Skocz do zawartości

330D - fatalnie falujące obroty FILM proszę o pomoc


gtx79

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam duży problem z moją Bunią. Dzisiaj zaczęła robić tak:

http://www.youtube.com/watch?v=QXhxVwBq8a8

Wcześniej występowało falowanie obrotów pomiędzy 700-900 i jak wyczytałem na forum może to być problem z "podgrzewaczem płynu chłodzącego" i inne... ale coś takiego?! Przejrzałem kilkadziesiąt stron na forum i identycznego problemu nie znalazłem. Jeżeli macie jakieś sugestie bardzo proszę o pomoc.

kilka informacji:rocznik 2000, klima automatyczna, bez webasto, silnik M57, touring, dzieje się tak nie zależnie czy silnik ciepły czy zimny

 

Jeżeli ktoś wie co zrobić mogę podjechać i zostawić auto "do roboty" jestem z Jaworzna, zależy mi na czasie bo 19 sierpnia wyjeżdżam na urlop a bez auta jestem uziemiony. Nie chciałbym się też za bardzo spłukać przed urlopem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ciśnienia CR, ewentualnie zawór regulacji CR. Tak czy siak trzeba podpiąć kompa i sprawdzić błędy bo na 100% coś się zapisało.

 

Kolego yoshimura01 chyba masz rację. Byłem u fachowca, który podpiął kompa i ciśnienie skacze jak fix. Komputer niestety żadnych błędów w tym temacie nie wyrzucił. Autko zbiera się ładnie ma natomiast problem z utrzymaniem ciśnienia niższego. Pytanko czy można jakoś stwierdzić czy to czujnik, czy zawór, czy tylko doświadczalnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, dziwne że nic się nie zapisało w DDE. Odpiąć wtyczkę czujnika ciśnienia CR w czasie pracy. Jeśli silnik zacznie pracować równo to można podejrzewać uszkodzony czujnik. Jeśli falowanie będzie stale występować to uszkodzeniu uległ zawór CR w pompie wysokiego ciśnienia CR.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa podprogowa, która już się kończy (mocno buczy) mimo wszystko trzyma idealnie ciśnienie. Na wolnych nie spada poniżej 4 bar, pod obciążeniem też łądnie trzyma.

Przy WOT nie ma najmniejszych problemów z ciśnieniem na szynie CR. Ciśnienie ładnie szybko wstaje i cały czas utrzymuje się na zadanym poziomie.

Problem występuje jedynie na wolnych obrotach i podczas jednostajnej jazdy.

Momentami ciśnienie potrafi skoczyć na czujniku z np. 400 do 900 bar (rzadko), z reguły w granicach 100bar.Czuć wtedy mocne szarpanie.

Tu pytanie praktyczne, czy zepsuty regulator na pompie może powodować tak spore skoki ? Szkoda wymieniać na ślepo bo czujnik ciśnienia i zawór na pompie tani nie jest.

Najdziwniejsze jest, że sterownik nie rejestruje żadnego błędu związanego z ciśnieniem paliwa, a stare inne błędy były zapisane sprzed 40tyś km.

Reszta odczytów jak najbardziej ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście zawór CR jeśli ma uszkodzenie uszczelnienia to będzie powodował takie piki ciśnień. Kolega miał przypadek, że pękł o'ring tego zaworu i oczywiście objawy to "huśtawka" obrotów itd itp. A nie możecie podmienić czujnika gdzieś na szrocie?? Poniżej fotka uszkodzenia o'ringu zaworu CR w E39 530d M57

http://images62.fotosik.pl/49/fd3d440ec952605dmed.jpg

 

W tym momencie pomyślałem również o układzie EGR, który swoją niesprawnością może zaburzać pracę układu - zadusza silnik. Warto sprawdzić czy po odpięciu wężyka wahania obrotów dalej będą występować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, no to jeśli tak wygląda temat to na pewno coś z układem regulacji ciśnienia CR. Tylko tak jak wspominałem wcześniej warto podmienić czujnik CR, bo to od niego zależy otwarcie zaworu CR. Jeśli ten ma jakieś dziwaczne przebicia to będzie otwierał/zamykał zawór i będą stale takie objawy :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie sytuacja jest nieco inna, natomiast podepnę się pod temat:

 

W sytuacji, kiedy dojeżdżam np. do świateł, wyhamowuję i pod koniec wrzucam luz (jeszcze się tocząc), to często obroty schodzą mi poniżej normalnych dla biegu jałowego. Dzieje się to przez chwilę, może 1-2 sekundy, po czym wracają do normalnych dla biegu jałowego. Cały cykl powtarza się 2-3 razy. Miał ktoś podobny przypadek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym obstawial wlasnie ten czujnik na szynie CR, sam sie borykam z tym problemem, od czasu do czasu go czyszcze i jezdze dalej, i nawet mysle jakby go lepiej zabezpieczyc, bo psykam mu tam srodkiem do czyszczenia stykow, ale od nagrzewania sie wyparowywuje on i znowu zaczyna sie wahanie obrotow.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Już po problemie. Przyczyna była bardziej prozaiczna niż się wydawało... skąd inni użytkownicy forum mają wiedzieć że jakiś tuman nie wymieni przez 2 (albo więcej) lata filtra powietrza!?! :duh: W tamtym roku nie wymieniłem bo miałem starcie z latarnią, a w tym miałem wymienić ale jakoś nie wymieniłem :mrgreen: Filtr wyglądał gorzej niż z odkurzacza :mad2: Nic nie mam na swoją obronę niestety.

Silnik nie dostawał powietrza i po prostu się dusił..! Komputer nie dawał znaku o usterce bo jej nie było!(czujnik i zawór ok). W samochodach przyszłości będzie kontrolka "TUMANIE WYMIEŃ FILTR POWIETRZA BO SIĘ DUSZĘ" a auto po prostu nie ruszy z miejsca, albo filtry będą się same wymieniały :mad2:

Mimo wszystko dzięki za pomoc szczególnie koledze rafalb33 i yoshimura01.

 

:mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:

Człowiek uczy się całe życie, a i tak głupi umiera

Paulo Coelho

:mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh :wink: spoko Kolego, nie ma co tak brać do siebie, bo każdemu się może przydarzyć. Ale trop miałem jak najbardziej w stronę niesprawności układu dolotowego, tj:

W tym momencie pomyślałem również o układzie EGR, który swoją niesprawnością może zaburzać pracę układu - zadusza silnik.

 

Pozdrawiam i szerokości :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.