Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Tutaj też wrzuć, jestem ciekawy tego rozwiązania, bo mnie też szlag z tym trafia ;-)

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Opublikowano
Tutaj też wrzuć, jestem ciekawy tego rozwiązania, bo mnie też szlag z tym trafia ;-)

w poniedziałek będe montował tak więć wieczorem opisze ze szczegółami od początku..

Opublikowano
Tylko nie mów, że bedziesz montowal klape gaszącą bo jeśli to ją masz na myśli to nie wyeliminuje ona szarpania przy gaszeniu a jedynie minimalnie je złagodzi.
Opublikowano
O tej klapie coś tam gdzieś słyszałem, o ile o to chodzi. Tak na marginesie, to warto to montować jakby co?

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Opublikowano
Koledzy zróbcie sobie prosty test na waszych silnikach...Mianowicie..zdejmijcie rurę powietrza która idzie do egr i w tym samym momencie jak bedziecie gasić silnik jednocześnie zatknijcie wlot od strony zaworu egr...Wtedy bedzie wiadomo jak gaśnie wasz silnik..Mój o niebo lepiej...W swoim wymieniłem wszystko..poduszki,koło pasowe,napinacz,roli paski,wężyki podciśnienia i było zero efektu aż w końcu wpadłem na pomysł żeby odciąć powietrze jak robi to klapa gasząca od modelu z dpf...W poniedziałek zamontuje to napisze coś więcej:)
Opublikowano
Klapa jak pisalem gdzies wczesniej troche zalagodzila szarpanie.. Ale dalej jaj nie urywa. Co ciekawe zdarza sie ze czasem zgasnie zupelnie idealnie a czasem jakby jej w ogole nie bylo.
Opublikowano
Miałeś w poniedziałek zdać relacje jak wygląda u Ciebie gaszenie. Napisz czy wyeliminowałeś problem telepania.

Jeszcze sie za to nie brałem..z braku czasu..Wkrótce opisze.

Opublikowano
Witam ponownie...Jak obiecałem tak opisuje! Z Klapy gaszącej wyszła "Klapa"..Mianowicie wszystko byłoby ok gdyby zamykała o sekunde wcześniej niż gaśnie silnik..jak odłączałem zasilanie od klapy recznie to było super...niestety na stałe tak sie zrobić nie da no chyba że miałbym zamontowany wyłącznik ręczny w aucie ale to beznadzieja...W nowszych modelach z dpf jest to pewnie rozwiązane już elektronicznie przez soft...Ja się już w to bawił nie bede..Jeśli ktoś się bedzie chciał na takie rozwiązanie zdecydować to ODRADZAM..w silniku 3.0d e60..w innych podobno patent był ok! Na to chyba u "nas" rozwiazania nie ma!! Pozdrawiam..
Opublikowano

Siemka

Możesz powiedzieć w które miejsce podłączyłeś pin 2.

 

Pin 2, brown/grey, control (PWM) from DDE ?

*Pin 3, red/white, voltage from F1 in e-box - ten wiem

*Pin 4, brown/orange, ground - to wiadomo

 

Dzięki bardzo.

Opublikowano
Siemka

Możesz powiedzieć w które miejsce podłączyłeś pin 2.

 

Pin 2, brown/grey, control (PWM) from DDE ?

*Pin 3, red/white, voltage from F1 in e-box - ten wiem

*Pin 4, brown/orange, ground - to wiadomo

 

Dzięki bardzo.

Wziąłem plusa z kabla od zapalniczki bo u mnie prąd ginie po wyłączeniu zapłonu.. w skrzynce ni mogłem znaleść...Ale beznadzieja wyszła..!!!

