zamierzam podkręcić. Tyłu zbytnio nie odczuwam, ale... Siedzę z przodu z bananem na ustach. Szczerze mogę polecić Gladena. Opakowanie od wzmacniacza mam jak chcesz to sprawdzę co to za cudo.

 

Nie ma potrzeby ustawiania czułości w taki sposób, który ograniczy już tera potencjał systemu. Po prostu przez początkowe 30-40 godzin należy z rozsądkiem traktować pokrętło głośności.Choć oczywiście po tym okresie mogą być potrzebne/zalecane drobne korekty. Nie musisz szukać pudełka, bo instaluję wzmacniacze tej firmy i są mi znane. Chodziło mi bardziej o pozyskanie informacji na temat tego czy to nie jest jakiś Hertz czy Magnat. No to zadowolenia z grania życzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odświeżam temat.

 

Mam w swoim f11 standard stereo. Chciałbym to troszkę poprawić bo nie gra najlepiej. Głównie zależy mi na tym aby mieć troszkę więcej basu i tonów wysokich. Chciał bym dorzucić głośniki basowe pod fotele i głośnik średnio i wysoko tonowy na podszybie. No i może jeszcze wysokie tony w trójkąty w drzwiach o ile znajdę plastiki z miejscem na nie. Mam odnośnie tego kilka pytań. Czy wiązka w BMW jest standardowa i mam wszędzie wyprowadzone kable z kostkami czy nie? Czy muszę przerabiać wiązkę? Czy jak bym kupił oryginalny wzmacniacz od professional stereo to wystarczy tylko powpinać istniejące kostki czy trzeba robić nową instalację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja też podepnę się do tematu. Mam standardowe audio w swoim F10 (produkcja 11/2011 jakby co), jeździłem też z HiFi. Różnica kolosalna, a dużo tras robię i lubię słuchać swojej muzyki (niestety głównie zgrane mp3 na dysk w samochodzie).

 

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że upgrade jest możliwy. Natomiast nie jestem znawcą tematu i mam zatem kilka pytań. Czy upgrade oznacza, że będę musiał np. w bagazniku posiadać dodatkowy wzmacniacz?

Czy jest możliwość dokonania upgrade'u w sposób nieinwazyjny? Nie chcę dodatkowych klamotów typu wzmacniacz czy tuba basowa w bagażniku. Chciałbym jednak wzbogadzić audio, bo w tej chwili to rzeczywiście głównie nadaje się do radia i telefonu. Czy jest za tem realna szansa na lepszy dźwięk (lepszy nie znaczy od razu audiofilski) poprzez wymianę standardowego wyposażenia? Samo rozbieranie połowy samochodu chyba można przeżyć. Na jaki wydatek trzeba się przygotować? Za 2000 zł zleciłbym to jeszcze dzisiaj, za więcej musiałbym się 5 razy zastanowić czy aż tak mi na tym zależy. Proszę, powiedzcie kilka słów w tym temacie :)

 

Witam

Pytanie z innej beczki, jak wyczaić po numerze vin jakie audio jest w samochodzie (F10)? Jeżeli nie ma wpisu po rozszyfrowaniu numeru vin to znaczy, że jest zwykłe audio?

pozdrawiam

 

Tak. Przykładowo ten HiFi (nie Pro) ma oznaczenie: 676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Jeżeli chcesz to wykonać w możliwie najprostszy sposób, to możesz rozpocząć od instalacji zestawu dedykowanego - http://sklep-car-audio.pl/217-one-201-bmw.html . Już uda się uzyskać wyraźną poprawę brzmienia po tak prostym zabiegu. Jeżeli jednak dopuszczasz przeznaczenie większego budżetu, to warto pokusić się o opcję ze wzmacniaczem. Wcale nie musi się walać w bagażniku - http://www.automelodia.pl/realizacje/bmw/127-bmwf10-caraudio-5 .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź! No takie bezinwazyjne w montażu to jest dokładnie to co bym chciał. Cena też jest ok, ale martwi mnie jedna rzecz. To dotyczy tylko nagłośnienia z przodu, a z tyłu zostaje takie jakie było? Nie będzie wtedy dziwne efektu i nie skończy się tym, że zaraz będę musiał dokupić podobny zestaw na tył?

