Skocz do zawartości

Regulacja zaworów - robić?


goooto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Przymierzam sie do sprawdzenialuzu zaworów w mojej 525 M20. Zastanawiam się, czy to konieczne, bo nic nie klepią, autko lata jak należy. Zalecane jest by co 20 tys. km sprawdzać (książka bmw), a ja zrobiłem 40 tys. km od kupna i nie zaglądałem.

Pytanie do fachowców, czy sprawdzać?

 

PS: Uszczelka pod pokrywe to 28 pln,więc nie chce ruszac jak nie ma potrzeby!

 

I jeszcze jedno: co ile km wymiana paska rozrządu, bo w samej książce, z której korzystam są dwie wielkości, 80 tys. i 100 tys. Ja mysle że profilaktycznie to lepiej po 60 wymienić. Co sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalecane jest by co 20 tys. km sprawdzać (książka bmw), a ja zrobiłem 40 tys. km od kupna i nie zaglądałem.

Sprawdź to nie zaszkodzi, może być tylko lepiej :mrgreen:.

 

Ja mysle że profilaktycznie to lepiej po 60 wymienić. Co sądzicie?

do 60 tkm wymienić :cool2:.

 

Tak na przyszłość - tytułuj poprawnie wątki.

http://img291.imageshack.us/img291/9725/3500ga.jpg

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie klepią zawory to bardzo źle bo klepać powinny. Gdzybyś miał instalacje gazową to zaleca się regulację nawet co 10Tkm. Wraz ze wzrostem przebiegu luz zaworowy ulega zmniejszeniu.

Pasek rozrządu w tym modelu wymienia się co 40 Tkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jak nie klepią zawory to bardzo źle bo klepać powinny

 

to chyba w dieslu a nie w benzynie.

 

Jakub ma rację :!: :cool2:

 

Klepanie zaworów powinno być wyraźnie słyszalne przy zimnym silniku i w trakcie jego rozgrzewania. Po nagrzaniu powinno ucichnąć.

To jest akustyczne potwierdzenie, że regulacja została zrobiona korekt.

 

Z kolei idealnie równomierna cicha praca zimnego silnika, przy jednoczesnym "gubieniu kroku" na biegu jałowym i pewnych problemach z odpalaniem po rozgrzaniu są wskazaniem do NATYCHMIASTOWEJ regulacji zaworów. To są typowe objawy za małych luzów zaworowych.

 

gooto,

Sprawdzić luz zaworów profilaktycznie warto, jeżeli wcześniej tego nie robiłeś, a nie wiesz czy robił to poprzedni właściciel.

 

Jeżeli luzy będą ciut za duże, nie zaszkodzi, można zostawić.

"Nadmiar" luzu (>0,1 mm) warto zmniejszyć.

Za małe luzy szybko narobią bałaganu - wypalą się grzybki i gniazda zaworów.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam Was wszystkich ale nikt tu nie napisal ile ma miec luzu zawor ssacy i wydecowy gdzie bmw nie robilo wyjatkow co do pojemnosci silnikow benzynowych a tez nik nie wspomnial ze zawory lubia wyklepac w dzwigienkach cos!!!

Pozdrawiam walczacych!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.