Skocz do zawartości

[E39] ściąga w prawo


konkret83

Rekomendowane odpowiedzi

robiliśmy zloty na kilkaset BeeMek i ani nikt na to się nie skarżył ani też nie widać tego na fotkach a mam ich tysiące

przecież źle Ci nie życze tylko radza by zamiast coś piłować zacznij od sprawdzenia czy amorki mają kreskę w szparce i czy fedry mają wszystkie zwoje

 

Mówiłem, że sprężyny całe ( w tamtym roku sprawdzane) A dziś przy okazji wymiany wahaczy i łączników stabilizatora z przodu kazałem przejrzeć te sprężyny bo tydz temu mi siadł tył. Zachwalałem i okazało się, że mam pękniętą sprężynę. Szkoda tylko, że nie wiedziałem tego przed wymianą bo by się mechanik dobrał od razu do tylnego zawieszenia, a tak trzeba czekać po weekendzie.

 

Swoją drogą na nowych wahaczach to inna jazda. Miałem ostatnio stuki z łączników i wahacza. Wszystko wymienione i nie to auto :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój problem nareszcie został rozwiązany :)

 

Pojechałem na ponowne ustawienie pełnej geometrii. Został poprawiony tył (kąty i zbieżność) i po tym zabiegu auto zaczęło jeździć prosto.

Posprawdzałem też przechył. Nadal występuje ale teraz różnica między prawą i lewą stroną wynosi ~8mm i jest równa z przodu jak i z tyłu (wcześniej tył prawy siedział najbardziej).

Dzięki za wszystkie podpowiedzi i chęć pomocy w temacie :)

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odgrzewam temat.

Co w końcu było przyczyną ściągania? Mam to samo, cała zawieszka przód i tył nowa geometria zrobiona i niby lewe koło jest za bardzo dołem na zewnątrz i dlatego ponoć ściąga. Auto nie było nigdzie spawane ani robione przynajmniej kompletnie nic nie widać. Amory przednie mają rok tylne może z 3 miesiące. Spręzyny zakładałem niecały rok temu eibachy wyciągnięte z Alpiny bo miałem prawą tylna pękniętą a te dorwałem w dobrej kasie od kolegi.

help :cry2:

http://www.rookers.pl

Ulica to nie tor wyścigowy, tutaj nie ma znaczenia kto będzie pierwszy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś byłem znowu na geometrii bo rozwierciłem lekko dziurę od wahacza i kąt się nieco poprawił lecz auto nadal ściąga. diagnosta wymierzył mi, że lewa strona auta jest o jakieś 7 mm wyżej niż strona prawa samochodu. czy przyczyna ściągania przy wymienionej całej zawieszce mogą być roczne amory przednie lub sprężyny, które kupione były jako używane?

http://www.rookers.pl

Ulica to nie tor wyścigowy, tutaj nie ma znaczenia kto będzie pierwszy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bez sensu pisać, bo to organoleptycznie trzeba dobrze obadać, a nie wróżyć, ale.. pewnie, że może być różnica w używkach. Może jak Ci poskładali nie trafili ze sprężynami w mocowania, a może masz krzywy samochód. ;)

 

Na jakiej geometrii byłeś? Masz wydruk, komputerowy, czy Pan z linijką Ci ustawiał?

 

Co rozumiesz przez rozwiercanie wahacza? Wahacze nowe zakładałeś, jakiejś dobrej firmy?

 

W poprzedniej jak dolne zmieniałem z fabryki na lema nie było różnicy w prowadzeniu, a ustawienia na geomtri były tylko minimalnie podciągane. W obecnej jak zmieniłem z chinoli na lema to samochód ciągnęło na maxa w bok, po geometrii znowu ideał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem wszystkie wahacze i tuleje pływające na Lema, geometrie miałem robioną na kompie z czterema kamerami czy tam lustrami - nie znam się. Nie rozwiercałem wahacza tylko mocowanie wahacza tego prostego, żeby mi kąt koła troszkę poszedł do środka. mogę wrzucić te wydruki ale to dopiero jak będę w domu.

http://www.rookers.pl

Ulica to nie tor wyścigowy, tutaj nie ma znaczenia kto będzie pierwszy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rozne kąty wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, wiec rozstaw kól jednej strony jest krótszy od rozstawu kół drugiej strony. Zatem masz winowajcę ściągania w prawo, zdaje się, ze krótszy rozstaw masz z prawej strony.

