Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich!

Przymierzam sie do sprawdzenialuzu zaworów w mojej 525 M20. Zastanawiam się, czy to konieczne, bo nic nie klepią, autko lata jak należy. Zalecane jest by co 20 tys. km sprawdzać (książka bmw), a ja zrobiłem 40 tys. km od kupna i nie zaglądałem.

Pytanie do fachowców, czy sprawdzać?

 

PS: Uszczelka pod pokrywe to 28 pln,więc nie chce ruszac jak nie ma potrzeby!

 

I jeszcze jedno: co ile km wymiana paska rozrządu, bo w samej książce, z której korzystam są dwie wielkości, 80 tys. i 100 tys. Ja mysle że profilaktycznie to lepiej po 60 wymienić. Co sądzicie?

Opublikowano
Zalecane jest by co 20 tys. km sprawdzać (książka bmw), a ja zrobiłem 40 tys. km od kupna i nie zaglądałem.

Sprawdź to nie zaszkodzi, może być tylko lepiej :mrgreen:.

 

Ja mysle że profilaktycznie to lepiej po 60 wymienić. Co sądzicie?

do 60 tkm wymienić :cool2:.

 

Tak na przyszłość - tytułuj poprawnie wątki.

http://img291.imageshack.us/img291/9725/3500ga.jpg

Pozdrawiam

Paweł

  • Moderatorzy
Opublikowano
Tak na przyszłość - tytułuj poprawnie wątki.

Tym razem ja poprawiłem. Ale na przyszłość licz się z ostrzeżeniem.

Pozdrawiam

Admin

Opublikowano

Jak nie klepią zawory to bardzo źle bo klepać powinny. Gdzybyś miał instalacje gazową to zaleca się regulację nawet co 10Tkm. Wraz ze wzrostem przebiegu luz zaworowy ulega zmniejszeniu.

Pasek rozrządu w tym modelu wymienia się co 40 Tkm.

Opublikowano

Co 40 kkm to trocha przesada. Po 60 mozesz wymienic. Jezeli chodzi o zawory to nalezaloby jednak je chociaz sprawdzic i ze zlym luzem wyregulowac.

 

Jak nie klepią zawory to bardzo źle bo klepać powinny

 

to chyba w dieslu a nie w benzynie.

Opublikowano
Jak nie klepią zawory to bardzo źle bo klepać powinny

 

 

Wiem, że źle jest gdy je słychać, a co może być nie tak kiedy nie hałasują?

Opublikowano

 

Jak nie klepią zawory to bardzo źle bo klepać powinny

 

to chyba w dieslu a nie w benzynie.

 

Jakub ma rację :!: :cool2:

 

Klepanie zaworów powinno być wyraźnie słyszalne przy zimnym silniku i w trakcie jego rozgrzewania. Po nagrzaniu powinno ucichnąć.

To jest akustyczne potwierdzenie, że regulacja została zrobiona korekt.

 

Z kolei idealnie równomierna cicha praca zimnego silnika, przy jednoczesnym "gubieniu kroku" na biegu jałowym i pewnych problemach z odpalaniem po rozgrzaniu są wskazaniem do NATYCHMIASTOWEJ regulacji zaworów. To są typowe objawy za małych luzów zaworowych.

 

gooto,

Sprawdzić luz zaworów profilaktycznie warto, jeżeli wcześniej tego nie robiłeś, a nie wiesz czy robił to poprzedni właściciel.

 

Jeżeli luzy będą ciut za duże, nie zaszkodzi, można zostawić.

"Nadmiar" luzu (>0,1 mm) warto zmniejszyć.

Za małe luzy szybko narobią bałaganu - wypalą się grzybki i gniazda zaworów.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Przepraszam Was wszystkich ale nikt tu nie napisal ile ma miec luzu zawor ssacy i wydecowy gdzie bmw nie robilo wyjatkow co do pojemnosci silnikow benzynowych a tez nik nie wspomnial ze zawory lubia wyklepac w dzwigienkach cos!!!

Pozdrawiam walczacych!

Opublikowano

bo co forumowicz, to inna wielkość :mrgreen:

zobaczysz jak się posypią różne wielkości od 0,2 do 0,3 i czy oba tak samo, czy nie...

ja ustawiałem 0,25 na obu, na zimnym silniku oczywiście

 

PS. wystarczy POSZUKAĆ :search: :nienie:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.