Skocz do zawartości

[e46] 318i N42B20 Valvetronic- wymiana vvt


znibi

Rekomendowane odpowiedzi

Ja wymieniałem silnik vvt i tak jak już zostało to zauważone konieczne jest zdjęcie pokrywy zaworów i przydałoby się wymienić uszczelkę tejże pokrywy. Silnik adaptuje się sam po dwukrotnym przekręceniu stacyjki, ale dla pewności zaznaczyłem sobie położenie silniczka, przeniosłem znacznik na nowy silnik vvt i ustawiłem tak samo przy wymianie. Po ponownym uruchomieniu silnika servomotor sam się ustawił.

 

Co do mojego problemu z silnikiem, który opisałem wcześniej w tym wątku to problem udało mi się rozwiązać dzięki pomocy użytkownika Mattew. Winowajcą wszystkich problemów był wytarty wałek pośredni (nastawczy) vvt. Po wymianie na używany problem zniknął i silnik chodzi prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który to dokładnie wałek i czy samemu można to wymienić czy trzeba do jakiegos fachowca od BMW auto dac ? U mnie po wstawieniu nowego silniczka i czujnika wałka valvetronic chyba zaczął pracować ale troche mi obroty teraz faluja na wolnych. Auto trochę lepiej się zbiera ale i tak wydaje mi się że ma kiepski dół.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest ten wałek, na którym znajduje się zębatka do silnika valvetronica. Żeby to wymienić zgodnie ze sztuką trzeba by rozebrać rozrząd i wałki przy użyciu specjalnych przyrządów (przyrządy kosztują 500-600zł na allegro). Dobrze jest przy okazji wymienić dźwigienki i popychacze. Ja natomiast wymieniłem sam wałek bez demontażu "bebechów" głowicy i rozrządu. Da się to zrobić, ale wymaga to cierpliwości, dokładności i zmysłu technicznego :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

Mam podobny problem w samochodzie brata...

e46 318i n42 2003r

 

Auto pracuje normalnie lecz po odpaleniu na zimnym po chwili zaczyna delikatnie grzechotać.

Gdy temperatura przeskoczy niebieskie pole dzwięk ustaje i pojawia się dopiero po dodaniu gazu.

 

Znalazłem filmik na YTube gdzie dzwięk i zachowanie jest identyczne:

 

 

Dzwięk wydostaje się spod pokrywy zaworów, ciężko stwierdzić czy bardziej od vanosów czy silniczka VVT.

Po badaniu stetoskopem uderzenia słychać w silniczku VVT.

 

Vanosy pomienialiśmy i nic nie dało...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy silniczek może tylko w pewnych położeniach łapać luz wzdłużny powodujący takie zachowanie?? już rozważałem mechanicze uszkodzenie wałka mimośrodowego ale wtedy usterka występowała by chyba zawsze...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy może mieć luz wzdłóżny, ale jak mieliscie zdjętą pokrywę to mogliscie wyjąć silnik VVT i sprawdzić czy ma luz.

Natomiast jak sprawdzić czy zepsuł się silnik VVT czy sensor? Najprościej podłączyć kompa, odpalić taki program jak DIS i tam będzie widać w jakim położeniu jest silnik i czy pracuje płynnie przy dodawaniu gazu czy nie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 lata później...
  • 2 lata później...

Cześć, też mam błędy 2852 i 2850, których nie da się skasować. Myślicie, że to będzie wina wtyczki od valvetronica ?

Dodatkowo mam jeszcze dwa błędy, których nie da się skasować:

2783 cdklm - heissfilmluftmassenmesser (2782 rozrządu wydechowy czujnik)

2782 cdkph2 - nockenwellengeber auslass (2783 masy powietrza Czujnik przepływu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.