Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Tytuł zmień na ludzki...

viewtopic.php?f=72&t=117890

Witam. Problem mam następujący. e39 530d 99r. w moim aucie klima działa na jeden sposób, tylko chłodzi. A raczej mrozi. I nie ma znaczenia czy ustawię temp. na 16 czy na 25 stopni. Nie zmienia się to również jak na desce przekręcę pokrętło na czerwone kropki. Zmienia się tylko wtedy natężenie nawiewu. Na dodatek w zimę gdy włączone jest ogrzewanie, powiedzmy na 20 stopni to wszystko grzeje ok., aż do postoju. Wtedy już zaczyna z nawiewów lecieć zimne powietrze. Gdzieś przeczytałem, że to może być czujnik temp. wewn. ale czy on też odpowiada za chłodzenie klimą? Z góry dzięki za pomoc

Edytowane przez chmielu_t
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Prędzej pompka wody siadła, ta pod zaworami.

Masz strumień przelewowy na wolnych obrotach w zbiorniczku?

Opublikowano
Pompka cieczy chłodzącej pod zaworami. Podejrzewam że skończyły ci sie w silniczku szczotki tak jak to było u mnie
Opublikowano
Prędzej pompka wody siadła, ta pod zaworami.

Masz strumień przelewowy na wolnych obrotach w zbiorniczku?

Niestety jestem laikiem i nie wiem co do końca znaczy :-/

A ta pompka to duży problem? Wymienić? Regenerować?

Opublikowano

Bosz... co ta pompka wam złego zrobiła? Oprócz tego że w większości naszych aut jest popsuta?:)

 

Kolego a jaką temperaturę zewnętrzną masz na zegarach?

Zacząłbym od podpięcia do komputera i zrobił test klimatyzacji Inpą - na podstawie czujników temperatury zewnętrznej,wewnętrznej, nasłonecznienia ( czujnik na desce pod szybą) i temperatury wylotów powietrza klimatronik reguluje parametry chłodzenia. Jeśli któryś z tych czujników oszukuje to klima zaczyna chłodzić na maxa lub wcale ( wystarczy podgrzać czujnik temperatury zewnętrznej i już mamy lodówkę w aucie). A dodatkowa pompka ma za zadanie WSPOMAGAĆ ogrzewanie auta zimą - latem jej wpływ raczej jest pomijalny i spokojnie można jeździć z uszkodzoną.

Oczywiście samą pompkę należy naprawić, zazwyczaj wystarczy wymienić szczotki - jest opisane na forum, jednakże nie ona będzie przyczyną nadmiernego chłodzenia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do czujnika temperatury zewnętrznej, informacje od niego służą głównie do ustalenia kierunków nadmuchu, a nie do samej temperatury, np przy -10 klimatronik na auto najpierw dmucha na szybę, i lekko na nogi, a na twarz puszcza dopiero później, a w lecie jest odwrotnie przy pozostawieniu tej samej temperatury na wyświetlaczu panela.

No i tak samo info z tego czujnika jest brane pod uwagę przy starcie webasto.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.