Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Intensywnie poszukuję samochodu dla siebie - e46 320d i nurtuje mnie jedna kwestia. Szukałem na forum odpowiedzi na moje pytanie, ale takiej jednoznacznej nie znalazłem.

 

Czy zadbany i w dobrej kondycji 320d 150km po odkręceniu korka oleju na pracującym silniku powinien pluć olejem?

 

W jednym egzemplarzu co oglądałem to po odkręceniu korka tylko do połowy cały silnik był ochlapany olejem :!:

Zaś np. w innym egzemplarzu po odkręceniu korka tylko kilka kropelek wyleciało :!:

 

Znajomy ma z kolei TDS'a tam wogóle olej nie tryska.

 

Proszę o sensowne wytłumaczenie tego zjawiska.

http://images.spritmonitor.de/575756.png
Opublikowano

Jak odkręcisz korek przy wyłączonym silniku, to zobaczysz tam łańcuch rozrządu. To z niego chlapie olej przy włączonym silniku.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co za bzdurne testy... przyznam że mocno bym się wkurzył jakby potencjalny kupiec grzebał przy silniku w moim aucie :roll: a jakby coś zasyfił to już nie ręczyłbym za siebie :8)

 

Możesz jeszcze dokupić kabel do kompa na allegro i zgrywać speca od diagnostyki przed sprzedającym i przy okazji coś spaprać :duh:

 

Jeżeli jakiś egzemplarz Ci się spodoba to jedź z nim na serwis, jeżeli sam nie czujesz się na siłach aby ocenić jego stan :cool2:

Opublikowano
jedź do dobrego mechanika daj mu kaske i niech on ci oceni stan auta,bo każdy sprzedający coś ukrywa.nikt ci nie sprzeda dobrego auta taka jest rzeczywistość ,polak jak polaka nie oszuka to chory chodzi
Opublikowano
zapewne odma skonczona, duzo ludzi zapomina o jej wymianie, i daje olejem z korka

odma, albo za rzadki olej (pewnie jakieś 5W30) ....

Opublikowano
zapewne odma skonczona, duzo ludzi zapomina o jej wymianie, i daje olejem z korka

odma, albo za rzadki olej (pewnie jakieś 5W30) ....

 

jo trza wlać 15w40 najlepiej superol z pierwszego tłoczenia :nienie:

Tu lejemy tylko 0w/5w - 30/40 :!: :!: :!:

Opublikowano

Jest to normalne zjawisko, tak jak napisali tam masz od razu łańcuszek rozrządu i przecież jak to się tam kręci (widać też zębatki) to strzela olejem.

A kwestia tego że rożnie to pewnie właśnie gęstość oleju, tam gdzie jest 0/5w 30 jest LEPIEJ!

http://img824.imageshack.us/img824/2807/underh.jpg
Opublikowano

Potwierdzam, przeciez nie trzeba byc geniuszem, zeby zauwazyc co jest tuz pod korkiem i dlaczego olej leci.

Sprawdzalem na swoim aucie i na aucie kolegi - na obu to samo (tuz po kupnie tez mnie to jakos strasznie nurtowalo :))

 

Mialem tez mierzone cisnienie sprezania i jest w zakresie 28,5-29 na kazdym garze, czyli ksiazkowe. Odme mam nowa i nie ma mowy, zeby cos bylo nie w porzadku.

Opublikowano
Chlapanie to jedno ........ ale można zwrócić uwagę na inne ciekawe rzeczy jak korek jest ściągnięty :) .
Opublikowano

No powiem szczerze, ze za wiele tam nie podzialasz :). Raczej nadaje sie do wlewania glownie oleju.

Wystarczy, ze pojdziesz o oczko nizej, sciagniesz kolektor, wykrecisz swiece i wkrecisz manometr :). Wtedy nie musisz szukac niczego po omacku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.