Skocz do zawartości

[E90] Temperatura silnika (N52B30 - 3.0 benzyna), 2006, USA


qwert6668

Rekomendowane odpowiedzi

Borykam się ostatnio z problemem - auto zagrzało się parę razy podczas szybkiej jazdy autostradą. Wyglądało to mniej więcej tak, że po powiedzmy 10 min jazdy z prędkością 140/150 zaświeciła się pomarańczowa kontrolka temperatury silnika, pomimo, ze zwolniłem do 80, po kolejnych 10 - 20 sekundach kontrolka wyświetliła się na czarwono. Po wystudzeniu okazuje się że brakuje 1.3L płynu chłodniczego.

 

I tak stało się już 3 razy.

 

Zacząłem badać sprawę, dotarłem do ukrytego menu, włączam je teraz na 07 TEST KTMP: xxx°C (temperatura silnika) za każdym razem gdy jadę gdzieś dalej niż do sklepu. Okazuje się, że auto zazwyczaj pracuje w zakresie temperatury 92 - 107 stopni. Kiedy temperatura dochodzi do 107 nastepuje szybki spadek (10 - 20sek) zazwyczaj gdzieś w okolice 92 - 99.

 

Teraz pytania:

1. Czy opisana temperatura pracy jest poprawna

2. Co dokładnie dzieje się kiedy "nagle" przy 107 stopniach temperatura szybko spada (wentylator? coś jeszcze?)

3. Co sprawdzić, w związku z gotowaniem autostradowym

 

Z góry dzięki.

KRS

Teoria jest wtedy gdy wiesz wszystko, a nic nie chce działać.

Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa, a nie wiesz dlaczego.


Ja łącze teorię z praktyką. Nic mi nie działa i nie wiem dlaczego !?

(moje pięć) (moje trzy tbd)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź błędy i zrób test elektrycznej pompy wody programem przez ObdII. Ona jest później po przełączeniu termostatu na długi obieg odpowiedzialna obrotami za utrzymanie temperatury

 

Wysłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

Edytowane przez lysy_23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o nagły spadek temperatury ze 107 w dół do najpewniej włacza się wentylator. NIe wiem dokładnie jak to jest rozwiazane, czy obroty wentylatora rosną maleja liniowo czy ma np dwa biegi (dwie predkości obrotowe). Z tego co wiem to przy silnikach benzynowych 100-105 st to chyba w miare norma.

 

Skupiłbym sie na twoim miejscu na problemie braku płynu w układzie chłodzenia, czy nie ma jakiegoś wycieku, czy nie bedzie dalej ubywało. Możesz sprawdzić też termostaty czy otwieraja się przy właściwej temperaturze. Z tego co wiem to w silnikach benzynowych jest jakiś wpływ elektryki na otwarcie termostatu. Ale tu może ktoś bardziej obcykany w benzynkach się wypowie

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 3-litrowych benzynach, zamontowany jest elektroniczny termostat zarządzany przez komputer. W czasie spokojnej jazdy zwiększa punkt otwarcia (większa temperatura - mniejsze opory wewnętrzne silnika), natomiast przy ostrej otwiera się wcześniej (aby nie przegrzać silnika). Nie jest on stały - dlatego zamiast temperatury silnika, BMW zamontowało wskaźnik temperatury oleju aby użytkownicy nie panikowali na zapas.

 

Przegrzewanie silnika to w 90% problem z elektryczną pompą wody. Najpierw ma problemy tylko czasami, później problem się nasila. Test pompy można wykonać samodzielnie. Trzeba włączyć zapłon i bez włączania silnika wcisnąć pedał przyśpieszenia do podłogi. Powinna się włączyć.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 3-litrowych benzynach, zamontowany jest elektroniczny termostat zarządzany przez komputer. W czasie spokojnej jazdy zwiększa punkt otwarcia (większa temperatura - mniejsze opory wewnętrzne silnika), natomiast przy ostrej otwiera się wcześniej (aby nie przegrzać silnika).

 

Termostat elektryczny to tak, ale moim zdaniem ma on tylko daw tryby krótki i długi obieg przesterowywany przez cewke elektryczną. Zwiększanie punktu otwarcia termostatu przez zamontowaną grzałkę w nim miało by sens gdyby pompa była na pasku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, to napewno pompa moja padla przy 160k , lepien wymienic niz ma ci pasc gdzies w trasie. A temperatura to tak sie wacha od 90 do 107, przy 116 zapala ci sie zolta i odcina troche mocy na silniku jak by na trzy gary chdzil, a przy 124 zapala sie czerwona. Tak bylo u mnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazuje się, że pompa wody spalona...

