Skocz do zawartości

Odczytane kody błędów - co dalej?


adobry

Rekomendowane odpowiedzi

Nabyłem interfejs do BMW - tańszy niż odczytanie komputera u fachowca :D . Oczywiście pierwsze co zrobiłem to odczytałem pamięć błędów, oj sporo tego. Pomyśleć że auto serwisowane w ASO i nie raczyli zauważyć że może być coś nie tak. Program wyświetlił kody:

12 DME/DDE OKAY 10 Error stored

2AAF 22

30E0 21

30DA 24

2AF4 08

2AF2 08

2AEC 21

2AF6 08

29DC 22

29F3 21

30DE 28

60 KOMBI OKAY 1 Error stored

A559 20

62 MOSTGW OKAY No Error stored

Może ktoś pomoże takie kody opisać. Lub o sugestie proszę.

Pozdrawiam :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie, jak dawno nie byly kasowane to nie wiadomo od kiedy sie zbieraly. Czasem np przy rozlaczeniu aku moga wyskoczyc rozne bledy ktore w oczywisty sposob sa nierelewantne a w tym zestawieniu bedziesz je mial. Wykasuj, pojezdzij, zobacz co nastepnego dnia Ci pokaze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK wykasuję. Jeszcze pytanko: znalazłem że DME to komputer silnika i jak się tylko jego przeskanuje to INPA wypisze coś więcej o błędach - prawda? I jak to zrobić w którym menu?

:roll: :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykasowałem błędy (pierwsze sukcesy z programem) i po włączeniu silnika jest niestety jeden

12 DME/DDE OKAY 1 Error stored

29F3 61

czy koledzy jakieś sugestie mają?

Po południu przećwiczę poradę Michalez

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na teraz wypisuje za wysokie wejście czujnika ciśnienia niskiego. Spróbuję znaleźć gdzie jest podgląd tej wielkości.

Przy okazji pompa paliwa OK. Tak się uczę też programu diagnostycznego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po włączeniu odczytu czujnika ciśnienia program wypisuje przekroczony zakres. Silnik nie chodzi.

Po włączeniu silnika wskazania czujnika w zakresie ale idealnie stałe. Czujnik zamówiony ok. 300zł. :?

Gdzie znaleźć opis zdejmowania plastikowej pokrywy silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doczytałem się że trzeba też zdjąć filtr kabinowy i jego mocowanie wyjąć ? by górę silnika zobaczyć.

 

Mam inny silnik więc być może u Ciebie w 318i tak jest, ale nawet jeśli to zdjęcie filtra kabinowego też jest prostą robotą - odkręcasz kilka śrubek, reszta jest elegancko na wcisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik będzie w poniedziałek to w długi weekend pomajstruję z przyjemnością :D

BMW E90 ma ten jeden drobny minusik że takich drobnych majsterkowań nie ma, a ja lubię coś sprawdzić, usprawnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik N43. Objaw podstawowy i jedyny zauważalny dla kierowcy to brak funkcji START/STOP. Oczywiście, dociekanie co skutkowało odczytem 10 błędów z pamięci. Jeden nie dał się wykasować - czujnik niskiego ciśnienia paliwa. Ciekawa sprawa w czasie pracy silnika czujnik pokazywał poprawną wartość, jedynie co zauważyłem to dziwnie stabilna była ta wartość. Silnik wyłączam ciśnienie wysokie paliwa spada niskie ani drgnie. Po godzinie uruchamiam odczyt czujnika i tu sensacja - wartość dużo poza zakresem. Obstawiam czujnik 99% i 1% na wtyczkę. Ale jeśli mieć zaufanie do mechaników z ASO to czujnik 100%.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.