Opublikowano
Jasne, ale będziemy ja montować dopiero po 21-ym, zaprzyjaźniony mechanik jest na urlopie, wiec muszę poczekać. Ale, lekko kopara mi opadła, gdy powiedziałeś, ze jest lipa :duh: . Na filmie wyglądało spox. Tak czy owak, będziemy próbować. :mad2:
Opublikowano
Jasne, ale będziemy ja montować dopiero po 21-ym, zaprzyjaźniony mechanik jest na urlopie, wiec muszę poczekać. Ale, lekko kopara mi opadła, gdy powiedziałeś, ze jest lipa :duh: . Na filmie wyglądało spox. Tak czy owak, będziemy próbować. :mad2:

Kolego ja też się zasugerowałem filmem..To nie bedzie Ci działać tak jak należy nie ma szans..szkoda twojego czasu..Ta klapa powinna zamykać sie sekunde wcześniej niż gaśnie silnik wtedy jest efekt prawie idealny...Ale jak to zrobić skąd wziąść takie napięcie w samochodzie..jest to nie realne...Spędziłem nad tym cały dzień połowę auta rozebrałem i wszystko na marne..

Opublikowano
Zastanawia mnie, czy ma znaczenie jaka jest to przepustnica. My wstawiamy tą: 13547806231-01. Idealnym rozwiązaniem byłaby praca silnika dłuższa choćby o sekundę po cofnięciu kluczyka. Gdzieś czytałem na forum, ze komuś silnik chodzi jeszcze trzy sekundy po wyłączeniu, jak dla nas bomba. :cool2:
Opublikowano
Tam coś pisali, że modyfikowali elektronikę od tej klapki... co by to nie znaczyło. Montowaliście to po modyfikacji?

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Opublikowano (edytowane)

Witam ,Jako że przerabiam te klapy i "zaprzyjaźniłem" się z jej elektroniką ,wyjaśnię kilka kwestii.

 

Na zastosowanie klapy w autach bez DPF i starszych modelach wpadł kolega Trandolf. Stworzył do sterownia klapą oddzielną elektronikę , świetną to robi robotę w silnikach 2.0. Zainspirował mnie i jako że jestem elektronikiem stworzyłem trochę inne rozwiązanie bazujące w ostatniej wersji na elektronice w samej klapie.

 

Pomijając sposób wyzwalania klapy, oraz czas podtrzymania itd. kluczowym impulsem jest zanik napięcia. Dokładnie rozbija się o to że przekręcając kluczyk na OFF odcinamy napięcie, po tym następuje wygaszanie silnika - zachowanie naturalne.

W silnikach 2.0 bezwładność jest zdecydowanie mniejsza i wykorzystanie tego impulsu zaniku napięcia w zupełności wystarczy. Klapa pięknie i szybko odcina dolot i zostaje tylko powietrze w kolektorze.

W 3 litrowym silniku teoretycznie powinno być tak samo ale z doświadczenia .. różnych testów wiem że nie jest tak pięknie.

Pojemność kolektora jest spora i silnik nawet po błyskawicznym odcięciu powietrza zgodnie z zanikiem napięcia zapłonu , nie gaśnie idealnie. Tłoki schodzące w dół zaciągają jeszcze powietrze z sporego kolektora.

Rozwiązaniem było by stworzenie takiego sterowania które zamyka przepustnicę - odcina dolot jeszcze sekundę przed zgaszeniem silnika ,czyli w zasadzie kiedy on jeszcze pracuje. Ja osobiście nie potrafię stworzyć takiej elektroniki , musiała by ona przewidywać co chce zrobić kierowca np. Kierowca chce za 4 sekundy wyłączyć motor więc "zaczynam" odcinać za 3 sekundy aby wyprzedzić go o sekundę :mrgreen: :mrgreen:

 

Przykro mi ale w 3 litrowych dieslach dde4 to działa ok w 204 konnych e46 tak sobie i w zasadzie tak samo jak w 530d e60, jednym nic nie daje, innym daje trochę.

Jedno jest pewne, w 2 litrowych silnikach wszelkiej maści działa to perfekt i powoduje bezszelestne wygaszanie.

Więc aby nie było nie ścisłości , trzeba powiedzieć sobie jasno owszem może trochę poprawia się gaszenie w 3 l ale nie robi to szału. Podjęcie decyzji o instalowaniu klapy w 3 litrówce powinno być mocno przemyślane .

 

Pozdrawiam Krzysiek

Edytowane przez ROGER-NYSA

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

  • 4 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.