 

Swoją drogą montowałeś może to? Jaka jest poprawa? Które pasma przede wszystkim grają lepiej? Jeżeli porównałbyś taki zestaw z zestawem montowanym seryjnie w samochodzie w wersji HiFi to jak to wypada? Tzn. nie pamiętam dokładnie nazwy, ale BMW daje 3 opcje audio: standard, lepsze i najlepsze. Jeździłem kilka miesięcy tym zestawem środkowym i byłem bardzo zadowolony. Osiągnę coś podobnego dzięki temu?

 

 

PS. A jak to wygląda własnie w seryjnych zestawach z lepszej półki? Gdzie jest wzmacniacz wtedy montowany? Bo przecież nie w bagażniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaki efekt chcesz osiągnąć końcowy, ale jeżeli już inwestujesz, to dorzuć wzmacniacz -będzie niewidoczny montować można go za tapicerką w okolicach nadkola.

Brzmienie jest naprawdę mega założyłem Gladena na przód a na tył głośniki Morela.

 

efekt końcowy... banan na ustach :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawą każdej instalacji jest system przedni. W oparciu o niego budujesz instalację i całą sceną przed sobą. Do tego uzyskiwana efektywność jest na tyle duża, że nawet dla pasażerów z tyłu jest ok. Wnętrze samochodu, to pomieszczenie o małej kubaturze. Nagłośniłem dziesiątki tych samochodów i tylko jeden z klientów stwierdził, że jednak potrzebuje również coś z tyłu. W mojej ocenie jest to zbędne.

Montaż samego systemu bez wzmacniacza zbliża instalację poziomem brzmienia do wersji HiFi (występują: Stereo, HiFi, Top Hifi). Są osoby, którym to wystarcza i można od tego zacząć. Jednak po dołożeniu wzmacniacza dobrej klasy zyskujemy już naprawdę bardzo fajnie brzmiący system. Szczególnie polecam ten http://sklep-car-audio.pl/294-mosconi-gladen-one-804.html . Jeżeli za drogo, to w klasie niżej ten - http://sklep-car-audio.pl/541-gladen-fd-75c4.html . Poprawa jest w całym zakresie. Szczególnie jak masz fabrycznie najniższy wariant. Poprawiają się również inne aspekty brzmienia takie jak dynamika czy detaliczność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

batonx ma rację ja mam pod wzmacniacz wpięty tylko przód na tyle włożyłem też głośniki ale mogłem ich nawet nie ruszać. Cała scena to przód chyba, że chcesz mocny bas wtedy warto założyć tubę i podłączyć ją przez osobny wzmacniacz.

Efekt wow daje i tak przód. Mam Gladena i śmiga przyzwoicie bez porównania z hi fi o stereo nie wspominając. Zresztą zobacz po wyjęciu jak głośniki fabryczne wyglądają. Chińszczyzna ciężka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to super. Teraz robić nie bede, bo za miesiąc chyba garazuję samochod do konca zimy z racji wyjazdu poza europę, ale jak wrócę na wiosne to w zależności od zasobów zacznę update. Przód poprawie, nad wzmaniaczem sie zastanowie w ramach srodkow. Troche martwi mnie inwazyjnosc montażu i rozbiórka całego samochodu, ale same glosniki to rzeczywiscie raz dwa sie ogarnie po powrocie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbiera się tyle co nic. Progi mają bardzo solidne spinki. Tapicerki drzwi też nic na tym nie ucierpią. Wystarczy mieć głowę na karku i auto tego nawet nie odczuje. Pracuję przy gwarancyjnych BMW i śladu nawet nie ma. Różnica to zupełnie inny system audio.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz o dokładaniu wzmacniacza? wtedy to chyba trzeba całe poszycie ściągać, no i z linku co podałeś z zakopanego, to przecież wjeżdza się w bagażnik jednak.

