Skocz do zawartości

E60/61-jak rozpoznać różnice pomiędzy 530d a 535d?


jarzębina

Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam się do zakupu 535d z rocznika 04-05. Jak po pierwszych oględzinach silnika rozpoznać czy to 530 czy 535d? Jak wiadomo jest wielu magików, którzy piszą niestworzone rzeczy przy sprzedaży samochodu. Zadaje to pytanie , gdyż nie jestem specjalistą w tej dziedzinie. Czy to różni się tylko turbiną? Czy czymś jeszcze?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojemność ta sam

535 dwie turbiny spalanie na pewno większe i droższe koszty utrzymania. Tym bardziej, jak coś zacznie się psuć

ja na jakieś aukcji widziałem 535 a po rozkodwaniu Vinu okazało się że to 530 :shock: i jeszcze Anglik.

W sumie po chipie 530d moc może być podobna moc co w 535

Sam myślałem o 535 ale do 58 tys chyba nic konkretnego raczej się nie ogarnie i podbno są bardziej awaryjne niz 530

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszy rzut w 535d jet duża obudowa filtr powietrza po lewej stronie . W słabszych dieslach nie ma tej obudowy.
sprzedam części do bmw M5 03.2007r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojemność ta sam

535 dwie turbiny spalanie na pewno większe i droższe koszty utrzymania. Tym bardziej, jak coś zacznie się psuć

(...)

W sumie po chipie 530d moc może być podobna moc co w 535

Sam myślałem o 535 ale do 58 tys chyba nic konkretnego raczej się nie ogarnie i podbno są bardziej awaryjne niz 530

 

535d więcej pali i ma droższe elementy eksploatacyjne (hamulce!). Co do awaryjności, to znajomi mechanicy ze Stando BMW mają dokładnie przeciwne zdanie do tego co "podobno" słyszałeś. W obu przypadkach koszty utrzymania mogą być niemiłą niespodzianką po przesiadce z E46 czy E39 i spalanie jest tu najmniejszym problemem.

 

W sumie po chipie 530d moc może być podobna moc co w 535

A 535d po chipie moze mieć jeszcze więcej, nie wspominając o dużo lepszej charatkerystyce - mniejszy turbo lag i większy moment przy niskich obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to różni się tylko turbiną? Czy czymś jeszcze?

Twin-turbo łatwo znajdziesz po lewej stronie silnika - turbiny są oczywiście dwie, umieszczone jedna nad drugą. Inna jest obudowa filtra powietrza - w 535d jest to duże sześcienne pudełko z przodu po lewej (takie samo jest w 550i). Inny jest kolektor wydechowy i sporo innych częsci, ale to już nie tak łatwo dojrzeć.

535d: http://5series.net/info/options/engines/my2004_535d/1.jpg

530d: http://5series.net/info/options/engines/my2006_530d/1.jpg

 

Poza tym jeśli sprzedawca wzbudza aż takie wątpliwości, to ja zrezygnowałbym z zakupu. Okazyjne egzemplarze mogą być bardzo kosztowne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Inna jest obudowa filtra powietrza - w 535d jest to duże sześcienne pudełko z przodu po lewej (takie samo jest w 550i)...

...oraz 520d :wink: ,dla scislosci po prawej stronie a nie po lewej :|

 

Tak, technicznie rzecz biorąc po prawej. Jednak łatwiej wytłumaczyć przyjmując konwencję "po lewej patrząc na silnik po otwaciu maski".

 

Sugerujesz, że ktoś może chcieć opchnąć poliftowe 520d z N47 jako przedliftowe 535d? W sumie nie wiem, u nas może handlarze już i takie rzeczy potrafią :lol: Tak czy inaczej te silniki trudno pomylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz 535d i w M-pakiecie to musisz brać pod uwagę dwie zasadnicze sprawy;

-hamulce

-zawieszenie (konkretnie amortyzatory)

 

Ja 2 miesiące temu zmieniłem hamulce przód i tył w mojej 535d i roznica w cenie w porównaniu do 530d jest znacząca.

Po rabacie,dosyć sporym zapłaciłem za to plus minus 3500 PLN.

Amortyzatorow jeszcze nie zmieniłem ale cena w granicy 1500-1800 zł na przód.

