Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na wstepie zaznacze ze uzylem :search:... :)

 

Jak przekrece kluczyk w stacyjce to kontrolka ladowania nie swieci sie tak jak kontorlka oleju tylko ledwo swieci (zarzy). Tak samo po uruchomieneniu silnika.

 

Pzdr

Rav
Opublikowano (edytowane)
kończą ci się szczotki w alternatorze ostatnio miałem tak samo koszt około 30zł

Tak podejrzewalem. A jak z wymiana? Idzie samemu to zrobic?

 

 

 

sprawdż styki na alternatorze i ładowanie na akumulatorze i na samym alternatorze powinno bydz 14V do 14,4V

Jak juz zacznie ladowac to laduje ok. 14,5V.

Edytowane przez xravx
Rav
Opublikowano
prosta sprawa - nie trzeba wyciagac alternatora. 5 minut roboty ze sprawdzeniem dzialania. :)

A jak sie za to zabrac? Nie liczac zakupu szczotek. ;)

Rav
Opublikowano
wiemy gdzie wogole jest alternator? zakladam ze tak :) na tylnej stronie alternatora - po przeciwnej stronie kola pasowego - znajdziesz szczotkotrzymacz przykrecony dwiema srubkami z lbem krzyzowym. spotkalem sie tez z montazem na sruby 5 z lbem pod klucz 8 (a moze byly to sruby 6 - nie pamietam) wykrecasz najlepiej krotkim wkretakiem krzyzowym i wyciagasz caly szczotkotrzymacz. wkladasz nowy dokladnie dopasowujac do gniazda montazowego i przykrecasz. warto takze przed przykreceniem sprawdzic stan pierscieni na wirniku. jesli beda mialy duze ranty - slady starcia i zuzycia to moze bedzie konieczna ich wymiana.
Opublikowano
wiemy gdzie wogole jest alternator? zakladam ze tak :)

 

Tak zle jeszcze ze mna nie jest. Wiem nawet gdzie jest silnik i kierownica ;)

 

Dzieki. :)

Rav
Opublikowano
gratuluje wiedzy technicznej ;) w razie czego polecam sie przy szukaniu kol, bagaznika i stacyjki hehehe :)
Opublikowano

No ze stacyjka to zawsze mialem problemy zwlaszcza po pijaku...;)

 

 

Ale zastanawia mnie jedna rzecz: gdzie tutaj jest szczotkotrzymaczhttp://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CG11&mospid=47451&btnr=12_0584&hg=12&fg=22? Bo mi to wyglada jakby regulator napiecia byl w calosci ze szczotkami a raczej odwrotnie. :(

Rav
Opublikowano

Ale zastanawia mnie jedna rzecz: gdzie tutaj jest szczotkotrzymaczhttp://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CG11&mospid=47451&btnr=12_0584&hg=12&fg=22? Bo mi to wyglada jakby regulator napiecia byl w calosci ze szczotkami a raczej odwrotnie. :(

Dokładnie tak,jest razem ze szczotkami.Sprawdz dokładnie jaki masz alternator Bosch,czy Valeo bo do Valeo regulator ze szczotkami kosztuje ok 230 zł.Ja wymieniłem same szczotki.Tutaj masz link

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA11&mospid=47434&btnr=12_0490&hg=12&fg=22

Opublikowano

Dokładnie tak,jest razem ze szczotkami.Sprawdz dokładnie jaki masz alternator Bosch,czy Valeo

 

BOSCH

Rav
Opublikowano

a czy ja napisalem ze regulator napiecia jest osobno? z rysunku jasno wynika ze regulator przymocowany jest do szczotkotrzymacza. a nie wspominalem o tym bo regulator akurat moim zdaniem w tym przypadku po prostu nie ma winy. swoja droga taka konstrukcja podraza caly interes - patrz np maly fiat, gdzie oba te elementy sa osobnymi konstrukcjami. a jak wspomnial marcin_w mozna wymienic same szczotki - pytanie tylko czy bedziemy sie sami w to bawic czy kupimy od razu nowy komplet.

 

ps. przepraszam ze na forum o samochodach wspomnialem o fiacie :)

Opublikowano
Az tak nie podraza. Cena regulatora ze szczotkami waha sie w zaleznosci jaki mam (bo tego jeszcze nie wiem) od 26zl do 65 zl. :) Jak dzwonilem do serwisu BOSCHA to powiedzieli ze naprawa ok. 300zl. Hehe... Niezly zarobek.;) Ale to jeszcze nic... Dzwonilem do dilera BMW i tam regulator napiecia w zaleznosci jaki mam (70 A czy 80 A) kosztuje 1700-1900zl (slownie: tysiac siedemset zl...). Usmialem sie... Dzwonilem do innego sklepu z czesciami BMW i tam sie okazalo ze napewno mam 70A bo innego w moim alternatorze do tego silnika nie montowali i oryginalny regulator BOSCHA kosztuje 328zl. Wiec nie wiem z czego jest ten regulator u dilera. Chyba ze zlota...;)
Rav
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Az tak nie podraza. Cena regulatora ze szczotkami waha sie w zaleznosci jaki mam (bo tego jeszcze nie wiem) od 26zl do 65 zl. :) Jak dzwonilem do serwisu BOSCHA to powiedzieli ze naprawa ok. 300zl. Hehe... Niezly zarobek.;) Ale to jeszcze nic... Dzwonilem do dilera BMW i tam regulator napiecia w zaleznosci jaki mam (70 A czy 80 A) kosztuje 1700-1900zl (slownie: tysiac siedemset zl...). Usmialem sie... Dzwonilem do innego sklepu z czesciami BMW i tam sie okazalo ze napewno mam 70A bo innego w moim alternatorze do tego silnika nie montowali i oryginalny regulator BOSCHA kosztuje 328zl. Wiec nie wiem z czego jest ten regulator u dilera. Chyba ze zlota...;)

 

Nie, tyle dopłacasz za woreczek ze znaczkiem BMW, w którym dostaniesz oryginalny regulator BOSCH'a.

Kai
Opublikowano
No i chcialem sie dostac do tego regulatora i nie wiem czy sie da bez wyciagniecia alternatora bo dojscie jest kiepskie.:(
Rav
Opublikowano

OK to teraz inaczej. Jak wyciagnac alternator? Jakie czynnosci wykonac? Silnik 1,6 M43.

Z gory dziekuje za podpowiedzi.

Rav
Opublikowano

Ja mam u siebie w tej chwili problem ze szczotkami w alternatorze VALEO. Zna ktoś miejsce gdzie moge dostac tańsze zamienniki tego regulatora?

Jeżeli tak to prosze o info na : [email protected]

Tak przy okazji, orientuje sie ktoś jak bardzo jest skomplikowana wymiana tulejek na których spoczywają szczotki?

 

Z gory dzieki za odpowiedzi!

----=== 0o=[][]==o0 ===----

Better than a straight six are two straight sixes

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.