Skocz do zawartości

[e90 LCI] Montaż zestawu Alpine retrofit - małe problemy


map

Rekomendowane odpowiedzi

Przejrzałem dostępne w sieci oraz na forum how-to, ale podczas montażu u siebie kilka spraw się nie zgadza oraz mam inne wątpliwości, więc chciałbym poprosić o konsultację:

1. instrukcja wspomina o odłączeniu na początku montażu akumulatora - po prostu odkręca się i zdejmuje klemę minusową? btw. czy ta czarna kostka przy klemie to bezpiecznik pirotechniczny, czy on jest gdzie indziej?

2. podpięcie kabla od wzmacniacza do masy - manual wskazuje, że miejsce gdzie schodzą się przewody "masowe" jest w bagażniku, ale w LCI nic tam nie ma - jest pod prawym boczkiem tylnej kanapy. Coś pominąłem, czy tak rzeczywiście jest? Przewodu w każdym bądź razie wystarczy do tego miejsca.

3. podpięcie "plusa": zdjęcia w necie mówią, że należy podpiąć to do śruby oznaczonej na rysunku nr 1. Jednak wyprofilowanie oczka tego kabla, jego grubość i plastikowa obudowa, która go zasłania powodują, że za bardzo nie ma go jak poprawnie zamocować. Pod grubym kablem, będzie przygnieciony po skręceniu do plastikowej czerwonej obudowy na akumulatorze. Nad grubym kablem, też za bardzo się nie da, bo "oczko" grubego kabla wyprofilowane jest o 90 stopni do góry i "oczko" przewodu zasilającego od wzmacniacza po prostu się nienaturalnie zegnie. Jest jeszcze jedno miejsce na czerwonym panelu (oznaczone jako 2), gdzie wkręcona jest tylko śruba - do czego ono jest? Można je wykorzystać? Dlaczego kabla nie zakończono wtyczką, która pasowałaby do miejsc oznaczonych jako 3? są przeznaczone na coś innego?

http://img811.imageshack.us/img811/1161/akumulatorb.jpg

4. manual podaje, że miejsca przy przednich siedzeniach, gdzie łączy się kable od wzmacniacza do istniejącej instalacji to punkty, gdzie są łączone oryginalne przewody (oznaczone w manualu jako X9387/88 i X9385/86). Gdzieś też znalazłem informację, że są łatwo widoczne. Fajnie, ale nie widzę u siebie miejsc łączenia tych kabli (mam wersję z nawigacją business SA606). Powinny być gdzieś za punktem, gdzie schodzą się kable od suba z tymi do radia... aby mieć lepszy dostęp odkręciłem fotel, zdjęłem maskownicę od suba, boczek pod półką pasażera - nie widzę tego łączenia - czy możliwe, że go nie ma??? Wygląda to jak na zdjęciu poniżej, łączenie powinno być na lewo, czy na prawo od punktu "??" ?

http://img211.imageshack.us/img211/7291/kabelki.jpg

5. po instalacji trzeba to przekodować...czy po kupieniu kabelka właściwego do mojego modelu, będę w stanie wykonać to samodzielnie? czy lepiej umówić się z kimś mającym większe doświadczenie w temacie?

 

Boczków w drzwiach jeszcze nie zdejmowałem, więc zapewne to nie koniec niespodzianek :)

Pozdrawiam

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Prawdopodobnie zakupiłeś zestaw doposażeniowy od wersji pre-LCI.

 

W autach LCI zmodyfikowano nieco instalację audio. Połączenie równoległe subwoofer'ów z głośnikami nie jest w progach tylko bezpośrednio przy wtyczce do głośników niskotonowych.

 

Zestaw dla aut LCI nie wymaga już rozcinania przewodów. Wszystkie połączenia zrealizowane są na wtyczkach.

 

Punkt masy X498 jest na prawym tylnym nadkolu...a nie jak jest napisane w instrukcji...

 

Dla wersji LCI potrzebujesz zestawu o nr ETK: 65412163268 oraz instrukcji EBA: 2167319

 

W starszych zestawach błędnie są także opisane wtyczki od zwrotnic... na pewno to zauważysz...

 

Zestaw wymaga przekodowania w Twoim przypadku nawigacji.

 

Montowałem 3 takie zestawy, tak więc jeśli miałbyś jakieś problemy śmiało pisz...

 

Pozdrawiam :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. instrukcja wspomina o odłączeniu na początku montażu akumulatora - po prostu odkręca się i zdejmuje klemę minusową? btw. czy ta czarna kostka przy klemie to bezpiecznik pirotechniczny, czy on jest gdzie indziej?

Tak, po prostu odkrecasz i zabezpieczasz kleme minusową.

