Skocz do zawartości

320d 136 ps .., wymiana pompy wody nie pomogła;(


asotek

Rekomendowane odpowiedzi

Hej.

 

Zaczął mi płyn ubywać - diagnoza prosta do wymiany pompa wody - wszak lało z niej niemiłosiernie...

 

Pompa wymieniona , zrobione 2 tys km .., a tu znów w okolicy pompy wody mokro , wydaje mi się , że bardziej mokro niż wcześniej ...

Z tym , że mam wątpliwość czy to sama pompa , bardziej blok jest mokry i to z boku pompy ? Cóż to może tam lać?

 

 

Objawów uszkodzonej uszczelki nie ma - wszak problem płynu pojawił się jakieś 5tys km temu , a on dalej nie kopci ...dalej masła nie ma .., jedzie normalnie ...

A rzekomo pęknięcie uszczelki w dieslu szybko postępuje ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

sprawdź koniecznie czy nie poszła uszczelka termostatu. Jest on usytuowany nad pompą wody i często wygląda to tak, jakby ciekło z pompy, a to z góry z termostatu na nią spływa

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego a jakiej firmy kupiłeś pompę ? najtańszą ? bo ja kiedyś w moim 330d miałem taką sytuację,że kupiłem pompę wody a właściwie mechanik mój pewnie najtańszą i wymienił ją po miesiącu znów zaczęło się z niej lać teraz kupiłem z droższej półki GRAFa i latam już ze 3 miechy na niej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego a jakiej firmy kupiłeś pompę ? najtańszą ? bo ja kiedyś w moim 330d miałem taką sytuację,że kupiłem pompę wody a właściwie mechanik mój pewnie najtańszą i wymienił ją po miesiącu znów zaczęło się z niej lać teraz kupiłem z droższej półki GRAFa i latam już ze 3 miechy na niej.

 

 

Wiesz co - części zamawiam wraz z mechanikiem z inter cars gdzie nie ma tak tanich części jak na allegro

Wybrałem pompę HEPU - przyznam , że była to bodajże najtańsza pompa 280zł , ale różnica pomiędzy pompami z innych firm była nie wielka ...

 

sprawdź koniecznie czy nie poszła uszczelka termostatu.

 

dzięki na pewno sprawdzę , co prawda mój mechanik twierdzi , że problem rozwiązał , ale w moim odczuciu nadal problem występuję z tym , że chwilowo bardzo mało korzystam z beemki więc nie mam pewności ...

 

No ale muszą to rozwiązać na 100% w sierpniu mam trasę do pokonania 1,5 tys km w jedną stronę .

Zawieszenie sprawdzone, diagnostyka komputerowa zrobiona , tylko ten ubywający płyn ... ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witajcie wracam do tematu ubywającego płynu chłodniczego .

 

Jakiś 1l na 500 km .

 

Pompa wody zrobione, uszczelka termostatu sprawdzona , węże sprawdzone , wszystkie łączenia sprawdzone .

 

Nie wiem co dalej robić ? Ściągać głowice? ale jeżdżę już z tym ubywającym płynem od jakiś 10 tys km i auto wciąż jedzie normalnie czyt . bardzo dobrze , nie kopci , oleju nie przybywa , masła pod korkiem nie ma ;] a pęknięcie uszczelki raczej powinno skrupulatnie się zwiększać szczególnie, że to diesel ?

 

Gdzieś w temacie znalazłem , że warto luknąć na chłodniczkę spalin ...

 

Robię trasy po 500 km w jedną stronę i na razie dolewam mu wody destylowanej ...

 

Nie wiem , może poszukać jakiegoś dobrego mechanika co ma dobry sprzęt do szczelności ? mój mechanik rozkłada ręce , choć on raczej też nie stawia na uszczelką .

 

 

Cały ten płyn strasznie mnie zniechęcił do beeemki , gdybym tyle kasy w nią nie władował ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie - sprawa poniekąd sama się rozwiązała , aczkolwiek jeszcze nie wiem co dokładnie jest do zrobienia , ale przynajmniej wykluczyłem uszczelke etc.

 

Zaczęło ewidentnie lać po lewej stronie silnika (patrząc od przodu)

Cały spód silnika jest mokry z płynu chłodniczego - macie jakieś pomysł co tam mogło strzelić ? pompę wody wykluczam , chociaż to tak jakby w tych okolicach , ale wszystko jest tak brudne , że chyba trzeba najpierw umyć silnik , żeby cokolwiek ujrzeć ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KOlego powiem tak. We wrzesniu 2012 wymieniłem termostat Febi i pompe wody - acqua-plus.

W maju padło i jedno i drugie. Termostaty pękają w tym samym miejscu jak idoci mechanicy nie potrafią ich ząłozyc z czuciem. Pompa wody była zdeformowana i niby tez ciekło. Teraz załozyłem chinczyka maxgeara i smiga jak malina a termostat WŁOSKI Z eps-a . Trzeba jeszcze uważac na chłodniczke egr :D Posiadam na sprzedaz taką za 100 zł jak cosik .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Witam. Ubywa mi płyn chłodniczy w moim BMW z silnikiem m47 115km wszedłem do kanału i dopiero na odpalonym silniku zaczęło kapać na moje z pompy wody ale silnik się nie przegrzewa więc pompa wygląda na sprawną może być to jakaś uszczelka którą wystarczy wymienić czy trzeba całą pompę wymienić?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.