No chyba, że mowa o wymianie samych głośników, ale wtedy nie wiem po co progi ściągać? Bo tapicerka drzwi to już raczej problemem w demontażu nie jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator masz w bagażniku, więc zasilanie prościzna. Wyciągnięcie tego "schowka", w którym jest wzmacniacz, to też żadna filozofia. Chyba, że ma się wersję LCI, to w ogóle go nie ma, bo to było chyba opcjonalne wyposażenie i wtedy robi się tak - http://www.automelodia.pl/realizacje/bmw/133-bmwf10-caraudio-6 . Demontujesz progi i jak chcesz poczciwie położyć okablowanie sygnałowe, to również "navi", ale to też się bardzo prosto robi. Przejście z kablami do drzwi też jest łatwe jak się wie jak to zrobić. Reszta jak przy wymianie samych głośników. Rozbieram sporo samochodów i BMW należą do najbardziej przyjaznych. Może F15 ma trochę mniej standardowe rozwiązania. Jednak cała reszta na jedno kopyto. Położenie całości, to dopiero połowa drogi. Trzeba jeszcze wiedzieć jak z tego wszystkiego stworzyć dobrze brzmiący system. Oczywiście nic na siłę oczywiście. Można przyprowadzić do mnie ;).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli osiągnę brzmienie porównywalne do HiFi poprzez wymianę samych głośników (wtedy kabli nie muszą w ogóle zmieniać, tak?) to raczej to mi wystarczy do szczęścia. Miałem HiFi przez kilka miesięcy i jakość dźwięku była zadowalająca. A przynajmniej na tyle, że widzę różnicę w cenie 2000 zł, a 4-5 tysięcy zł :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli osiągnę brzmienie porównywalne do HiFi poprzez wymianę samych głośników (wtedy kabli nie muszą w ogóle zmieniać, tak?) to raczej to mi wystarczy do szczęścia. Miałem HiFi przez kilka miesięcy i jakość dźwięku była zadowalająca. A przynajmniej na tyle, że widzę różnicę w cenie 2000 zł, a 4-5 tysięcy zł :-)

 

Zamknąłem się w kwocie 3 tyś z kawałkiem ze wzmacniaczem i szczerze warto było -miałem stereo, naprawdę nicość technologiczna jeżeli chodzi o jakość membran itd.

Samo podłączenie w nic nie ingeruje jak pisał batonx zdjęcie listew i wszystko puszczasz po podłodze, a przy tylnym nadkolu pod tapicerką masz piękne miejsce na wzmacniacz i podpinasz go do akumulatora praktycznie bez żadnej grzebaniny i inwazji polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja niebralbym gladena, wolalbym doplacic i zrobic audio system. gladen jest na poziomie HIFI.

a najlepiej, jezdze w 99% sam i muzyka jest tylkko dla manie to procesor dziweku, przerobka drzwi pod zestaw 2 drozny, bo z tych subow nawet najnowszych audio system to kupa cala (testowalem rózne suby pod fotelami i jakos za slabo - jednak musi byc cos z tylu tak 500w rms. te z przodu niby maja razem po 200-300w rms ale tego sie nie czuje). i do tego subwoofer w bagazniku. w kazdym razie zaden 3 drozny bo z tym subem pod fotelem to kicha. i oczywiscie wygluszenie auta co kosztuje po taniosci okolo 1000zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Witam.

 

Temat dotyczy x3 f25 ale mam nadzieję, że mi doradzicie. Zmieniłem u siebie ostatnio fotele na pełną elektrykę razem z boczkami gdzie na osłonie głośnika widnieje napis harman/kardon. Oczywiście wpadł mi do głowy pomysł aby od razu zmienić audio (teraz mam podstawowe audio 2głośniki w przednich i tylnych drzwiach oraz 2 suby pod fotelami).

 

Moje pytanie brzmi, czy lepiej kupić używany dedykowany do f25 zestaw harmana (głośnik średniotonowy, tweeter oraz sub) czy zestaw Gladen one 201 (głośnik średniotonowy, tweeter oraz sub). Oczywiście w przyszłości zestaw byłby podłączony do wzmacniacza, w przypadku harmana byłby to oczywiście harman, a w przypadku Gladena byłby to Mosconi 120.4 lub 80.4.

 

Ma ktoś z Was porównanie jak grają zestawy i mógłby mi pomóc w wyborze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Odświeżam temat.

 

Mam w swoim f11 standard stereo. Chciałbym to troszkę poprawić bo nie gra najlepiej. Głównie zależy mi na tym aby mieć troszkę więcej basu i tonów wysokich. Chciał bym dorzucić głośniki basowe pod fotele i głośnik średnio i wysoko tonowy na podszybie. No i może jeszcze wysokie tony w trójkąty w drzwiach o ile znajdę plastiki z miejscem na nie. Mam odnośnie tego kilka pytań. Czy wiązka w BMW jest standardowa i mam wszędzie wyprowadzone kable z kostkami czy nie? Czy muszę przerabiać wiązkę? Czy jak bym kupił oryginalny wzmacniacz od professional stereo to wystarczy tylko powpinać istniejące kostki czy trzeba robić nową instalację?

 

Może ktoś odpowiedzieć na to zadane już pytanie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zmiana na hi-fi to duży problem i ew koszt? Bo myśle że by mi wystarczyło.

W ogóle standard ma jakiś wzmacniacz i woofery w podłodze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.