2. podpięcie kabla od wzmacniacza do masy - manual wskazuje, że miejsce gdzie schodzą się przewody "masowe" jest w bagażniku, ale w LCI nic tam nie ma - jest pod prawym boczkiem tylnej kanapy. Coś pominąłem, czy tak rzeczywiście jest? Przewodu w każdym bądź razie wystarczy do tego miejsca.

Ja podpinałem u siebie właśnie tam - w boczku. Trzeba ten boczek zdemontować.

3. podpięcie "plusa": zdjęcia w necie mówią, że należy podpiąć to do śruby oznaczonej na rysunku nr 1. Jednak wyprofilowanie oczka tego kabla, jego grubość i plastikowa obudowa, która go zasłania powodują, że za bardzo nie ma go jak poprawnie zamocować. Pod grubym kablem, będzie przygnieciony po skręceniu do plastikowej czerwonej obudowy na akumulatorze.

Da sie - zobacz jak to u mnie zrobilem poniżej. Nad grubym kablem, od góry dokręcone śruba. Plastikowa osłona się odchyla bez problemu. To że zegniesz to oczko w niczym nie przeszkadza, to jest ok.

http://img404.imageshack.us/img404/4772/photo1tws.jpg

5. po instalacji trzeba to przekodować...czy po kupieniu kabelka właściwego do mojego modelu, będę w stanie wykonać to samodzielnie? czy lepiej umówić się z kimś mającym większe doświadczenie w temacie?

Kodowanie jest konieczne? Skoro prmax pisze że jest, a zna się na tym, to pewnie jest. Ale wydawało mi się że wystarczy tylko przełączyć na wzmacniaczu (na spodzie jest przełącznik - jedna pozycja jest dla radia prof, druga dla biznes).

Boczków w drzwiach jeszcze nie zdejmowałem, więc zapewne to nie koniec niespodzianek :)

Tam jest akurat najprościej :) Przy montowaniu tweeterów uważaj żeby się nie pokaleczyć, ta plastikowa listwa wokół szyb ma dość ostre krawędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie zakupiłeś zestaw doposażeniowy od wersji pre-LCI.

Dostałem w prezencie od żony :), ale podawała numer VIN auta i specjalnie ściągali to dla niej... :( Bawaria Janki, ostatnio zaliczają u mnie same wpadki...

 

W autach LCI zmodyfikowano nieco instalację audio. Połączenie równoległe subwoofer'ów z głośnikami nie jest w progach tylko bezpośrednio przy wtyczce do głośników niskotonowych.

 

Zestaw dla aut LCI nie wymaga już rozcinania przewodów. Wszystkie połączenia zrealizowane są na wtyczkach.

No właśnie, sprawy się klarują :). Rok temu wymieniłem suby na te z zestawu L7 (HK) i na początku zdziwiłem się że nie graja głośniki w drzwiach - musiałem zmostkować przewody we wtyczce...

 

Hmm...walczyć z ASO o wymianę zestawu na właściwy? wówczas dostanę kable zakończone czym? Są tam jakieś wtyczki/przejściówki do subów? Jak sie wtedy takie kable z wtyczkami przeciąga (bo wydaje się to niewykonalne)? czy i tak, mając suby od L7 będę musiał coś rzeźbić? czy zostawić tak jak jest? Szczerze mówiąc nie uśmiecha mi się przeciągać wiązek jeszcze raz, szczególnie że trochę się z tym bawiłem. Czym jeszcze różni się zestaw do LCI od tych preLCI ??

 

Punkt masy X498 jest na prawym tylnym nadkolu...a nie jak jest napisane w instrukcji...

Dla wersji LCI potrzebujesz zestawu o nr ETK: 65412163268 oraz instrukcji EBA: 2167319

 

W starszych zestawach błędnie są także opisane wtyczki od zwrotnic... na pewno to zauważysz...

Gdzie znajdę taką instrukcję?

Zestaw wymaga przekodowania w Twoim przypadku nawigacji.

 

Montowałem 3 takie zestawy, tak więc jeśli miałbyś jakieś problemy śmiało pisz...

 

Pozdrawiam :cool2:

 

Dzięki za pomoc, odezwę się do Ciebie na prv w tej sprawie.

Pozdrawiam

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

5. po instalacji trzeba to przekodować...czy po kupieniu kabelka właściwego do mojego modelu, będę w stanie wykonać to samodzielnie? czy lepiej umówić się z kimś mającym większe doświadczenie w temacie?

Kodowanie jest konieczne? Skoro prmax pisze że jest, a zna się na tym, to pewnie jest. Ale wydawało mi się że wystarczy tylko przełączyć na wzmacniaczu (na spodzie jest przełącznik - jedna pozycja jest dla radia prof, druga dla biznes).

