Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Coś mi brzeczy w środkowym tłumiku, chciałem z niego zrobić wydmuszke i tak założyć, ale niestety poprzedni właściciel wpadł na ten sam pomysł :D ... co polecacie tam wspawać ? Na allegro bida, nawet czegoś używanego seryjnego nic znaleźć nie mogę, może wspawać kawałek rury i zrobić przelot ?
Opublikowano
U mnie kolego jakimś cudem oderwał się kawałek katalizatora i brzeczał niemiłosiernie. Wyciąłem katy i wstawiłem strumienicę - nie jestem zwolennikiem przelotów. A strumienica jednak coś tam zgłuszy. Koszt nieduży, efekt bardzo fajny. Możesz znaleźć np. na allegro różne rozmiary, średnice itd...
Opublikowano
Tyle że ja juz nie mam kata, ktoś go wywalił, i jest pusty środkowy tłumik, i to on właśnie brzęczy, nawet jak się w niego puknie palcem to dzwoni... jaką średnicę ma seryjny wydech w e39 523i ?
Opublikowano
Z tego co wiem, to dokładnie 2,25 cala. Kup dobrą strumienicę z taką samą średnicą. Chyba że wystarczy Ci sama rureczka...
Opublikowano

Witam serdecznie.

 

Zalogowałem się na forum dla jednego pytania które mnie nurtuje a mianowicie. Jestem posiadaczem 540i z 99 r. ale o tym może później. Chodzi mi o układ wydechowy, co myślicie o zmianie układu wydechowego od c63 amg (mój ojciec jest posiadaczem właśnie takiego mecenasa. Jest to jego 2 szt. bo niestety pierwsza się spaliła i właśnie z niej został nam układ wydechowy). Co myślicie o moim pomyśle ? Czy może to wpłynąć źle dla silnika ? Czy zwyczajnie darować sobie taki zabieg ? Poproszę o opinie szczere. Dziękuję z góry za pomoc.

Opublikowano
Ja bym sobie odpuścił taki przeszczep.Wydechy w BMW są tak dopracowane,aby silnik pracował jak najlepiej i najefektywniej.Podobno nawet najmniejsza modyfikacja wydechu odbija się na pracy silnika.Może nie zawsze to odczuwamy ale przy dużej pojemności ciężko zauważyć parę koni w tą,czy w tą stronę.Przecież z jakiegoś powodu inżynierowie opracowali taki,a nie inny układ wydechowy.
niema nic lepszego niż BAWARKA
Opublikowano
A czy przypadkiem w wydechu nie powinno być 2 sond lambda ? Właśnie jedna w katalizatorze przed środkowym tłumikiem ?

 

Kolego patrząc na rocznik Twojego wychodzi na to, że masz owszem 2 sondy, ale tylko w kolektorze wydechowym

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja tam już nie zdecyduje się na żadena strumienice i podobne wynalazki.

Efekt to beznadziejny dźwięk wydechu i wyrażny spadek mocy na niższych obrotach.

Albo odpowiednio dobrany tłumik przelotowy albo nowy kat.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Typowo do tego silnika nic nie znalazłem, ale jeden kolega na forum tłumaczył parametry wydechu, wraz z technikami projektowania nowych układów i wpływu na zachowanie się silnika, ale tez nie mogę teraz znaleźć, nie przypomnę sobie jaki miał tytuł :?
Opublikowano

W civicu czyli moim poprzednim aucie wyglądało to tak ... przód 4-2-1 1 tłumik środkowy przelotowy i 1 końcowy przelotowy w zależności od tego jaką ma moc dany silnik dajemy odpowiednią średnicę wydechu ...

 

Wiadomo że R6 z bmki to zupełnie inna pułka ale myslę że zasada jest podobna,więc skoro seryjnie jest 2,25 cala to może wystarczy też zeminić cały wydech na troszkę większy i zamiast kata przelot i na końcu też coś przelotowego ? Tylko jakich firm coś wrzucać ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To nie jest ze "wystarczy dać większą średnice, zrobimy przelot".

BMW nie lubią kombinacji przy wydechu, zwłaszcza jak nie masz o tym pojęcia.

Stare c20xe do którego wsadziliśmy 2,25 cala (albo 2.5, nie pamiętam) i pełny przelot zgubiło nie wiadomo gdzie 20 koni, więc to nie takie proste.

Opublikowano
Kurcze... czyli radzisz mi wrócić do serii ? Bo u mnie jest masakra, przyznam się że przy kupnie auta nie oglądałem wydechu, ale nieadawno jak mi kumple sprawdzali poduszki pod silnikiem to byli zszokowani co mam odwalone :mad2: a więc z samym kolektorem nie było nic kombinowane , ale miejsce gdzie łączą się 2 wydechy w 1 już nie ma tam łączenia tylko wszystko jest pospawane na stałe, do tego nie ma katalizatora tylko pusta puszka bosala i jeszcze wlot do niej i wylot jest mniejszej średnicy niż reszta wydechu :duh: więc pomyślałem że jak będę to robił to przy okazji wrzucić może jakiś przelot ... ale coś czuję że chyba wróce do serii
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spróbuj popytać ludzi którzy modzili przy wydechach w swoich 2.5, może mają jakieś sprawdzone rozwiązania, bo takie robienie na chybił-trafił to nie jest za dobry pomysł :wink:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ale miejsce gdzie łączą się 2 wydechy w 1 już nie ma tam łączenia tylko wszystko jest pospawane na stałe,

 

No w e39 od kolektora do końcówki wydechu nie ma złacz tylko jedna całośc i tak jest fabrycznie.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
ale miejsce gdzie łączą się 2 wydechy w 1 już nie ma tam łączenia tylko wszystko jest pospawane na stałe,

 

No w e39 od kolektora do końcówki wydechu nie ma złacz tylko jedna całośc i tak jest fabrycznie.

 

Ale przecież sam kolektor da się wyjąć chociaż :

 

http://allegro.pl/bmw-5-e39-520-2-0i-tlumik-wydech-rura-i3336794332.html

 

A u mnie kolektor jest już zespawany z resztą wydechu :mad2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

aha.

No to lipa niestety.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Uff, jak ja sie cieszę że mój klekot ma w 3 miejscach łączenie na wydechu :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.