Skocz do zawartości

(E46) Nabita klima i nie działa co może być???


d_m

Rekomendowane odpowiedzi

No dobra priorytet to żeby sprężarka ruszyła. Gdzie idą te 2 węże na dole co są? Bo ciężko mi to określić. I jak sprawdzić czy sprężarka jest ok? Idzie ją jakoś na krótko podłączyć albo czujnik zmostkowac i włączyć Klime tak żeby tylko sprawdzić czy działa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak można tak zrobić. Na chwilę możesz ją właczyć.

 

załóż przewody, wymień osuszacz, nabij czynnikiem i włącz. Jeśli nie ruszy to bezpieczniki, jeśli nadal nie ruszy to przekaźnik pod schowkiem, jeśli nadal to może być walnięty czujnik ciśnienia który nadal nie pozwala jej się uruchomić mimo że czynnik jest, mogą być uszkodzone kable, wtyczka. Na koniec sama sprężarka zostaje, tam jej sprzęgło może się zepsuc. Tylko wtedy niestety znowu sobie czynnik spuścisz lub jak bedziesz 100% pewny że to spręzarka to ci go odciągną zanim ją zdemontujesz. Ograniczy to koszty.

 

Chociaż np. u mnie dobicie czynnikiem pustego układu to grosze, ponizej 100zł chyba, jak trafisz na promocje to i za 50zł napełniają układ więc nie tak strasznie.

 

Sam obecnie siię za to biorę bo kupiłem auto ze spuszczonym czynnikiem i też pasowałoby osuszacz wymienić ale najpierw szukam przyczyny czemu nie startuje mimo obecności czynnika.

 

Warto jeszcze sprawdzić po włączeniu klimy czy startuje wentylator, dba o to żeby podczas postoju było też chłodno.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem że sprężarke idzie sprawdzić w taki sposób że podłącza się do niej bezpośrednio napięcie i to sprzegielko powinno się załączyć tylko jak kiedyś rzuciłem tam okiem to ni kija tam dostępu nie ma a wolałbym wszystko najpierw sprawdzić i ewentualnie kupić za jednym razem bo zawsze coś grosza se zaoszczędzi. Powie ktoś jak doprowadzić tam napięcie z której strony się brać gdzie wchodzą przewody i czy są jakoś oznaczone?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Węże od klimy są kompletne. Te 2 na dole gołe rurki to prawdopodobnie od chłodnicy oleju bo on był przerabiany z automatu na manual. Odkrecilem to gdzie się napełnia klime wcisnalem cycek i poleciało powietrze. Byłem żeby sprawdził mi ciśnienie i niestety pokazało 0. Więc chyba na początek jedyne rozwiązanie by się przekonać to jechać napełnić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maszyna i tak najpierw próżnie wytwarza co pokaże czy jest szczelnosc jako taka. Jak próżnia nie spadnie to już jest prawie pewne że szczelność jest. Ale to nie jest test bo może tak wolno spadać że maszyna musiałaby całą noc być podpięta żeby zobaczyć, wiec i tak swoją drogą gazik ucieknie :)
szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.