Skocz do zawartości

Nieprawidłowa praca silnika na wolnych obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Przed wczoraj odpalam samochód i czuję że silnik jakoś inaczej pracuje. Zapaliła mi się znowu kontrolka CHECK ENGINE. Objaw jest taki, że po odpaleniu zapala się kontrolka check engine i po kilku sekundach zaczyna migać , po czym znowu zapala się na stałe. Silnik słychać pracuje nierówno i jak by mu brakowało mocy. Jak go trzymam na wolnych obrotach to stopniowo maleją, ale samochód nie gaśnie. Do tego występuje dziwne zjawisko - po wciśnięciu lekko gazu samochód zamiast przyspieszać na obrotach na chwile na nich zwalnia.

 

Wcześniej miałem dwie naprawy :

 

1. Paliła się kontrolka check engine ale silnik pracował prawidłowo - pomogło przeczyszczenie przepływomierza

2. Ktoś dolał za dużo oleju i zaczęło mi się dymić z rury - wystarczyło upuścić olej

 

BMW 316TI E46 SILNIK N42

 

Proszę o pomoc

Edytowane przez myamek
Opublikowano
Dodam jeszcze że na wolnych obrotach telepie lekko samochodem - może nie jest to fachowe określenie ale wiadomo o co chodzi :)
Opublikowano
Jak masz silnik n42 to sprawdź cewki zapłonowe bo wygląda mi to uszkodzenie jednej z nich.
Opublikowano

tak mam silnik n42. Możesz mi powiedzieć jeszcze jak to zrobić? Z tego co obstawiam to chyba najlepiej sprawdzić rezystancję miernikiem ? Nie jestem mechanikiem, ale znam się trochę na elektryce. Mam jak by co dobry miernik.

 

tak w ogóle to dzięki za szybką odpowiedź :cool2:

Opublikowano
Najszybszy sposób to kupić sobie jedną nową, bo na pewno prędzej czy później i tak Ci któraś padnie i na zasadzie podmiany, zaczynasz od tej która jest najbliżej kabiny, wymieniasz odpalasz silnik, jak nie ma poprawy to wymieniasz następną i tak dalej ;)
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

Mam podobny problem jak w wątku - e46 compact n42 + IG stag300 premium.

Od niedawna silnik zaczął nierówno pracować. Przy tym zapala się kontrolka check engine i miga.

Zdarza się to sporadycznie, głównie po odpaleniu po dłuższym postoju, bez względu czy na benz czy na lpg.

Wygląda to jakby chodził na 3 cylindrach i gorzej się wkręca na obroty i oczywiście trzęsie.

 

W inpie wyrzuca 3 błędy:

27A9 CDKEV4 - Ansteuerung Einspritzventil 2

274E CDKMD - Misfire detection, Checksum failure

2745 CDKMD03 - Misfire detection cyl.2

 

Zamieniałem cewki i świece, ale zawsze wypadanie zapłonu jest na 2 cyl

Wiem, że przyczyn może być wiele, ale może ktoś doradzi od czego zacząć. Wolałbym nie wymieniać wszystkiego po kolei.

Podejrzewam sonde lambda.

 

http://www.iv.pl/images/21711621507401423392.jpg

Podczas odczytu wyskakiwał jakiś błąd.

Dodam jeszcze, że z autko przejechało u mnie od kwietnia około 13 kkm na lpg i do tej pory bez zarzutów.

 

Proszę o sugestie.

Pozdrawiam

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

A sprawdzaleś świece? Może są zajechane . Czytałem też na forum że faktycznie sonda lambda może dawac dziwne objawy w samochodzie ale chyba nie takie że ktoryś cylinder nie pali.

 

Ostatnio obiło mi się o oczy "sterownik cewek zpłonowych" , u mnie na razie wszystko chodzi, ale może coś takiego Ci szwankuje?

 

[list=]http://allegro.pl/sterownik-swiec-zarowych-bmw-e38-e39-e46-e60-e90-i3914443811.html

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.