Reszta jak w 530d,

Oleje,filtry itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz coś więcej o 535 napisać tzn jak z nią jest w stosunku do 530? boje się że z 535 nie poradziłbym Sobie finansowo

 

Z własnego doświadczenia z przesiadki z e39 3.0d:

 

Eksploatacja /filtry, oleje i takie tam/ podobne kwoty

Spalanie - wyższe ale za to fan z jazdy rekompensuje wszystko :norty: :norty: /a po wirusie mega banan :mrgreen: /

 

Jeżeli chcesz 535d i w M-pakiecie to musisz brać pod uwagę dwie zasadnicze sprawy;

-hamulce

-zawieszenie (konkretnie amortyzatory)

 

Ja 2 miesiące temu zmieniłem hamulce przód i tył w mojej 535d i roznica w cenie w porównaniu do 530d jest znacząca.

Po rabacie,dosyć sporym zapłaciłem za to plus minus 3500 PLN.

Amortyzatorow jeszcze nie zmieniłem ale cena w granicy 1500-1800 zł na przód.

 

Co do hamulców to czekają mnie klocki tył ale na szczęście resztę wymienił poprzedni właściciel przed sprzedażą w ASO :lol:

Trzeba jednak dodać że hamulce odpłacają się naprawdę za swoją cenę mega skutecznością porównując do seryjnej 530d.

I amorki też przednie wymienił :cool2:

 

Jak bym teraz szukał dla siebie kolejnej e60 to tylko 535D:))

 

Pozdro

 

Oli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz 535d i w M-pakiecie to musisz brać pod uwagę dwie zasadnicze sprawy;

-hamulce

-zawieszenie (konkretnie amortyzatory)

 

Ja 2 miesiące temu zmieniłem hamulce przód i tył w mojej 535d i rożnica w cenie w porównaniu do 530d jest znacząca.

Po rabacie,dosyć sporym zapłaciłem za to plus minus 3500 PLN.

Amortyzatorow jeszcze nie zmieniłem ale cena w granicy 1500-1800 zł na przód.

Reszta jak w 530d,

Oleje,filtry itd...

 

czy 3500 pln to cena za same klocki w m-pakiecie czy razem z tarczami bo troszke mnie to przeraziło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ja gdzieś napisałem,ze 3500zl to same klocki?

Napisałem ze komplet!!!

 

Pieczek nie denerwuj się bo to szkodzi :lol: nie miałem zamiaru zwracać Ci uwagi tylko raczej potwierdzić koledze co miałeś na myśli.

 

A tak z ciekawości to poszperałem po alledrogo i są już Zimmermanny nawiercane do 535D. Ciekawe jak z jakością i czy nie będą się chciały wypaczyć :))

 

pozdro

 

Oli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twin-turbo łatwo znajdziesz po lewej stronie silnika - turbiny są oczywiście dwie.

 

Twin-turbo to on sobie może i znajdzie w E60 po lewej stronie silnika ale na pewno nie w 535d. :)

 

mmw jak będzie stał z przodu auta i patrzał pod machę to faktycznie będą turbawki po lewej :norty:

 

Pozdro

 

Oli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... więc jak coś jest małe i duże to nie może być bliźniacze. ;) No ale ważne, że już wiesz co miałem na myśli.

 

Bo to są bliźniaki dwujajeczne :norty: :norty: :norty: ale ojciec znany i ten sam :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałbym się dowiedzieć czy do 530 mogę fizycznie zamontować dodatkową turbinę. czy fizycznie jest na to miejsce. może głupie pytanie ale jestem ciekaw .

wszystko sie da... kwestia ile to bedzie kosztowac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że 535d ma zupełnie inne obie turbosprężarki niż 530d. Cała operacja nie ma ekonomicznego sensu.

 

Nie tylko turbawki są inne garret i KK ale wiele innych części i popieram MMW że mało ekonomiczne to jest rozwiązanie.

 

Właśnie sprawdziłem na BMWFANS.INFO że to są kompletnie inne silniki nawet porównując już z nowszym silnikiem M57N więc chyba nie bardzo jest taki manewr sensowny i opłacalny.

 

Pozdro

 

Oli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.