 

Teraz rozkmina co z tym zrobić. Macie jakieś sugestie?

Teoria jest wtedy gdy wiesz wszystko, a nic nie chce działać.

Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa, a nie wiesz dlaczego.


Ja łącze teorię z praktyką. Nic mi nie działa i nie wiem dlaczego !?

(moje pięć) (moje trzy tbd)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz rozkmina co z tym zrobić. Macie jakieś sugestie?

 

1. Kupić nową - wersja droga ale pewna,

2. Kupić używaną - wersja tańsza ale nie wiesz co trafisz,

3. Wymienić pompę a przy okazji termostat, bo też lubi walnąć i robota będzie ta sama.

 

Okazuje się, że pompa wody spalona...

 

Tak z ciekawości, jak to sprawdziłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam tego nie sprawdziłem. Sprawdził to mój mechanik. Sprawdził, czy napięcie idzie do pompy wtedy kiedy powinna się włączyć - i idzie. Pompa natomiast nie reaguje. Stąd diagnoza że spalona.

 

Powiedział też że tego się nie naprawia/nie regeneruje.

 

Czy taki termostat który powinienem kupić (N52B30 3.0benz 2006) to coś w tym stylu:

http://allegro.pl/termostat-z-czujnikiem-nowy-oryginalny-bmw-e90-e91-i3404567679.html

Teoria jest wtedy gdy wiesz wszystko, a nic nie chce działać.

Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa, a nie wiesz dlaczego.


Ja łącze teorię z praktyką. Nic mi nie działa i nie wiem dlaczego !?

(moje pięć) (moje trzy tbd)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ta pompa nie jest przypadkiem zwykłym silnikiem elektrycznym z wirnikiem do napędzania płynu? Bo jeśli BMW stosuje takie rozwiazania do tak newralgicznego punktu jakim jest chłodzenie to są chyba nawiedzeni.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdził to mój mechanik. Sprawdził, czy napięcie idzie do pompy wtedy kiedy powinna się włączyć - i idzie. Pompa natomiast nie reaguje.

 

Niezbadane są ścieżki BMW :mrgreen: . A tak na serio to skąd mechanik wiedział kiedy ma się włączyć? Niestety ale tylko podłączenie pod komputer i odczytanie błędów da odpowiedź. O włączeniu pompy decyduje komputer zbierając dane z różnych miejsc.

 

Powiedział też że tego się nie naprawia/nie regeneruje.

 

No nie zupełnie, skoro jest to silnik elektryczny (można go np. "przewinąć" - bo jego uszkodzenie to zalanie). Trzeba tylko znaleźć magika który się tym zajmie. Kupno nowej będzie szybsze i daje gwarancję naprawy ale jest drogie, bardzo drogie...

 

Czy taki termostat który powinienem kupić (N52B30 3.0benz 2006) to coś w tym stylu:

http://allegro.pl/termostat-z-czujnikiem-nowy-oryginalny-bmw-e90-e91-i3404567679.html

 

Tak to ten, tylko to chyba model już wycofany z produkcji. Teraz jest wykonany z tworzywa sztucznego:

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/7549476-termostat

 

czy ta pompa nie jest przypadkiem zwykłym silnikiem elektrycznym z wirnikiem do napędzania płynu? Bo jeśli BMW stosuje takie rozwiazania do tak newralgicznego punktu jakim jest chłodzenie to są chyba nawiedzeni.

 

Nie są nawiedzeni, jest to przemyślane, tylko wykonanie do d... Pompa włącza się tylko kiedy musi, nie zabierając mocy, w odróżnieniu do podłączonej na stałe i pracującej cały czas.

Podobno jest też już nowsza pompa z poprawionym uszczelnieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtry DPF tez są przez nich dokładnie przemyślane a generują jednak dużo problemów, rzeczy, które z założenia są dobrze obmyślane i powinny działać dobrze jest dużo. A potem życie to weryfikuje, zazwyczaj po gwarancji i za naszą kase.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak na serio to skąd mechanik wiedział kiedy ma się włączyć? Niestety ale tylko podłączenie pod komputer i odczytanie błędów da odpowiedź. O włączeniu pompy decyduje komputer zbierając dane z różnych miejsc.

