Skocz do zawartości

[E60 520] 481A + 480A. Jak przeczyszcic filtr DPF ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ot po padnieciu turbiny ktora zalala wszystko co sie dalo zostal jeszcze tylko DPF, ktory to nie chce wlaczyc sie w tryb regeneracji (na trasie spalanie to ponad 50MPG i nie zauwazylem aby spadlo do 30MPG jak to ma w zwyczaju podczas spalania, do tego nie czuc specyficznego zapachu no i nie slychac na postoju (zawsze tak strzelalo i czuc bylo siarka))...

 

Wyczytalem ze niektorzy myja Karcherem DPF (WTF ?) ew. dolali srodek do baku ktory ma pomoc w wypalaniu....

 

Oba bledy pojawily sie po padnieciu turbiny, samochod wczesniej o wiele bardziej zwawy (szczegolnie na agresywniejszej jezdzie)....

 

 

480A i 481A (blad filtra czastek)... Zastanawiam sie czy moze wystarczy czujnik wymienic (moze zalalo jeden z tych czujnikow ???)

 

 

Jakies rady ???

Opublikowano
Ot po padnieciu turbiny ktora zalala wszystko co sie dalo zostal jeszcze tylko DPF, ktory to nie chce wlaczyc sie w tryb regeneracji (na trasie spalanie to ponad 50MPG i nie zauwazylem aby spadlo do 30MPG jak to ma w zwyczaju podczas spalania, do tego nie czuc specyficznego zapachu no i nie slychac na postoju (zawsze tak strzelalo i czuc bylo siarka))...

 

Wyczytalem ze niektorzy myja Karcherem DPF (WTF ?) ew. dolali srodek do baku ktory ma pomoc w wypalaniu....

 

Oba bledy pojawily sie po padnieciu turbiny, samochod wczesniej o wiele bardziej zwawy (szczegolnie na agresywniejszej jezdzie)....

 

 

480A i 481A (blad filtra czastek)... Zastanawiam sie czy moze wystarczy czujnik wymienic (moze zalalo jeden z tych czujnikow ???)

 

 

Jakies rady ???

 

Nie wlewaj żadnego środka do baku. Masz DPF-a a nie FAP-a. Jeśli filtr jest zabity zbyt mocno program nie włączy wypalania. Karcherem tego nie wyczyścisz. Zacznij od sprawdzenia termostatów. Następnie sprawdz drożność wężyka który idzie od DPF-a do czujnika ciśnienia. Od tego powinno się zacząć

Opublikowano
?

 

Nie wlewaj żadnego środka do baku. Masz DPF-a a nie FAP-a. Jeśli filtr jest zabity zbyt mocno program nie włączy wypalania. Karcherem tego nie wyczyścisz. Zacznij od sprawdzenia termostatów. Następnie sprawdz drożność wężyka który idzie od DPF-a do czujnika ciśnienia. Od tego powinno się zacząć

 

Jak wspomnialem (nie wiem czy czytales calosc) to nie jest ot tak zabity filtr (ktory przed uszkodzeniem byl w bdb stanie biorac pod uwage maly przebieg i to ze go gonilem co jakis czas i wypalal bez problemu), winny jest olej i paliwo ktore sie dostaly do wydechu jak turbina padla, filtr jest prawdopodobnie bardzo ladnie zabrudzony tym co turbina puscila (a puscila duzo bo olej sie lal z wydechu)...

 

W UK wyczytalem wiele info o tym ze mycie i czyszczenie jej lub wypalanie palnikami pomaga i samochody smigaja jak nowe, nie wiedziec czemu na PL forach znajduje wrecz odwrotna informacje... Jak to z tym jest ? Tam widzialem cale poradniki DYI i sporo osob sie udzielalo, sam nawet z jedno skorzystalem (usuniecie klapek)...

 

Ktos ma z tym doswiadczenie co robic jak filtr jest zabrudzony olejem (nie sadza i nie powstalo to w wyniku normalnej eksploatacji tylko w wyniku uszkodzenia turbiny !!!)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Probowales wyalac go sam przy pomocy DIS'a?

Moze trzeba go ze trzy razy pod rzad wypalic.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W UK wyczytalem wiele info o tym ze mycie i czyszczenie jej lub wypalanie palnikami pomaga i samochody smigaja jak nowe, nie wiedziec czemu na PL forach znajduje wrecz odwrotna informacje... Jak to z tym jest ? Tam widzialem cale poradniki DYI i sporo osob sie udzielalo, sam nawet z jedno skorzystalem (usuniecie klapek)...

 

Ktos ma z tym doswiadczenie co robic jak filtr jest zabrudzony olejem (nie sadza i nie powstalo to w wyniku normalnej eksploatacji tylko w wyniku uszkodzenia turbiny !!!)

 

U nas na forum również znajdziesz opis jak wypalić DPF np. benzyną i sprężonym powietrzem lub palnikiem ale trzeba poszukać.

Opublikowano

Kolego poszukaj najpierw, a potem placz, ze tu na forum to nic nie ma :D

sam osobiscie opisywalem jak wypalalem filtr benzyna i powietrzem pod ciesnieniem. oczywiscie musisz dpfa zdemontowac z samochodu,

na skroty powiem ze zalewamy filtr od strony czystej benzyna podpalamy i zwieksamy temperature przez nadmuch powietrza. po kilku operacjach(u mnie to byly chyba 4) benzyna od razy przelewa sie przez filtr co sugeruje ze jest drozny. zapoatrz sie w ok 5l benzyny, znajdz kompresor i ogien :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.