Pomaga w tym bardziej pochylone koło lewe (przednie), zatem większy opor stawia strona prawa.

 

Autko mialo dzwonka lub solidne spotkanie z kraweznikiem, ratuje cie pojechanie na płyte i naciąganie ramy, bo inaczej nic z tym nie zrobisz na zasadzie regulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co z tego co widziałem auto raczej dzwona nie miało, co do krawężnika to ja sam raz czy dwa albo nawet więcej wpadłem przy prędkościach sporych w dziury. A co może być przyczyną tego, że prawa strona auta jest niżej i jakieś 7 mm? Sprężyny brałem używane, nie wymieniałem gum w mocowaniach amorów.

http://www.rookers.pl

Ulica to nie tor wyścigowy, tutaj nie ma znaczenia kto będzie pierwszy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam sedana właśnie nie touringa. Wczoraj jechałem i wydaje mi się, że jechała prosto jak puściłem kierownice po czym ściągła lekko w lewo :D ogólnie jestem przewrażliwiony więc może to tylko moja głowa :D

http://www.rookers.pl

Ulica to nie tor wyścigowy, tutaj nie ma znaczenia kto będzie pierwszy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie obecnie drogi sa projektowane i robione tak, ze sa lekko przechylone w prawo w kierunku jazdy, zeby woda nie stała, wiec lekkie sciaganie w prawo jest moim zdaniem naturalne.

Najlepiej to podjedz na płytę (sciezke diagnostyczną), w której mierzą uślizg kół i bedziesz wszystko wiedział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
no to jest tak, że jade puszczam kierownicę i jedzie prosto i dopiero po chwili lekko schodzi w prawo. Czasami lekko idzie już w lewo nie wiem może jestem przewrażliwiony :D

http://www.rookers.pl

Ulica to nie tor wyścigowy, tutaj nie ma znaczenia kto będzie pierwszy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

a mnie zaraz trafi coś.. zrobiłem niedawno geometrie optyczną, ustawili wszystko. Ściagało w prawo. Wymienilem poźniej słoiki wózka z tyłu. Ściaga tak samo w prawo. Tuleje wahaczy nie pozrywane, drążki kierownicze całe wymieniane. Na ekspresówkach muszę lekko "naciagać" kierownicą w lewo, żeby chciało jechać prosto. Kiera zawsze pare stopni skrecona i sama (!) próbuje wracać do neutrum i wtedy auto jedzie po łuku.

metoda 1: Zrobiłem kilka prostych pomiarów z użyciem najprostszych przyrządów (długi profil, kątownica, suwmiarka). Oczywiście kątów nie pomierzę, ale asymetrię powinno się udać wyłapać. Mierzyłem względem punktów charakterystycznych nadwozia, które na 100% wiem że są fabryczne (linie podziału, szczeliny przy krawędzi nadkola, krawędzie felg itp.) Wymiary sa w [mm] I wyszło mi ze dla kiery ustawionej prosto coś mam nie tak z prawym przodem (kolo bardziej skręcone w prawo niż lewe). Lewy przód nie stoi pionowo tylko na lekkim minusie. I całe auto mam przechylone o średnio 5mm w prawo.

http://www.mgrudzinski.zut.edu.pl/e39/katygeometria.jpg


UPDATE: Metoda 2: dorwałem poziomice(pionowicę?) laserową budowlaną i powtórzyłem pomiar camberów.

-Potwierdza się symetryczny tył, arctan(15mm/550mm)= -1.56st. obustronie

-przód-lewe koło arctan(2mm/550mm) = -0.21st.). Prawe na zero.

Inna metodą zmierzylem też katy patrzac z góry. Wzorem wielu opisów i filmów zastosowałem mocno napietą cienką żyłkę(drut) dookoła 4 kół.

-Przód wyszedł mi obustronnie idealnie na zero :o

-tył obustronnie (arctan(2mm/550mm) = +0.21st.). Czyli na zderzakach jednak nie mogę bazować przy pomiarach z metody 1.


Podsumowując: mam lewe przednie koło z minusowym camberem i auto przechylone na prawo. Czy dlatego ściaga?


http://www.mgrudzinski.zut.edu.pl/e39/katygeometria2.jpg


Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.