 

Podłączał pod komputer - pompa zgłaszała problemy.

 

Podejrzewam, że albo skorzystał z porady: Test pompy można wykonać samodzielnie. Trzeba włączyć zapłon i bez włączania silnika wcisnąć pedał przyśpieszenia do podłogi. Powinna się włączyć. albo zrobił to w sobie wiadomy sposób. Jeżeli to jest istotne mogę się dowiedzieć jak to zrobił.

 

Wstępne rozpoznanie tematu pokazuje

- elektryczna pompa wody 1400

- termostat 290

- robocizna :duh:

 

Będę Miał Wydatki :twisted:

Teoria jest wtedy gdy wiesz wszystko, a nic nie chce działać.

Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa, a nie wiesz dlaczego.


Ja łącze teorię z praktyką. Nic mi nie działa i nie wiem dlaczego !?

(moje pięć) (moje trzy tbd)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączał pod komputer - pompa zgłaszała problemy.

 

Ok, tak powinien zrobić.

 

Podejrzewam, że albo skorzystał z porady: Test pompy można wykonać samodzielnie. Trzeba włączyć zapłon i bez włączania silnika wcisnąć pedał przyśpieszenia do podłogi. Powinna się włączyć.

 

Tę metodę sprawdzałem w 3 autach i w żadnym nie działała, a pompy miały sprawne. Może artuj rozwinie temat.

Robocizny wcale nie ma tak dużo, średnio ogarnięty majsterkowicz da sobie z tym radę. Do wydatków dopisz jeszcze płyn chłodzący, zbrodnią było by zalewać układ starym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wszystko w końcu wymienione.

 

Zakres roboty obejmował wymianę elektrycznej pompy wody (zakup aso 1850pln), wymianę termostatu (sklep 360pln), wymianę płynu chłodniczego, wymianę jednego węża z układu chłodzącego (bo był pogięty i podejrzany), wymianę pompy wspomagania (używana allegro 400pln).

 

Mam nadzieję, że wszystko zrobione na tyle dobrze, że przez lata nie będzie z tym problemów. Koszt spory ale nie było innej opcji.

 

Z ciekawostek:

1. Mechanik powiedział, że pompę wody można włączyć z komputera - przydatne przy odpowietrzaniu układu.

2. Temperatury które teraz pokazuje auto spadły, obecnie temperatury które pokazywane są w moim ukrytym menu są z zakresu 87 - 103 (przed naprawą było to 90 - 107), raczej trzyma się w przedziale 90 - 95.

3. Części z europejczyków nie pasują do mojego amerykańca (pompa wody, pompa wspomagania)

Teoria jest wtedy gdy wiesz wszystko, a nic nie chce działać.

Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa, a nie wiesz dlaczego.


Ja łącze teorię z praktyką. Nic mi nie działa i nie wiem dlaczego !?

(moje pięć) (moje trzy tbd)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, że już wszystko Ci hula jak należy.

 

Z ciekawostek:

3. Części z europejczyków nie pasują do mojego amerykańca (pompa wody, pompa wspomagania)

 

Według realOEM wszystko jest jednakowe. Ja też nie miałem nigdy problemów z "dopasowaniem" części, chociaż wymieniałem tylko "kosmetykę", poważne rzeczy - serwis. To naprawdę ciekawostka, możesz napisać coś więcej? No chyba, że kierowałeś się opisami z allegro...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w skrócie:

 

Wszystkie dostępne aktualnie na allegro pompy wody posiadały inne mocowanie niż zamontowana w moim samochodzie. Porównanie zdjęć przedmiotów z rzeczywistą wyjętą z auta pompą. Jakby tego było mało, moja pompa miała wtyczkę na 4 pin ze względu na to, że oprócz on/off ma jeszcze regulację szybkości (?) natomiast wszystkie dostępne były 2 pin (on/off).

 

Co do pompy wspomagania to nie dało się jej zregenerować ze względu na fakt, że środek pompy, który podlega wymianie w trakcie regeneracji jest inny i punkt regenerujący nie dysponuje odpowiednimi zamiennikami.

Teoria jest wtedy gdy wiesz wszystko, a nic nie chce działać.

Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa, a nie wiesz dlaczego.


Ja łącze teorię z praktyką. Nic mi nie działa i nie wiem dlaczego !?

(moje pięć) (moje trzy tbd)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.