 

Poniższy wycinek z dokumentacji technicznej powinien rozwiać wszelkie wątpliwości :cool2:

 

Zestawy kupujemy jak poniżej:

 

Przed 3/09 ETK: 65410445684

 

Od 3/09 ETK: 65412163268

 

http://i42.tinypic.com/dczls0.jpg

 

http://i40.tinypic.com/30nas9c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Są tam jakieś wtyczki/przejściówki do subów? Jak sie wtedy takie kable z wtyczkami przeciąga (bo wydaje się to niewykonalne)? czy i tak, mając suby od L7 będę musiał coś rzeźbić? czy zostawić tak jak jest? Szczerze mówiąc nie uśmiecha mi się przeciągać wiązek jeszcze raz, szczególnie że trochę się z tym bawiłem. Czym jeszcze różni się zestaw do LCI od tych preLCI ??

Zostaw tak jak jest. Będziesz musiał niestety przeciąć przewody instalacji ułożonej wzdłuż progów i połączyć się z przewodami z zestawu doposażeniowego Alpine.

 

Zwróć uwagę także na opisy zwrotnic montowanych w drzwiach. Mogą być błędnie opisane.

 

Różnice w wiązkach zestawów masz poniżej.

 

http://i42.tinypic.com/9i9zyg.jpg

 

http://i39.tinypic.com/10y3vk1.jpg

 

Pozdrawiam :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze tylko że te plastikowo-metalowe złączki do połączenia kabelków w progu które dodali w zestawie dla pre-lci są tragiczne i do niczego się nie nadają. Ani na wcisk kable nie chcą działać (bo wypadają), ani nie jest to termokurczliwe. Ja na począktu jak się uparłem żeby to tymi złączkami połączyć to co chwila któryś głośnik mi rozłączało i trzeba było kopać w próg żeby znowu ząłączył :duh: Po pewnym czasie wywaliłem to i połączyłem kabelki na gorąco izolacją termokurczliwą i ten sposób zalecam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Dodam jeszcze tylko że te plastikowo-metalowe złączki do połączenia kabelków w progu które dodali w zestawie dla pre-lci są tragiczne i do niczego się nie nadają. Ani na wcisk kable nie chcą działać (bo wypadają), ani nie jest to termokurczliwe. Ja na począktu jak się uparłem żeby to tymi złączkami połączyć to co chwila któryś głośnik mi rozłączało i trzeba było kopać w próg żeby znowu ząłączył :duh: Po pewnym czasie wywaliłem to i połączyłem kabelki na gorąco izolacją termokurczliwą i ten sposób zalecam.

 

Bo do tych elementów łączących trzeba mieć praskę do konektorów :D wtedy nie będzie problemów z połączeniem :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dwa dni przerwy, ale wróciłem dziś do instalacji. Ponieważ nie mam łączeń kabli i muszę je rozciąć mam pewne wątpliwości...

 

tak wygląda moja wtyczka do suba od strony pasażera:

 

http://img809.imageshack.us/img809/8717/wtyczkasub.jpg

 

Czy wtyczki A5 i A7 ze schematu kabla od LCI (który zamieścił prmax) spina się z wtyczkami z oryginalnej instalacji, a A6 i A8 wkłada się do subów? bo wygląd samych wtyczek na schemacie jest mylący i sugeruje coś odwrotnego...

 

czyli powinienem:

1. przeciąć kable do radia

2. te co idą do radia połączyć z parą niebieską z zestawu Alpine (niebiesko/czarny Alpine z którym? niebiesko/szary Alpine z którym?)

3. te co idą do subwoofera połączyć z parą zieloną z zestawu Alpine (analogicznie do punktu wyżej)

4. zlikwidować mostki (Po wymianie subów na te z Logic7 musiałem zmostkować przewody z radia z tymi do głośników w drzwiach)

5. kable do głośników z drzwiach połączyć z parą czerwoną z zestawu Alpine (czerwono/czarny Alpine z niebiesko/czarnym u mnie?? i czerwono/brązowy z niebiesko/brązowym u mnie??)

 

Zwrotnice: nie widzę błędu w instrukcji w opisie kabli...zwrotnica ma po jednej stronie jeden kabelek zakończony gniazdem, który idzie do głośnika średniotonowego, a po drugiej ma 3 kabelki (wszystkie to wtyki), z których jeden żółty oznaczony jest jako SA662, czyli zostanie niepodłączony, drugi żółty pójdzie do głośnika wysokotonowego i trzeci niebieski do oryginalnego kabla wychodzącego z drzwi. tak samo jest to opisane w instrukcji - rozumiem, ze nie mam błędu w opisie?

 

No i temat mechaniczny :) Jak zakłada się nowe ramki w drzwi? przy opuszczonej szybie? zaczyna się od rogu okna?

