Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie,

 

Mam pytanie odnośnie ciśnienia doładowania w BMW 325d 3.0d 197KM 2007r. Otóż auto jeździ ok, nie ma błędów w silniku i generalnie nic się nie dzieje, jednak znajomy diagnozował mi ją DISem z głowicą i powiedział, że ciśnienie doładowania powinno być w okolicy 2000-2200 mbar a jest tylko 1300-1400, test przeprowadzany na postoju, auto samo dodawało gazu. Czy taki pomiar jest miarodajny i czy mam się martwić o turbinę lub coś jeszcze?

Samochód nie bierze oleju, nie ma braku mocy, jest bardzo dynamiczne i pracuje równo. Proszę o rady doświadczonych użytkowników/mechaników.

 

Z góry dziękuję.

Opublikowano

Turbo to raczej sie testuje podczas jazdy, na postoju nie napompuje raczej fo wartości zadanej..

 

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

..pasja to moje życie..
Opublikowano

jezeli nie ma braku mocy to sie czym prejmujesz?

jak by bylo za slabe doladowanie to auto napewno by oslablo..

 

a odnosnie za niskiego parametru.

to bylo cos grzebane w turbo? moze trzeba wyregulowac sztange?.

 

ale jak nie czujesz ze auto jest slabsze to 99% jest wszystko ok. IMO.

 

pozdrawiam

Opublikowano

Nic nie było kombinowane, auto ma oryginalny przebieg 240k km i nigdy turbo nie było wymienione, jest oryginalne. Jedynie ostatnio został wymieniony kolektor ssący, bo trochę przeciekał. Po zdjęciu klapki wyglądały ok, ale i tak kupiłem nowy.

 

Generalnie interesuje mnie jak bardzo miarodajny jest pomiar w DISie. Słyszałem, że najlepiej test robić podczas obciążenia.

Opublikowano
Słyszałem, że najlepiej test robić podczas obciążenia.

 

Turbo musi mieć czas na zbudowanie ciśnienia ... bez zapiętego biegu gdy jedyne obciążenie dla silnika stanowi wyłacznie jego bezwładność turbo nie ma czasu na zadziałanie zgodne z założeniami programu silnika ... Chcesz zrobic prawidłowy pomiar to minimum 3-ci bieg aby wynik był miarodajny a najlepiej 4 i wyżej.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

I właśnie o takie konkretne odpowiedzi mi chodziło. Dzisiaj przejadę się z INPĄ i sprawdzę doładowanie podczas jazdy.

 

Dzieki.

Opublikowano

Ok, więc zorbiłem test w INPIE, test na 3 biegu od 1300 rpm do odcięcia, pełen but. Ta ostrzejsza jazda zaczyna się od ok. 2 minuty.

Sorry, za małą ilość klatek, filmik chodzi trochę wolno, ale to daje pogląd, że turbinka ładuje chyba ładnie. Co o tym sądzicie?

 

Opublikowano

To się nazywa szukanie dziury w całym, bez urazy :D

 

Jednak do rzeczy. W lewej kolumnie masz wartości zadane przez komputer (SOLL) oraz zmierzone (IST). Jak widać, pokrywają się. Wtryski też jeszcze okej, jednak w pewnym momencie korekty lekko się rozjeżdżają. Silnik pracował wtedy na biegu jałowym, bo wartości wyglądają jakbyś zrobił pomiar na postoju i pewnym momencie ruszył z butem w podłodze - zgadza się?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Tzn co, pomiar jest ok?

 

Te korekty wtrysku to na poczatku byly w trakcie jazdy, na samym koncu juz jak stałem w garażu. Tzn. od piątej minuty stoję w garażu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.