Edytowane przez map

Pozdrawiam

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spojrz sobie na ten watek http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?t=88881 - ja z niego korzystalem montujac zestaw u siebie. Zeby zdemontowac ramki drzwi nie musisz opuszczac szyby, natomiast konieczne jest zdjecie boczkow (co nie jest klopotem bo i tak je zdejmujesz swapujac sredniotonowe i dodajac zwrotnice). Jesli chodzi o kolory kabli moge podeslac Ci zdjecie jak sa polaczone w progu u mnie, ale dopiero pojutrze bo nie mam dostepu do auta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spojrz sobie na ten watek http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?t=88881 - ja z niego korzystalem montujac zestaw u siebie. Zeby zdemontowac ramki drzwi nie musisz opuszczac szyby, natomiast konieczne jest zdjecie boczkow (co nie jest klopotem bo i tak je zdejmujesz swapujac sredniotonowe i dodajac zwrotnice). Jesli chodzi o kolory kabli moge podeslac Ci zdjecie jak sa polaczone w progu u mnie, ale dopiero pojutrze bo nie mam dostepu do auta.

 

Oczywiście oglądałem ten tutorial, ale to jest preLCI i tam kolory kabli są inne - zapewne takie:

http://images37.fotosik.pl/306/17bdd23d1c8e85c5.jpg

 

U mnie są zupełnie inne kolory i nie wiem jak to przełożyć na te z preLCI.

 

Zdemontować ramki - ok - już to zrobiłem...ale jak je zamontować ponownie :) ??

Pozdrawiam

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pamietam niestety od ktorej strony latwiej zaczac je wciskac na miejsce - czy od zawiasow, czy od zewnetrznej; wydaje mi sie ze nalezy zaczac od strony zawiasow. Pamietam natomiast ze sporo walczylem z tym zeby prawidlowo ulozyc na ramce te uszczelki gumowo-"zamszowe" wokol drzwi, zwlaszcza przy szczycie drzwi. Musisz metoda prob i bledow chyba, te listwy sa bardzo gietkie na szczescie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zakładaniu ramek wygodniej jest otworzyć okno i zacząć od rogu...

Podłączyłem stronę pasażera - zagrała ok. Niestety przy podłączaniu strony kierowcy nie sprawdziłem oznaczeń kabelków z zestawu (jakoś przypasowały mi kolory) i zamieniłem kable od radia z tymi do głośnika średniotonowego :mad2: W wyniku tej fatalnej pomyłki sygnał ze wzmacniacza (który powinien zasilić głośniki średniotonowe poszedł do radia :( Chyba coś popsułem - radio włączyło się na dosłownie sekundę (było słychać dźwięk i na chwilę zapalił się ekran) i zgasło. Rozłączyłem te kable, odpiąłem akumulator, podłączyłem ponownie, ale jest to samo - słychać muzykę przez sekundę i na chwile zapala się ekran i radio wyłącza się...Z odpiętym wzmacniaczem jest identycznie.

Uszkodziłem radio? Coś mogę jeszcze sprawdzić?

Pozdrawiam

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały update...

Złożyłem wszystko i postanowiłem odpalić samochód. Po włożeniu kluczyka wyświetlił mi się samochód na podnośniku i informacja o rozładowaniu akumulatora oraz prośba o ustawienie daty. Odpaliłem silnik. Radio działa, ale nie od końca tak jak powinno: od strony pasażera ok., ale od strony kierowcy mam wrażenie, że jest za dużo basu i przy średniej głośności niekiedy usłyszę jakiś trzask w głośniku średniotonowym. Przy wyłączonym silniku mam napięcie na akumulatorze 12.6V (przy odpalonym 14,7V).

 

Podłączając zwrotnicę od strony kierowcy zauważyłem, że miała chyba źle oznaczony jeden kabel żółty. Zwrotnica ma 4 kable - jeden (niebieski) pasuje tylko do głośnika, drugi (żółty) oznaczony jest jako SA662, następny żółty - była na nim naklejka w stylu "to 606 radio" i ostatni niebieski - ale gdy podłączyłem w ten sposób grał mocno głośnik wysokotonowy a średniotonowy prawie wcale. Dopiero gdy zamieniłem kabelki ("to 606 radio" z niebieskim do wysokotonowego) zaczęły grac oba głośniki. Czy to jest to błędne opisanie zwrotnic, o którym wspominał prmax? Na zwrotnicy od strony pasażera nie było naklejki "to 606 radio" więc tam zdałem się na kolory kabli i trafiłem od razu.

 

Zostaje mi problem dziwnych trzasków przy większej głośności na lewym kanale, rzeczywiście uszkodziłem coś?

Pozdrawiam

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 6 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.